Mercedes trucks zuiniger dankzij PPC

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Het heeft zijn brandstofbesparende eigenschappen in de praktijk meermaals bewezen: Predictive Powertrain Control (PPC) van Mercedes-Benz trucks verlaagt het brandstofverbruik tot wel vijf procent en reduceert daarmee volgens de truckbouwer aantoonbaar de Total Cost of Ownership (TCO) van de truck. Nu is de bestseller van Mercedes-Benz in heel Europa bij de servicepartners ook beschikbaar als retrofit voor de nieuwe Actros, Antos en Arocs. De kosten daarvoor bedragen € 1.667.00 exclusief BTW en de inbouw duurt slechts een paar uur.

Ook wie tot nu toe nog niet had gekozen voor PPC kan nu alsnog profiteren van de bewezen voordelen van de vooruitziende cruisecontrol. Uitgaande van een jaarkilometrage van ca. 130.000 wordt een verbruiksvoordeel van vijf procent mogelijk en verdient PPC zich bij de huidige gunstige brandstofprijzen, afhankelijk van de inzet, binnen een jaar terug. Bovendien wordt minder CO2 uitgestoten wat ten goede komt aan het milieu.

MB ActrosBrussee & Zn. klAchteraf kan PPC in vrijwel alle trucks uit de huidige modelreeksen van de Actros, Antos en Arocs worden ingebouwd. Voorwaarde is wel een eerste registratie van de truck vanaf augustus 2012 en de volautomatische transmissie Mercedes PowerShift 3. Een belangrijk bestanddeel van het retrofitpakket is een extra regeleenheid. Deze kan voor maximale efficiency later met geactualiseerd kaarten- en datamateriaal op de laatste stand worden gebracht. De installatie van PPC duurt ongeveer 2,5 uur

Met PPC heeft Mercedes-Benz als pionier op dit gebied de ontwikkeling van uiterst efficiënte en emissiearme trucks versneld. PPC regelt als eerste GPS-cruisecontrol ter wereld niet alleen de snelheid. Het systeem gebruikt op basis van driedimensionale kaarten het piekmoment op hellingen, schakelt bergaf op tijd terug, grijpt in bij het schakelen en maakt gebruik van de neutrale transmissiestand EcoRoll om het verbruik tot een minimum te beperken.

De Actros bewijst volgens Mercedes Trucks zijn toppositie bij het brandstofverbruik momenteel in het Fuel Duel. Daarin gaat hij in wagenparken in de praktijk de strijd aan met zijn naaste concurrenten. De tussenbalans na meer dan 800 testritten in 22 Europese landen is indrukwekkend. De Actros heeft de strijd in meer dan 90 procent van de gevallen gewonnen. Gemiddeld verbruikt hij in het dagelijks gebruik ongeveer elf procent minder brandstof dan zijn opponenten.

Lees ook:Schone Antos nieuwe telg Mercedes truckfamilie
Lees ook:Mercedes start productie nieuwe Actros
Lees ook:Mercedes’ milieuvriendelijke trucks
Lees ook:300e Mercedes Benz truck voor Bos Logistics
Lees ook:Heemex; grootverbruiker Mercedes-Benz trucks..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.