Nieuwe Caddy; stuk moderner…

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7Volkswagen Bedrijfswagens presenteert de nieuwe, vierde generatie Caddy. Zijn frisse ontwerprichting springt direct in het oog, net als het robuuste, hoogwaardige interieur. Door nieuwe motoren is de bestverkochte bedrijfswagen van Nederland in 2014 schoner en zuiniger dan ooit. Slimme assistentiesystemen zorgen voor meer veiligheid, comfort en gebruiksgemak. De Caddy wordt deze zomer op de Nederlandse markt verwacht in een bedrijfswagen- en personenauto-uitvoering. De Caddy van de derde generatie was een groot succes. Hij was 11 jaar in productie en er werden 1,5 miljoen exemplaren verkocht. De vierde generatie zet wederom een grote stap voorwaarts. Dat wordt nog eens onderstreept door het nieuwe, markante design.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7Dankzij de nieuwste assistentiesystemen verzet de nieuwe Caddy de bakens in zijn segment op het gebied van veiligheid, comfort én gebruiksgemak. Zo heeft hij optioneel Front Assist met City-noodremfunctie – tot 30 km/h kan dit systeem autonoom een noodstop uitvoeren. Multi Collision Brake is standaard bij de Euro 6-versies en beperkt of voorkomt zelfs vervolgschade na een aanrijding. Slimme opties zijn de grootlichtassistent, vermoeidheidsherkenning en voorruitverwarming. Ook adaptieve cruise controle (ACC) is als extra verkrijgbaar. De Caddy is er met gloednieuwe multimediasystemen als Radio Composition Colour en Composition Media en het radio-navigatiesysteem Discover Media. Alle zijn te combineren met een achteruitrijcamera. Park Assist is optioneel. Het maakt automatisch inparkeren mogelijk (parallel áán en haaks óp de rijrichting) – handig voor koeriers- en bezorgdiensten.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7De Caddy krijgt een gloednieuwe 2.0 TDI-dieselmotor in vier varianten: van 55 kW/75 pk tot 110 kW/150 pk. De zuinigste variant is de Caddy BlueMotion met een officieel vastgesteld verbruik van 4,0 l/100 km. De Caddy EcoFuel (CNG/aardgas) met een 1.4 TGI-motor is krachtiger en tegelijkertijd 30% zuiniger dan zijn voorganger. Het vastgestelde verbruik komt op 4,0 kg/100 km. Ook zijn er drie benzinemotoren: de 1,2-liter viercilinder TSI met 62 kW/84 pk, de 1.0-driecilinder TSI met 75 kW/102 pk en de 1.4 TSI met 92 kW/125 pk. Naast de nieuwe Euro 6-versies zijn voorlopig ook nog Euro 5-dieselmotoren beschikbaar.

04-Volkswagen-pb-TUV-rapport-BWG-komt-goed-uit-testDe levering van de nieuwe Caddy in Nederland start deze komende zomer. De Nederlandse prijzen worden in de aanloop naar de marktintroductie bekend gemaakt. Van de huidige Caddy is op dit moment het actiemodel C-Edition beschikbaar, met klantvoordeel daarvan dat kan al snel oplopen tot ruim 6.000 euro.

Lees ook:Volkswagen start productie nieuwe bestellers….
Lees ook:Nieuwe VW Caddy komt volgende maand in de showroom…
Lees ook:VW presenteert nieuwe bedrijfswagens…
Lees ook:VW Caddy Maxi; ideale taxi!
Lees ook:RAI-Primeur; de nieuwe VW Transporter T6…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.