Nieuwe Mazda 3 wereldwijd geintroduceerd

Mazda3_Hatchback_2013_still_02__jpg72Mazda onthulde deze week op vijf locaties over de hele wereld de nieuwe Mazda3 Hatchback. In Londen, Keulen, St. Petersburg, Melbourne en New York werd tegelijkertijd het klassieke doek getrokken van het derde model van de nieuwste en zesde generatie Mazda’s. Voorzien van het volledige scala aan SKYACTIV technologieën en van het nieuwe Kodo designthema. De geheel nieuwe Mazda3 is vanaf eind oktober ook in Nederland leverbaar als Hatchback met verschillende benzinemotoren, later volgen nog de bij ons minder populaire Sedan en de voor de leasemarkt ze belangrijke dieselmotoren. Er zullen ook versies beschikbaar komen met 20 % zakelijke bijtelling. Prijzen zijn nog niet bekend.

De introductie van de compleet nieuwe Mazda3 Hatchback is volgens de Japanners in één woord te omschrijven als ‘verbinden’. In het C-segment, dat ongeveer 25 % van de Europese personenautomarkt vertegenwoordigt en goed is voor zo’n 3 miljoen auto’s per jaar, is dat een belangrijk aspect. Praktisch elke autofabrikant vecht in dit segment om een stukje van de taart. Om hierin te overleven moet je met iets speciaals komen.
De locaties van deze wereldwijde onthulling zijn dan ook niet toevallig gekozen. De nieuwe Mazda3 is ontwikkeld om een interessante, gepassioneerde en stijlvolle rijbeleving te bieden, aspecten die ook de steden waar hij wordt geïntroduceerd kenmerken.
Londen, Sint Petersburg en Keulen: drie invloedrijke Europese steden in uiteenlopende hoeken van een divers werelddeel. Hier wonen de mensen waar deze auto voor is gebouwd. Mazda is ervan overtuigd dat zijn gedistingeerde charme en de vele sterke eigenschappen bij hen in de smaak zullen vallen.
Mazda heeft zijn veelvuldig onderscheiden compacte middenklasser en meest verkochte model verder verfijnd en de beste aspecten op het gebied van Mazda-technologie en -design verenigd in een auto die voor verbinding zorgt en constant de verwachtingen overtreft.

Mazda3_Hatchback_2013_action_02__jpg72De nieuwe Mazda3 is ontworpen om beter te zijn dan zijn concurrenten. Maar hij is meer dan dat. Mazda heeft minutieuze aandacht besteed aan zaken die belangrijk zijn voor klanten, zoals de prestaties, een ruim interieur, de kwaliteit en het comfort.
En dan is er uiteraard nog zijn indrukwekkende design. Van de brede, krachtige verschijning tot de gedurfde, ritmische vormen van de carrosserie: de designtaal ‘Kodo – Ziel van Beweging’ heeft opnieuw een indrukwekkende auto opgeleverd. Zijn dynamische uitstraling is de voorbode van een opwindende rijbeleving en de toepassing van SKYACTIV-technologie bij de lichtgewicht motoren, de carrosserie en het onderstel zorgen voor een maximum aan efficiëntie.

Wie meer wil weten over deze voor het merk belangrijke nieuwkomer, moet binnenkort maar eens naar de Mazda-dealers afreizen en vragen om aanvullende informatie. In de komenden maanden komen de eerste demowagens en voorraadauto’s bij de vertegenwoordigers van het merk aan en heeft men vast ook alle details van de nieuweling ontvangen. Eens zien hoe goed men de auto zal kunnen verkopen dan.

Lees ook:Mazda komt met meer info over de nieuwe 3
Lees ook:Nieuwe Mazda 3 bijna in de showroom….
Lees ook:Nieuwe Mazda 6 – Russische premiere!
Lees ook:Meer PK´s voor zakelijke Mazda 3
Lees ook:Mazda toont nieuwe CX3

Eén reactie op “Nieuwe Mazda 3 wereldwijd geintroduceerd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.