Toyota’s loyale klanten…

Wie een beetje weet hoe het in autoland toe gaat weet intussen wel dat Toyota een zeer trouwe klantenbais kent. Eens een Toyota, altijd een Toyota. Dat blijkt opnieuw uit het door het vakblad Automotive geïnitieerde onderzoek onder eigenaren van een occasion. Liefst 55% van de bezitters van een tweedehands Toyota zegt opnieuw een Toyota te kopen mocht er een nieuwe auto komen. Geen enkel merk heeft een hogere loyaliteit.
De onderzoekers ondervroegen het afgelopen jaar 100.000 eigenaren van een tweedehands auto over hun loyaliteit. Traditiegetrouw scoort Toyota bovengemiddeld hoog. Ook nu was het verschil tussen de gemiddelde loyaliteit (38%) en die van Toyota (55%) aanzienlijk.

De onderzoekers gaan er vanuit dat die loyaliteit vooral terug te voeren is op het feit dat particulieren goed kijken naar de betrouwbaarheid van hun auto, de geboden service door de vaak even loyale dealers en de totale kosten van het autorijden. En op die vlakken excelleert Toyota steevast. Wie wel eens een introductie of occasionshow heeft meegemaakt bij de Toyota-dealers weet dat dit absoluut waar is. Toyota weet haar klanten heel goed vast te houden. En dat is wellicht ook een reden dat het merk tegenwoordig het grootste merk van de wereld is.

Lees ook:Toyota meest geliefde merk in Duitsland
Lees ook:Lexus populair bij de Zweden…
Lees ook:Toyota verkoopt weer lekker
Lees ook:Toyota blijft waardevast automerk
Lees ook:Duitse eigenaren meest tevreden over Toyota Prius

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.