Categorie: "Actienieuws"

Na de Kerst; grote veiling bij BCA!

BCA Autoveiling Px187Njk2NjE2LTEtMTgwNjY3NzEwMw==BCA Autoveiling gaat op 27 december a.s. tijdens de MEGAveiling zo’n 600 ex-lease auto’s aanbieden. Het is de grootste fysieke autoveiling die ooit in Nederland heeft plaatsgevonden. De auto’s zijn te bezichtigen bij BCA Autoveiling in Barneveld, bieden kan op locatie of online. Belangstellenden die de veiling in Barneveld bijwonen, staan een zakelijk interessante als ook een gezellige en goed verzorgde dag te wachten.
Het is niet de eerste keer dat BCA Autoveiling zo’n MEGAveiling houdt. Wel is deze eindejaarsveiling groter dan ooit. Vorig jaar gingen er 500 ex-lease auto’s onder de hamer, dit jaar zullen dat er zo’n 600 zijn die allemaal op die ene dag per opbod aan de autohandel verkocht gaan worden. En op een feestelijke en gezellige manier bovendien. Hostesses zullen de belangstellenden ontvangen en er is uitgebreide catering aanwezig.

Om in een dag zeshonderd auto’s te kunnen veilen, zal het tempo hoog liggen. Dat betekent niet dat kopers niet weten waarop ze gaan bieden. Elke auto is voorzien van een onderhoudshistorie en een uitgebreide fotoreportage. Deze informatie is voor de veiling al online te raadplegen via www.bca-autoveiling.nl/megaveiling en tijdens de veiling bij de auto’s aanwezig. De MEGAveiling start op 27 december om 10.00 uur en gaat door totdat de laatste auto is geveild. Vanaf acht uur ’s ochtends zijn de kavels in Barneveld te bezichtigen

Seat krijgt waardering voor Leon ST

Seat 03_SEAT_Leon_ST_193De SEAT Leon ST is in eigen land door lezers van de Spaanse magazines ‘Car and Driver’ en ‘Crecer Feliz’ niet verrassend uitgeroepen tot Gezinsauto van het Jaar 2014. Deze onderscheiding onderschrijft de populariteit van de onlangs geïntroduceerde Spaanse stationwagon bij zowel het publiek als bij de media.

De lezers van de Spaanse maandbladen ‘Car and Driver’ en ‘Crecer Feliz’, beide onderdeel van Hearst Magazines, roemden de Leon ST vanwege zijn ruimte, de technologische innovaties die hij herbergt en de laadcapaciteit van zijn ruime, praktisch gevormde bagageruimte. Die meet standaard 587 liter, maar is naar wens uit te breiden tot 1.470 liter door de rugleuningen van de achterbank neer te klappen.

Seat 04_SEAT_Leon_ST_193Het is de tweede maal dat de Spaanse Gezinsauto van het Jaar onderscheiding SEAT ten deel valt, nadat de Alhambra de prijs in 2012 al won. De award volgt in de lange reeks van Spaanse en Europese prijzen die de nieuwe Leon dit jaar op zijn conto mocht bijschrijven. Eerder werd de Leon tijdens de Auto Express New Car Awards in het Verenigd Koninkrijk al gekroond tot ‘Auto van het Jaar 2013’ en ‘Beste Compacte Gezinsauto’. En ook de Spaanse Unidad Editorial groep riep de Leon tijdens de uitreiking van de Telva Motor awards uit tot ‘Beste Auto van 2013’.

Volvodealers werken zich uit de naad deze maand…

Volvo 11 Rebel BlueOm fiscale redenen moeten duizenden eerder dit jaar verkochte Volvo’s voor het einde van het jaar nog worden afgeleverd. Momenteel worden maar liefst 120 Volvo’s per dag afgeleverd. Deze piek legt een flinke druk op de gehele organisatie. Diverse landelijke dealers komen met creatieve oplossingen om de kwaliteit van de afleveringen te borgen en ook de reguliere verkopen in hoog tempo door te laten gaan.

Volvo beleeft hierdoor een historisch goed verkoopjaar. 2013 is het beste verkoopjaar sinds 1990. Met een marktaandeel van circa 5,8 procent sluit Volvo het jaar af als grootste premiummerk van Nederland.
Nederland is een echt Volvoland, doorgaans scoort Volvo hier ook al goed. In combinatie met de huidige belastinginvloeden en incentives resulteerde dit in een enorme verkooptoename in het afgelopen jaar.

De V40 met D2-dieselmotor is veruit de populairste Volvo van dit moment. Met een CO2-uitstoot van 88 g/km valt deze versie in de categorie van 14 procent bijtelling. Dit gecombineerd met Zweeds design en een uitzonderlijk hoog veiligheidsniveau (veiligste auto ooit getest in de EuroNCAP) , resulteert in circa 10.000 registraties in 2013. De Volvo V40 was in juli van dit jaar de bestverkochte auto van Nederland.

Volvo 11 Plus in hybrid V60Volvo’s populaire V60 Plug in Hybrid, die een systeemvermogen van 206 kW (280 pk) combineert met een CO2-emissie van slechts 48 g/km, is binnen enkele maanden uitgegroeid tot onbetwiste marktleider met een marktaandeel van circa 40 procent. Mede dankzij de vrijstelling van bijtelling bij registratie in 2013, eindigt meer dan 70 procent van de wereldwijde productie van de V60 Plug-in Hybrid in Nederland. In 2013 loopt het aantal registraties op tot circa 5.000.

Vanwege fiscale redenen moeten duizenden Volvo’s voor 1 januari 2014 aan klanten worden overhandigd. Diverse dealerbedrijven bedachten creatieve oplossingen om de kwaliteit van de aflevering te borgen én de reguliere verkopen in hoog tempo te laten doorgaan. Men opende ook ’s avonds en op zondag de deuren voor afleveringen en namen hiervoor speciaal mensen aan. De capaciteit van het rijklaar maken werd op diverse plekken vergoot: van 2 naar 5 monteurs, puur op het rijklaar maken. Ook een bijzonder voorbeeld is één van de dealers die de aflevering van de auto’s in grote, klassikale groepen laat verlopen. De auto’s staan met twintig tegelijk opgesteld en de verkoper staat met een microfoon voor de groep en instrueert de klanten gezamenlijk. Tevens is er eeen special rijvaardigheidstraining voor V60 Plug In Hybrid kopers. Om hun nieuwe auto beter te leren kennen en tips te delen op het gebied van zuinig rijden en optimalisering van het laadgedrag.

BP maakt Kerst smakelijker….

BP2Voor het eerst kunnen consumenten dit jaar hun kerstinkopen langs de Nederlandse snelweg doen. Zes BP tankstations, die óók geopend zijn op beide kerstdagen en op oud- en nieuwjaarsdag, bieden vanaf vandaag een keur aan smakelijke voedingsmiddelen uit het speciale kerstassortiment van Marks & Spencer. Op het menu staan onder meer verse en gemakkelijk te bereiden maaltijden als kerstkalkoen (met apart verkrijgbare vulling), een terrine van gerookte ham, kalkoen en kip met cranberry’s, gerookte zalm, luxe bijgerechten en typisch Engelse desserts, zoals de traditionele kerstpudding en trifle. Een uitkomst voor iedereen die weinig tijd heeft en toch lekker wil eten met de feestdagen of last minute nog kerstvisite krijgt!

De zes BP tankstations met Marks & Spencer Food bevinden zich in de regio’s Den Haag, Amsterdam en Utrecht. Op deze stations introduceerde BP eerder dit jaar de kwalitatief hoogstaande voedingsproducten van Marks & Spencer in aanvulling op het bestaande aanbod van voedingsmiddelen van BP. Hiermee ontstond een nieuw soort gemakswinkel die zich kenmerkt door een breed en bijzonder assortiment, een goede bereikbaarheid en ruime openingstijden – waarin het aanbod van producten en services voor onderweg en thuis is geïntegreerd. De consument vindt hier een vers en smaakvol aanbod voor elk eetmoment, van ontbijt tot en met diner, en nu dus ook voor de kerstdagen.

BP logoDe zes Marks & Spencer Food pilotsbij BP laten klanten kennismaken met de uitzonderlijke kwaliteit en versheid van Marks & Spencer Food producten, wat synoniem is voor het gebruik van alleen de beste ingrediënten. Zo is alle koffie en thee Fairtrade, worden er alleen scharreleieren gebruikt en bevatten de producten geen verzadigde vetten of kunstmatige kleurstoffen. Het assortiment bestaat uit 700 producten, waaronder:
· De populaire, gekoelde kant-en-klaar maaltijden van Marks & Spencer, die geïnspireerd zijn op onder meer de Indiase, Chinese en Italiaanse wereldkeukens.
· Typisch Engelse favorieten, zoals Schotse gerookte zalm, steak, Cheddar kaas, shortbread, scones en crumpets.
· Verse sandwiches, salades, fruit en groenten die zo gegeten of later gemakkelijk bereid kunnen worden.
· Zoete en hartige snacks, zoals koeken en chips, alsmede chocolade voor eigen gebruik en in geschenkverpakkingen voor speciale gelegenheden.

Het speciale kerstassortiment is ook beschikbaar bij Marks & Spencer op de Kalverstraat in Amsterdam.

Hyundai scoort met alles-in-1-abonnement

Hyundai HEAD-MAIL-1_Hyundai-i10_voorDe nieuwe Hyundai i10 is volgens de Koreanen zelf een schot in de roos! Niet alleen wordt de nieuwe stadsauto door zowel pers als publiek goed ontvangen. Ook online is de i10 aardig populair.

Mede daardoor zijn in de eerste verkoopmaand 1.000 nieuwe i10 verkocht. Opvallend daarbij is dat iets meer dan tien procent van dat aantal Hyundai i10-rijders heeft gekozen heeft voor het Alles-in-1 abonnement, het nieuwe Private Lease-systeem van Hyundai voor particulieren. Liefst 7.400 personen hebben online de abonnementskosten voor hun Hyundai i10 laten uitrekenen. Inmiddels zijn ruim 250 Alles-in-1 offertes uitgebracht en iets meer dan 100 Alles-in-1 contracten afgesloten.

Hyundai-Cluistra-Nieuwegein_604De animo voor het Alles-in-1 abonnement voor de i10 is volgens de importeur zo groot dat Hyundai overweegt om het abonnementensysteem in 2014 voor alle particulier interessante Hyundai-modellen te introduceren, zoals de i20, ix20 en i30. Het grote voordeel van het Private Lease-systeem is dat consumenten voor een vast maandbedrag zonder verrassingen zorgeloos in hun Hyundai kunnen rijden. Er hoeft geen grote investering ineens te worden gepleegd. Reparatie, onderhoud en banden worden gegarandeerd door – en vinden plaats bij – de Hyundai-dealer. Daarnaast is het Alles-in-1 abonnement ook nog eens enkele tientjes per maand goedkoper dan wanneer de Hyundai wordt gekocht.

Wie meer wil weten over het systeem van Private-Lease en vaste maandkosten voor een nieuwe Koreaanse auto, moet zeker even langs gaan bij een dealer van het merk of op het internet zoeken naar aanvullende informatie.

BMW geeft pure visie bij Z4

201310-P90138608-zoom-origDe vooral bij de oosterburen en in ons land bij wat P.C. Hooftstraatbezoekers aansprekende Z4 is wel een auto met de nodige leuke features. Je valt behoorlijk op in de tweezitter, je krijgt de bekende BMW-techniek, waardoor je zeker weet dat je niet vooraan rijdt in de file, maar bovenal, je wordt er mee gezien. Doe het dak naar beneden en je valt extra op. Gelukkig gaat dat dak elektrische op en neer, extra reden om die aandacht te verwerven uiteraard. BMW geeft de Z4 nu een pakket extra’s mee, aangeduid als Pure Vision, dat wordt geleverd vanaf lente volgend jaar. Deze speciale uitvoering is voorzien van Ivory White sportstoelen afgewerkt met geperforeerd nappaleder en contrasterend bruine stiksels die de fraaie lijnen van de zetels benadrukken. Ook de onderste helft van het dashboard is Ivory White, terwijl de bovenzijde afgewerkt is met zwart leder. 201310-P90138609-zoom-origEen andere eyecatcher is de horizontale lijn van Saddle Brown nappaleder, die over de volle breedte van het dashboard loopt. Wie meer wil weten over deze erg fraai geslaagde uitmonstering voor de op zich al fraaie Z4 moet maar even langs gaan bij een BMW-dealer in de buurt. Die maakt vast wel even een kwartiertje vrij om je te vertellen wat deze nieuwe telg aan de sportieve BMW-boom gaat kosten. Nu besteld is zeker volgend voorjaar rijden. En dan begint het mooie lenteweer, kapje neer en genieten maar…

Skoda heeft de grootste showroom van ons land…

Skoda 01_Website_193ŠKODA’s grootste showroom in Nederland trekt meer dan 3 miljoen bezoekers per jaar. Deze online dealer is hét verlengstuk van de Nederlandse ŠKODA dealerorganisatie. Immers het startpunt van iedere autokoper begint online en de verwachtingen van een site worden steeds hoger. ŠKODA geeft hier invulling aan met een gloednieuwe website met daarop de configurator als belangrijkste functie. In slechts enkele stappen heeft de sitebezoeker zijn of haar favoriete en gepersonaliseerde ŠKODA op het scherm. Klaar om te delen met vrienden en met één klik naar de ŠKODA-dealer te verzenden, die op basis van de configuratie een offerte kan opstellen en een proefrit aanbieden.

Skoda 02_SKODA_pand_193De geheel nieuwe ŠKODA website is sinds 12 december online. De werking achter de schermen is Simply Clever: de techniek herkent het apparaat waarmee de site is geopend en past de weergave automatisch aan. Van desktop tot smartphone: iedereen kan eenvoudig de info lezen, foto’s bekijken en doorklikken naar andere pagina’s. Wie thuis op de bank met een tablet een nieuwe auto bouwt en het resultaat opslaat, kan de digitale ŠKODA de volgende dag op de desktop op de zaak probleemloos aan de wagenparkbeheerder tonen of op het display van de smartphone aan collega’s en vrienden laten zien.

Skoda 04_SKODA_showroom_193De handige functies, zoals de configurator, borduren voort op de Simply Clever-features waar ŠKODA om bekendstaat. Via overzichtelijke menu’s komen sitebezoekers snel terecht bij het gewenste model en de uitvoering. Een handige vergelijkingsfunctie zet naar wens drie auto’s naast elkaar om een nog betere afweging te kunnen maken. Meer dan 250.000 beelden ondersteunen de bezoekers in de visualisatie van hun ideale ŠKODA. Een 3D-weergave laat de eigen configuratie uit vele hoeken zien waardoor een zeer realistisch beeld ontstaat.

Bij de ontwikkeling van de gebruiksvriendelijke nieuwe site, met het strakke en moderne flat design stond de ŠKODA klant centraal. Daarmee past het nieuwe skoda.nl helemaal bij de bij de ambitie van ŠKODA van vandaag: uitgroeien tot een sterk geworteld merk in Nederland.

X1 krijgt facelift van BMW

201310-P90137827-zoom-origZelfs als een auto goed is, aanspreekt, best verkoopt, dan nog zal een beetje zichzelf respecterende fabrikant als BMW natuurlijk is, af en toe even het schuurpapier en de vijl pakken om dat succesmodel wat bij te werken. Dat is ook het geval met de X1. De door de Beiers als Sporta Activity Vehicle aangeduide midi-SUV krijgt begon volgend jaar een paar retouches mee. Zo krijgt de X1 voortaan standaard brandende voorverlichting mee, komen er lekker ogende 17 inch velgen onder en komt er een nieuwe lakkleur bij, lichtbruin metallic. 201310-P90137823-zoom-origBestel je de X1 volgend jaar met een van de drie sportieve pakketten van BMW, wordt ook het interieur aangepast. Je krijgt dan de keuze uit wat andere materialen voor dashboard en stoelen of deurbekleding. Daarnaast komt er een roestvrijstalen plaat beschikbaar om de achterste onderkant van de auto te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Je zult er maar mee in het terrein gaan raggen…. Uiteraard past BMW ook de software aan voor het van het merk bekende ConnectedDrive-systeem. Interactie met je smartphone is straks probleemloos mogelijk. Levering start in de lente van 2014, je kunt voordien vast al terecht bij de dealer om je order te plaatsen….

Makro verkoopt Nissans….

Nissan Quashqai MakroAls een model wat minder loopt en je toch mensen wilt trekken die traditioneel nu juist passen in het profiel voor dat speciale model moet je slim zijn. Dat was Nissan. Nadat eerder al Fiat haar Panda neerzette bij de Media Markt, staan er nu Qashqai’s te koop bij de Makro. Volgens de wervende reclame kost een Qashqai 360 bij de makro slechts € 24.000 incl. BTW
Wie denkt dat deze auto wel eens de zijne of hare zou kunnen zijn profiteert als Makro-pashouder van dit bijzondere voordeel:
Extra inruilkorting voor Makro-pashouders van € 1.950,- bovenop de al zeer scherpe prijs.
Voor de zakelijke aanschaf biedt Nissan Business Finance u de Nissan QASHQAI 360 tegen een zeer scherp leasebedrag per maand van € 479,- (op basis van 48/20.000 km, inclusief metallic lak, exclusief btw).
Geldig t/m 31-12-2013. Ging je toch al naar de Makro voor je kerstinkopen misschien is dit dan een extra reden om eens goed te shoppen. Zou deze stap de aanzet kunnen zijn voor een andere benadering van de autoverkopen in ons land??? Eerder zagen we vooral bedrijfswagens buiten de poorten van de Makro aangeprezen worden, nu dus ook luxere voertuigen.

Succes voor Opel; Grote Clubactie brengt 6,5 miljoen op!

Opel Club actie 1386753664135 De Grote Clubactie heeft in 2013 een opbrengst gerealiseerd van bijna 6,5 miljoen euro ten behoeve van het Nederlandse verenigingsleven. Dit bedrag is gisteravond uitgereikt aan de deelnemende verenigingen. De symbolische overhandiging van de totaalopbrengst vond plaats bij Opel-dealer Vriens in Breda. De Grote Clubactie werd dit jaar voor de 41ste keer georganiseerd, met Opel Nederland voor het tweede achtereenvolgende jaar als hoofdsponsor, onder de noemer ‘Opel maakt besturen leuker’.

Tegelijkertijd met de bekendmaking van de totaalopbrengst werden in het gehele land symbolische cheques uitgereikt aan deelnemende verenigingen. Deze feestelijke gebeurtenissen vonden plaats de tijdens zogenaamde ‘Grote Clubavonden’ bij zo’n 70 verschillende Opel-dealers in Nederland. Dealer Havik Auto te Wormerveer mocht het grootste regionale bedrag uitreiken aan de clubs in zijn werkgebied. Hij reikte maar liefst € 269.155,20 uit, waarmee de lokale verenigingen weer extra clubactiviteiten kunnen financieren.