Bestelautoverkopen vallen flink tegen…

Dacia Logan Pickup AMS

De verkoop van lichte bedrijfsauto’s is nog steeds aardig in mineur. T.o.v. het bepaald niet fijne jaar 2009 zijn er weer 17% minder van deze bestellers verkocht. En dat geeft toch wel een beeld dat de crisis nog niet echt voorbij is. Want bedrijven moeten net als particulieren weer investeren om het algemene beeld over de terugslag in de economie te corrigeren. Terwijl Volkswagen met een marktaandeel van ruim 30% de ranglijst met verve aanvoert moest ook dat merk een verlies nemen van bijna 23%. En dat is flink boven het algemeen gemiddelde. Mercedes, goede tweede in dit marktsegment, verloor net geen 20%, terwijl Renault als derde bedrijfswagenmerk van ons land de terugslag op net 4% wist te houden. De grootste verliezen zien we bij Chrysler dat ruim 75% van haar omzet verloor i.v.m. 2009 en Isuzu dat ruim 36% zag verdampen. Waren er ook winnaars? Ja, zoals Nissan dat een kleine 3,5% vooruit ging en Dodge dat ook 3,5% winst boekte. Dacia, nieuw in het grijze marktsegment, wist in vijf maanden tijd 47 auto’s te verkopen. Eens zien hoe dat merk ook in deze lastige tijden, haar goedkope vervoermiddelen weet te slijten.

Lees ook:Bestelautoverkopen; nog steeds beroerd!
Lees ook:GM weer de baas bij Isuzu
Lees ook:Isuzu neemt je mee – op 4 juni…
Lees ook:Bestelwagenverkopen; ruim tien procent terug!
Lees ook:Markt blijft flink achter lopen….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.