Hyundai komt met nieuwe Europese i30

Hyundai onthult tijdens de IAA in Frankfurt (IAA, 15-25 september) haar nieuwe i30. De nieuwe i30 bouwt met een nieuw design en verbeterde prestaties, en een nog wat hogere bouwkwaliteit verder aan het succes van de in ons land wat minder zichtbare maar toch best verkochte voorganger. En daarvoor heeft men bij de Koreanen besloten om de nieuwe i30 te laten ontwerpen en verder ontwikkelen door het Hyundai Motor Europe Technical Centre in het Duitse Rüsselsheim. De nieuwe Fluidic Sculpture-designtaal van Hyundai is in de nieuwe Hyundai i30 sterk geëvolueerd. Daarmee straalt de nieuwe Hyundai i30 duidelijk meer karakter uit dan zijn voorganger. Er is keuze uit vier motoren met zes vermogens. De nieuwe, efficiënte 1.6-liter dieselmotor laat een CO2-uitstoot noteren die minder is dan 100 g/km. De nieuwe generatie Hyundai i30 staat vanaf begin volgend jaar als vijfdeurs hatchback bij de Europese dealers. De productie vindt plaats in de hypermoderne fabriek van Hyundai in de Tsjechische plaats Nošovice. Veel fabrikanten kiezen voor dat land omdat de Tsjechen nu eenmaal hoge kwaliteit bieden voor een betaalbare prijs waar het productie van technisch hoogwaardige producten betreft.
Elke nieuwe Hyundai i30 heeft standaard de Hyundai 5 jaar Driedubbele Garantie. Dit garantiepakket kent geen kilometerbeperking, vijf jaar lang hulp bij pech onderweg en ook nog eens gedurende die periode twee keer per jaar een preventieve inspectie door een Hyundai Erkend Reparateur.
De nieuwe generatie Hyundai i30 is voorzien van de hexagonaal gevormde grille, een herkenningspunt van elke nieuwe Hyundai. Die hexagonale grille is volgens de Koreaanse fabrikant uniek en sprekend voor Hyundai en kenmerkt de i30 als een waardig lid van de Hyundai-familie. De juweel-achtige koplampen flankeren de grille en voegen een sterke persoonlijkheid, verfijning en luxueuze uitstraling toe.
Nieuwe generatie
De nieuwe Hyundai i30 is leverbaar met keuze uit drie benzine- en drie dieselmotoren, met vermogens variërend van 66 kW (90 pk) tot 99 kW (135 pk). Zowel de diesel- als de benzinevarianten spelen een belangrijke rol in het C-segment, met respectievelijk 52 procent en 43 procent verkoopaandeel. Hyundai verwacht bij de verkoop van de Hyundai i30 een 50/50-verdeling tussen de diesel- en benzinemotoren.

Lees ook:Hyundai prijst de nieuwe i30..
Lees ook:Hyundai start productie nieuwe i20 op…
Lees ook:Hyundai onthult nieuwe Santa Fe
Lees ook:Hyundai steeds meer gewaardeerd als merk…
Lees ook:Hyundai showt nieuwe i40 sedan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.