Raadvraag; meer onderdelen bij SEAT of een Ducati??

Ducati - Seat - onderdelenVakmanschap en technologie komen samen in de productieprocessen van SEAT Sport en Ducati Corse. De teams uit respectievelijk Barcelona en Bologna bouwen racers die gemaakt zijn om te winnen. Een blik achter de schermen bij de productie van een Leon Cup Racer en een Ducati MotoGP motorfiets. Het standaard chassis van een SEAT Leon vormt de basis voor de raceauto. Aan deze technische basis worden 1.400 onderdelen toegevoegd om het productiemodel om te bouwen tot Cup Racer. Bij Ducati worden 2.060 onderdelen gemonteerd op een chassis dat speciaal is ontwikkeld voor races.
Het kost SEAT’s team van toegewijde monteurs maar liefst 277 uur om een complete raceauto te bouwen. De constructie van de racemotorfiets vergt 80 uur.

SEAT Ducati 800_seatleoncupracervsducatimotogp7De krachtbron van de Leon Cup Racer weegt 170 kilo, terwijl de motor van de race-Ducati slechts 49 kilo op de schaal brengt. In beide gevallen is het één van de eerste componenten die worden gemonteerd. Het verschil is dat de motor in de auto wordt getild met een kraan, terwijl de krachtbron van de motorfiets door drie monteurs met de hand in het chassis wordt geplaatst.

SEAT Leon Ducati 800_seatleoncupracervsducatimotogp4Eén van de uitdagingen bij de ontwikkeling van raceauto’s en -motoren is het beperken van tijdsverlies bij elk schakelmoment. In de MotoGP maakt Ducati gebruik van Seamless-technologie. Deze maakt het mogelijk om in slechts 9 milliseconden van verzet te wisselen, door simpelweg een tikje tegen het schakelpedaal te geven. De SEAT Leon Cup Racer is voorzien van een elektronische DSG-transmissie met zes versnellingen, een dubbele koppeling en schakelpaddels aan het stuurwiel. De 1.119 kilo wegende en maximaal 267 km/u snelle Leon Cup Racer kan snel afremmen dankzij 378 mm grote remschijven op de vooras met remklauwen voorzien van zes zuigers. Ducati’s racebike is voorzien van 340 mm grote remschijven en remklauwen met vier zuigers, die er binnen no time voor zorgen dat de 350 km/u snelle en 157 kilo wegende motorfiets weer stilstaat.

Lees ook:Seat en Ducati in MotoGP..
Lees ook:Seat bouwt 100e Leon Racer
Lees ook:Raggen met Seat’s circuitracers…
Lees ook:Raggen met een Seat Cupra
Lees ook:Seat Leon Cupra ST – snelste stationcar op het circuit…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.