Nieuwe Lexus GS450h Hybrid

Als er één Lexus optimaal profiteert van de insteek bij moeder Toyota om in te zetten op Full Hybrid technologie, is het de nieuwe GS 450h Hybrid wel. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 5,9 l/100 km (ECE norm) en een relatief lage CO2 uitstoot van 137 g/km. Desondanks levert de krachtige GS 450h Hybrid een totaal vermogen van 254 kW/345 pk, het hoogste in zijn klasse, rekening houdend met zijn tamelijk scherpe aanschafprijs van 61.750 euro, inclusief standaard automaat. De Lexus GS 450h Hybrid met groen A-label staat vanaf nu bij de Lexus dealer – ook als extra sportieve F-SPORT LINE, de eerste hybride auto ter wereld met vierwielbesturing. Leasen kan vanaf 999 euro per maand (60 maanden/20.000 kilometer per jaar).

Voor snelle beslissers is de nieuwe Lexus GS 450h Hybrid extra aantrekkelijk. Nog tot 1 juli 2012 valt de auto – de eerste die het nieuwe familiegezicht van Lexus toont – in de bijtellingscategorie van 20 procent. Omdat de GS 450h Hybrid een lage hoeveelheid CO2 uitstoot, zal de Japanse zakenauto laag geprijsd blijven – ook in de toekomst. In de Electric Vehicle-modus rijdt de GS 450h Hybrid bijna geluidloos, zonder brandstofverbruik en zonder enige CO2, NOx en fijnstof uit te stoten; een milieuwinst voor de luchtkwaliteit die niet in euro’s valt uit te drukken.

De Lexus GS 450h Hybrid is uiterst efficiënt, maar biedt zijn bestuurder meer ‘fun to drive’ dan ooit tevoren. Mede verantwoordelijk hiervoor is Lexus Hybrid Drive van de tweede generatie. De 3,5-liter V6 directe-injectie Atkinson Cycle-benzinemotor (213 kW/290 pk) en twee krachtige elektromotoren leveren samen een systeemvermogen van 254 kW/345 pk, een vermogen dat vergelijkbaar is met dat van een V8. Daarbij ligt het ver boven dat van concurrenten die in dezelfde prijsklasse van het E premiumsegment opereren. Des te opmerkelijker is het dat het brandstofverbruik juist lager ligt dan dat van de concurrentie. Zijn hoge vermogen – dat via de standaard 6-traps CVT-automaat met paddle-shifters op het stuurwiel op de weg wordt gebracht – stelt de Lexus GS 450h Hybrid in staat om in 5,9 seconden vanuit stilstand naar 100 kilometer per uur te accelereren. De topsnelheid van de sportsedan met achterwielaandrijving is begrensd op 250 kilometer per uur. Het gemiddelde brandstofverbruik daalde met 23 procent in vergelijking tot zijn voorganger.

Lees ook:Lexus levert zuinige auto’s
Lees ook:Lexus showt nieuwe GS300h in Frankfurt…
Lees ook:Lexus prijst de RC-300h
Lees ook:Lexus IS300h – mooi of toch wennen?
Lees ook:Lexus geeft prijzen vrij voor LC 500 Coupe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.