Ondanks subsidie; Duitsland wil niet aan de elektrische auto!

BMW iDrive laadstation 2015De Duitse regering gelooft er heilig in dat het de door haar zelf gestelde en de milieulobby verlangde doelen op het gebied van uitstootreductie kan halen. En dus gaf men in Berlijn een enorm bedrag uit voor subsidies die worgen verstrekt aan die Duitse automobilisten die kiezen voor een soortgelijke auto. Duizenden Euro’s subsidie per aankoop, waarbij de volledig elektrische auto nog wat ruimhartiger wordt behandeld dan de diverse hybrides. E-Smart-Helpt het om de kopers over de streep te trekken? Nou, nog niet echt. In de maand juli is het aantal aankopen buitengewoon beperkt gebleven. Slechts 819 aanvragen voor subsidie werden er ingediend door mensen of bedrijven dan wel organisaties die kozen voor een ‘milieuvriendelijk’ vervoermiddel. Dat valt dus vies tegen. De helft van die verkopen betreft puur elektrische auto’s, waarbij de Renault Zoe het meest in trek blijkt. Het waarom zit ook verpakt in de mensen die deze wagens kochten. Anders dan in ons land is deze markt vooral voorbehouden aan particulieren en zijn bedrijven veel terughoudender dan in ons land om werknemers een auto met wat schonere techniek voor de deur te zetten. EV tanken 2016De enorm veel grotere rijafstanden in Duitsland zullen daar zeker een rol bij spelen. Overigens is BMW het meest succesvolle merk bij het afzetten van deze wagens, gevolgd door Renault en VW. Een veel kleinere rol is weggelegd voor Nissan, Mitsubishi, Kia, Mercedes en Audi. Eens zien hoe dat verder gaat daar in Duitsland.(AMuS)

Lees ook:Fastned krijgt subsidie Duitse overheid…
Lees ook:Berlijn subsidieert aankoop elektrische auto’s…
Lees ook:Duitsland gaat aankoop elektrische auto’s leuker maken…
Lees ook:Nederlanders willen subsidies op elektrische auto…
Lees ook:Ook Duitse verkopen in de plus…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.