Autoverkopers snappen de klant niet meer

Arme autoverkopers. Uit onderzoek van GapGemini blijkt dat ze de klant totaal niet meer snappen. Eigenlijk heeft een klant dankzij internet helemaal geen autoverkoper meer nodig…

Autoverkopers hebben het maar wat moeilijk met de klant die al van de hoed en de rand weet zodra deze de showroom instapt. Koffie inschenken lijkt de enige nog overgebleven (nuttige) taak.

Wat te doen? De band tussen de autoverkoper en klant moet worden aangetrokken, menen de kenners van Capgemini. Ofwel Autobedrijven moeten af van het traditionele asymmetrische beeld van de klant-dealerrelatie waaraan voor beide partijen zoveel negatieve vooroordelen en stereotypen kleven. De crux zit hem in een evenwichtiger relatie, gebaseerd op openheid en vertrouwen.

Tja. Gelukkig worden er ook concrete tips gegeven. Zoals: klanten in de showroom met rust laten. Althans, de eerste 10 minuten. En dan vooral niet tussen de klant en de auto gaan staan…

Voor wie het hele rapport wil lezen, via DealerSupportNet kunt u het downloaden.

Lees ook:Sorry autoverkopers!
Lees ook:Autoverkopers betrouwbaarder dan politici
Lees ook:Merktrouw duur?
Lees ook:Uitbreiding app Autosociaal in de maak…
Lees ook:Veghelse Mercedes-dealer ASV meest klantvriendelijk

2 reacties op “Autoverkopers snappen de klant niet meer

  1. ****

    Door O.A. Marktplaats gaat de hele economie naar de klote.
    Kijk naar de autobedrijven wat kunnen die winst maken als iedereen via internet koopt???
    —HELEMAAL GEEN WINST—
    Ik raad ook verder iederéén aan om tog bij bedrijven te kopen, omdat het er meestal betere kwaliteit is, zoals bij HENK VAN HOUT AUTO’S, daar heb ik laatst een BMW320 gekocht, voor een redelijke prijs!!!

      /   Beantwoorden  / 
  2. ike

    tog met een g !!!!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.