BMW al vele jaren onder spanning..

Als eind 2013 de eerste BMW i3 van de band rolt in het Oost-Duitse Leipzig, markeert dat het voorlopige hoogtepunt van 40 jaar ontwikkelingswerk bij de Beierse fabrikant. Het begon allemaal in 1972 tijdens de Olympische Spelen in München, waar de BMW line-up bestond uit twee elektrisch aangedreven BMW 1602 testauto’s. Daarna lanceerde BMW nog een reeks van onderzoek- en ontwikkelingprojecten, waaronder de aardig gevormde E1, met als doel een betere en vooral efficiëntere technologie voor elektrische aandrijfsystemen op de weg te krijgen. Voor BMWC telt uiteraard dat de basisvoorwaarden waaraan iedere BMW moet voldoen ook geldt voor een elektrische auto van het merk. Vandaar dat men niet koos voor wagens met een aparte vormgeving, maar vast hield aan het ontwerp dat ook voor door traditionele brandstoffen voortbewogen BMW’s bestond. Dat schrikt evt. kopers en berijders niet af. De eerste elektrische BMW’s bedoeld voor normaal gebruik door binnen- en buitenlandse klanten komen medio volgend jaar in de showroom van de organisatie te staan. Dan zullen ook de prijzen bekend worden gemaakt.

Lees ook:Renault blijft geloven in elektrisch rijden, met de Zoe!
Lees ook:Nieuwe Vito actief als taxi in Londen…
Lees ook:Gespot in het wild….Opel Ampera
Lees ook:Toyota gaat voor elektrische auto’s…
Lees ook:Ssangyong brengt nieuwe Rodius

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.