Tevredenheid bij Dacia

Binnen de Renault Groep is het Roemeense budgetmerk Dacia in zeven jaar tijd uitgegroeid tot een wereldwijd succesnummer. Door het essentiële van een vervoermiddel als een peronenenauto voor een zo laag mogelijke prijs aan te bieden, zonder daarbij concessies te doen op het gebied van betrouwbaarheid, is Dacia vandaag de dag niet meer weg te denken van de markt. Zeker niet in ons land, waar Dacia een best marktaandeel heeft weten op te bouwen. Veel voor weinig doet het nog altijd goed in onze streken. Wereldwijd behaalde Dacia een verkoopvolume van 348.279 stuks, een groei van bijna 12 procent ten opzichte van 2009. In Nederland werden 5.408 stuks verkocht, een groei van 32,6% ten opzichte van 2009. Europees gezien behaalde Dacia een marktaandeel van 1,6% met 246.920 verkochte auto’s, 15,2% meer dan in 2009. In Nederland behaalde Dacia een marktaandeel van 1,12% over het vorige verkoopjaar. Dacia is wel zo slim geweest om haar modellengamma snel uit te breiden waardoor er bijna voor iedere autobezitter wel een model beschikbaar komt voor een relatief lage prijs. Zo is er de Dacia Sandero, waarvan er in 2010 155.000 zijn verkocht (waarvan 25% de Stepway-versie). In Nederland zijn er daarvan 2.703 verkocht (waarvan 30% de Stepway-versie). Dan is er de stoer aandoende, maar niet best botsende Duster, die, na één jaar op de markt, meer dan 100.000 bestellingen telt. In Nederland zijn al ruim 3.100 Dacia Dusters besteld.
Dacia vernieuwt in 2013 de Sandero, maar ook de oer-Dacia Logan en ruime Logan MCV. Het merk zal de uitbreiding van het gamma voortzetten met de introductie van een nieuwe gezinsauto en een nieuwe kleine bedrijfswagen in 2012.

Lees ook:Wereldwijd succes voor Dacia
Lees ook:Dacia zet de prijs voor de Sandero op scherp…
Lees ook:Dacia en de nieuwe modellen
Lees ook:Renault tevreden met omzetgroei…
Lees ook:Automaten en meer luxe bij Dacia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.