Fiscale regels ‘kleintjes’…

Wie nog wil blijven profiteren van wat fiscale voordelen op schone en zuinige auto’s moet even weten hoe het er momenteel voor staat in de wereld van de kleine compacte modellen met ‘normale’ benzinemotor waar Nederland nu nog steeds zo gek op is. Door hun verbruik en uitstoot vallen deze wagens nog steeds in het MRB-vrije regime. Dit houdt in dat je dan tot en met 31 december dit jaar geen MRB hoeft te betalen voor het gebruik van deze wagens. Op 1 januari 2014 wordt het fiscale regime aangepast en moet ook over deze wagens weer MRB betaald worden. Nu is dat in de meeste gevallen een bescheiden bedrag, maar toch. Van alle kleine modellen is straks de Toyota Yaris veruit de duurste qua belastingen, gevolgd door de Lancia Ypsilon, Nissan Micra, Fiat Panda en 500. Voor wagens als de Suzuki Alto, Kia Picanto, VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii is straks de minste MRB verschuldigd. Daar betaal je straks twee tientjes per maand voor en dat is uiterst voordelig natuurlijk. Alle kleine modellen vallen overigens nog steeds onder het 14% bijtellingstarief. Handig om mee te nemen bij evt. kosten per km berekeningen…..(ANWB

Lees ook:Suzuki Alto blijft belastingvrij!
Lees ook:Suzuki scoort vette order..
Lees ook:Suzuki Alto geen botskampioen
Lees ook:En ook nog eens rijklaar…bij Suzuki!
Lees ook:JD Power; Suzuki Alto meest betrouwbare stadsauto!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.