Toyota meest klantvriendelijk

Toyota logoToyota Nederland is door de consument uitgeroepen tot het meest aanbevolen én meest klantgerichte bedrijf van Nederland. In Wassenaar ontving de Toyota organisatie onlangs als geheel de overall Customer Centric DNA Award (CCDNA) 2013 voor meest klantgerichte organisatie. In de sector automotive won Toyota deze prestigieuze titel voor de derde keer op rij. Eerder die dag nam Toyota in Rotterdam ook al de titel van ‘Superpromoter 2013’ in ontvangst. Consumenten hebben Toyota daarmee ook nog eens uitgeroepen tot het meest aanbevolen automerk van Nederland.

De CCDNA is een initiatief van onderzoeksbureau TNS NIPO en BearingPoint bedrijfsconsultants. Tienduizend consumenten zijn gevraagd naar hun mening over de klantvriendelijkheid van 107 Nederlandse bedrijven en instellingen. Hun reacties vormen de basis voor de toegekende awards. Opnieuw bleek dat Toyota Nederland er het best in slaagt de klant centraal te zetten: in het directe contact, online en offline.

Toyota Nederland ontving ook de Superpromoter Award 2013 voor de automotive sector. Deze prijs, van marktonderzoeksbureau Blauw Research, is voor het merk waar de meeste mensen positief over praten en vervolgens merken dat dit invloed heeft op de keuzes van anderen. Blauw, dat onderzoek deed onder tienduizend consumenten, constateert dat mensen steeds meer op elkaar afgaan bij het kopen van producten. De invloed van reclame neemt af.

Lees ook:Toyota meest klantvriendelijke organisatie….
Lees ook:Volvo meest klantvriendelijk bedrijf in ons land…
Lees ook:Toyota Auris favoriete zuinige auto…
Lees ook:Innovatieve studenten gevraagd…
Lees ook:Automotive in Nederland zoekt innovatieve uitvinders

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.