Maserati gaat de zakelijke markt bewerken…

Maseratie - zakelijke marktbewerkingMaserati gaat zich in Nederland nadrukkelijk focussen op de zakelijke markt. Maserati North Europe – de importeur van het Italiaanse merk voor Nederland – heeft een gedegen strategie gelanceerd voor een structurele en professionele bewerking van het zakelijke segment. Maserati maakt in 2017 wereldwijd een indrukwekkende groei door en zal dit jaar naar verwachting zo’n 70.000 auto’s gaan afleveren. Momenteel ondergaat het merk een enorme transformatie en ontwikkelt Maserati zich in rap tempo van een high-end sportwagenfabrikant naar een actief merk in het Upper Premium segment. In lijn met die ontwikkeling breidt Maserati ook het modelportfolio en motorenpallet verder uit, met de Ghibli in het E-segment, de Quattroporte in het luxe topsegment en een M-segment SUV in de vorm van de Levante. Deze drie modellen zijn alle leverbaar met zowel benzinemotoren (V6 of V8 biturbo’s) als een krachtige V6 turbodieselmotor.

In Nederland wordt de import van Maserati-producten verzorgd door Maserati North Europe, vanuit het hoofdkantoor in Slough (nabij London, Engeland). Het dealernetwerk in ons land kent vier distributeurs: Driessen Maserati in Eindhoven, Louwman Exclusive in Utrecht, Munsterhuis Sportscars in Hengelo (O) en sinds kort RAC in Rotterdam.

Maserati-Levante-SUV-1De markt waarin Maserati met de Ghibli, Levante en Quattroporte in Nederland opereert, bestaat uit ongeveer 5.000 auto’s per jaar. Vooruitlopend op de nieuwe ontwikkeling heeft Maserati North Europe eind 2016 een omvangrijk onderzoek laten uitvoeren naar de kansen en mogelijkheden in de zakelijke markt in Nederland in de periode 2017-2020. Daaruit kwam naar voren dat de zakelijke kanalen, zoals het MKB- en leasing, bij het Italiaanse merk momenteel nog ondervertegenwoordigd zijn, en dat hier legio kansen liggen om het marktaandeel in dit deel van de markt te vergroten. Reden voor Maserati om een gedegen strategie voor de zakelijke markt uit te werken.

Als onderdeel van de zakelijke-marktbewerking gaat Maserati structurele en lange-termijn samenwerkingen aan met leasemaatschappijen en gaat het merk met de dealers voor de regionale en klein-zakelijke markt een specifiek sales- en marketingplan ontwikkelen en uitwerken.
Een goed voorbeeld van de stappen die Maserati in de zakelijke markt momenteel al zet, zijn de Financial Lease-producten van captive-leasemaatschappij FCA Capital. Met rentetarieven van 2,9% is Maserati op dit gebied uiterst concurrerend ten opzichte van de Duitse concurrentie.

Lees ook:Maserati levert 100.000e auto af…
Lees ook:Kleine Maserati op komst (..)
Lees ook:Preview Maserati Levante…
Lees ook:Maserati draait lekker in Europa
Lees ook:Maserati showt haar Levante

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.