Budgetmerk VW vooral voor Zuid-Amerika bedoeld..

Ik schreef onlangs al over berichten in de Duitse media over een op handen zijnde beslissing binnen de Volkswagen-Groep een budgetmerk op te zetten dat de concurrentie met soortgelijke merken als Dacia aan te kunnen. Er komen nu wat meer details naar buiten via diezelfde media en daaruit blijkt dat VW zich o.a. gaat richten op de Zuid-Amerikaanse markt met deze budgetwagens. Daar bieden Ford, Fiat en Renault ook de nodige goedkope auto’s aan die zich vaak baseren op oudere modellen die ooit in Europa werden verkocht maar nu een tweede leven leiden in dat bijzondere werelddeel. VW wil een stevig marktaandeel verwerven in landen als Brazilië en Argentinië en zou dit net als de concurrentie willen uitbouwen voor de rest van de wereld. Zoals bekend werd de Dacia Sandero ooit in Argentinië gebouwd als Renault en kreeg deze goedkope Fransoos een Roemeense badge om hem ook in Europa geschikt te maken voor de verkoop. VW ziet weinig in het op de markt brengen van de VW Up! in landen die daarvoor niet geschikt zijn. Men kiest liever voor een weg die goedkopere en ruimere auto’s zal bieden voor een markt waar veel auto voor weinig geld gevraagd zijn. Ook in China past men dit principe toe en met veel succes. VW denkt nog na over de positie van Seat. Dat noodleidende Spaanse merk zou een rol kunnen spelen in de expansiepolitiek richting Zuid-Amerika, maar dan zeker niet op korte termijn. VW heeft zelf een goede naam opgebouwd in de bedoelde markten voor het budgetmodel en het lijkt dan ook logisch dat men de nieuwe goedkope modellen in eerste instantie in Brazilië of Mexico zal laten produceren.

Lees ook:Honda komt met mini-SUV…
Lees ook:Uit de as herrezen: Talbot
Lees ook:Dacia introduceert derde modellijn
Lees ook:Renault tevreden met omzetgroei…
Lees ook:Duster is een succesnummer voor Dacia en Renault..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.