Categorie: "Actienieuws"

Acties op de i40 bij Hyundai

Hyundai_i40-wagon-and-sedanDe Hyundai i40 is nu nog aantrekkelijker volgens de importeur. De populaire luxe Koreaanse middenklasser staat vanaf 1 maart a.s. niet alleen € 700,- goedkoper in de prijslijst, hij is ook luxer uitgevoerd. Hyundai heeft haar i40 met een vanafprijs van € 24.995,- simpelweg zeer concurrerend in de markt gezet voor zowel de particuliere als de zakelijk rijder.

Hyundai komt met de spectaculaire prijsverlaging niet alleen de leaserijder tegemoet die naar het maandbedrag kijkt wat hij of zij moet betalen, ook de particuliere koper profiteert van deze maatregel. Immers, de Hyundai i40 is aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie.

Hyundai - dealer - 1Daarnaast is het uitrustingsniveau veel hoger. De i40 is standaard uitgerust met airconditioning, RDS radio/cd-/mp3-speler met AUX-/USB-aansluiting, stuurwielbediening van het audiosysteem, cruise control, 16-inch velgen, LED-dagrijverlichting, getint glas, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, een elektrische handrem, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, een boardcomputer en het elektronische stabiliteitsprogramma ESP met Vehicle Stability Management (VSM). Hill-start Assist Control voorkomt dat de auto achteruit rolt bij wegrijden op een helling en natuurlijk heeft de Hyundai i40 voor-, zij- en gordijnairbags en een knieairbag voor de bestuurder standaard.

De Hyundai i40 is nu ook voorzien van de unieke Flex Steer-stuurbekrachtiging. Met dit systeem kan de bestuurder kiezen uit drie stuurkarakteristieken: normaal, sportief en comfortabel. Ook is het model uitgerust met een bandenspanningcontrolesysteem. Daarnaast biedt Hyundai met de uitgebreide 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking veel extra zekerheid en een gratis update van de kaart van het navigatiesysteem bij onderhoud.

De zakelijk rijder kiest een auto ook voor het design, de ruimte en de rijke uitrusting. Op die gebieden troeft de Hyundai i40 eveneens de concurrentie af. De i40 1.6 GDI Business Edition is er nu als aantrekkelijke Go! Edition voor € 28.995,-. Dit model is niet alleen zeer ruim, maar ook zeer rijk uitgerust met aansprekende extra’s als lichtmetalen velgen, achteruitrijcamera, parkeersensoren voor en achter, een full map-navigatiesysteem, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, climate control, audio met stuurwielbediening, smart key met startknop en Bluetooth. De uitrusting van de Go! Edition van de Hyundai i40 vertegenwoordigt een voordeel van vele duizenden euro’s.

Helemaal in de stemming gebracht om te kiezen voor deze erg fraaie Koreaanse middenklasser? Ik kan het me voorstellen. Mooie auto’s en rijden nog goed ook. Moet je voor al die voordelen maar even langs gaan bij de lokale Hyundai-dealer. Die kan vast zorgen dat je een concurrerende aanbieding krijgt waar je vermoedelijk bijna geen ‘nee’ tegen kunt zeggen…

Porsche in actie!

Porsche Campagnebeeld_thumbPorsche daagt autobezitters uit om hun huidige autosleutels in te leveren in ruil voor een gloednieuwe Porsche. Het is vooraf niet bekend om welk model het gaat. De Nederlandse importeur van Porsche wil testen over hoeveel lef potentiële Porsche-rijders beschikken.

Nog voor het eerste exemplaar van een nieuwe Porsche in de showroom staat, wordt deze al – ongereden – aangeschaft. Steeds vaker gebeurt dit ‘simpelweg’ op basis van een foto. Zo was ruim 40 procent van de Panamera in het introductiejaar al besteld nog voordat de eerste wagen in Nederland was gesignaleerd. Bij de Porsche Macan is dat nu al bijna 50 procent. Ook van de nieuwe Porsche 911 Targa, die voor het eerst te zien was op 13 januari, is al ruim 20 procent besteld op basis van de eerste beelden. Dit ervaart Porsche als heel bijzonder. Porsche is benieuwd of mensen ook durven te kiezen als ook de foto en daarmee het type Porsche verhuld blijft.

Deelname aan de uitdaging is eenvoudig. Vanaf 3 maart 12:00 uur kunnen autobezitters hun auto blind ruilen tegen een nieuwe Porsche door op Porsche.nl/blindtrade naam, contactgegevens en het kenteken van hun auto achter te laten. Moment van deelname, de waarde van de auto en de kracht van de motivatie zijn doorslaggevend wie uiteindelijk op 31 maart 2014 de sleutels uit handen krijgt van voormalig premier Jan Peter Balkenende en wegrijdt in de nieuwe bolide zonder een cent te betalen. De importeur van Porsche in Nederland wordt eigenaar van de ingeleverde auto.

Ford voert actie op YouTube

Ford_EcoSport_09Ford start op 26 februari a.s. haar innovatieve EcoSport Live! campagne met een YouTube concert van 10 aanstormende, Europese muziektalenten. Hierbij kondigt Ford exclusief een concert met tien Europese talenten aan; dat vindt plaats op 26 februari a.s. in Barcelona en begint dan om 21.00 uur. Het concert wordt live uitgezonden op Spotify en direct gestreamd via het YouTube-kanaal van Ford Europa.
Ford_EcoSport_07Dit evenement, met als Nederlandse delegatie Celine Cairo, is de start van ‘EcoSport Live!’, een innovatieve campagne die is ontwikkeld ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe Ford EcoSport.
De Campagne, geïnspireerd door het innovatieve Ford SYNC met AppLink, een connectiviteitssysteem waarmee bestuurders vanachter het stuur smartphone-apps als Spotify, Hotels.com, Radioplayer en Audioteka via spraak kunnen bedienen, moet een jong publiek aanspreken en zo contacten opleveren met de fabrikant die zoveel nieuws in haar gamma stopt.

Suzuki viert 30 jaar Swift met actiemodel S-Edition…

02_Suzuki_Swift_160Suzuki introduceerde de Swift in 1984. Het model werd een regelrechte hit en is 4 generaties en 30 jaar later wereldwijd nog steeds bijzonder succesvol. Ter ere van dit bijzondere jubileum lanceert Suzuki met trots de Swift S-Edition.

01_Suzuki_Swift_4_Generaties_160Voor deze feestelijke gelegenheid is de S-Edition extra sportief aangekleed met speciaal ontworpen stijlelementen. Tot de zeer uitgebreide standaarduitrusting behoren o.a. airco, cruise control, radio/CD-/MP3-speler, speciale 16” lichtmetalen velgen, dak en dakspoiler in wit metallic, striping op de motorkap, zwarte sideskirts en wielkastverbreders, LED-dagrijverlichting, uitlaatsierstuk, sportpedalen, witte pookknop, geborduurd Swift-logo in de voorstoelen, buitenspiegels met geïntegreerd knipperlicht en privacy glass achter.

Met een zéér gelimiteerde oplage van 275 genummerde exemplaren is de S-Edition een ècht collector’s item. De Swift S-Edition is leverbaar is 5 metallic kleuren en de consumentenprijs bedraagt slechts € 17.499,= incl. BTW en BPM. Voor meer informatie kan iedereen terecht bij de Suzuki dealer in de buurt.

Ford komt met aantrekkelijk actiemodel; Fiesta Style!

New-Ford-Fiesta-13Ford levert de Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift nu ook als complete en aantrekkelijk geprijsde Style. Deze 74kW (100pk) sterke Fiesta 1.0 EcoBoost vormt samen met de geavanceerde PowerShift-zestrapsautomaat met dubbele koppeling een uiterst soepele en krachtige aandrijflijn die hoge prestaties levert tegen een lage CO2 -uitstoot van 114 g/km* en een laag brandstofverbruik van 4,9 I/100km*. Lees volledig bericht

Naast de luxueuze Titanium is de Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift nu ook leverbaar als complete Style. Deze rijk uitgeruste Fiesta beschikt onder meer over airconditioning, een audiosysteem met radio/CD/MP3-speler, een AUX- en USB-aansluiting, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en het geavanceerde Ford MyKey, waarmee met een unieke sleutel een maximum snelheid en bepaalde andere restricties kunnen worden ingesteld om veilig rijden te bevorderen. De Fiesta Style beschikt verder over zaken als ABS, EBA, ESP, 7 airbags, Hill Start Assist, elektrisch bedienbare voorportierramen, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels en Ford Easyfuel.

New-Ford-Fiesta-15De Fiesta Style is leverbaar met een zeer aantrekkelijk geprijsd Technology Pack. Voor een meerprijs van slechts 495,- biedt dit pakket een geïntegreerd navigatiesysteem met 5-inch kleurenscherm en SYNC, het geavanceerde connectiviteitssysteem van Ford.

Belangrijk voor zakelijke rijders is dat ook deze Fiesta, vanwege zijn lage gemiddelde CO2-uitstoot van 114 g/km*, in aanmerking komt voor de lage fiscale bijtelling van 20%.

De Ford Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift Style is per direct te bestellen bij de Nederlandse Ford dealers en heeft een vanafprijs van €18.070,-. De vijfdeurs versie heeft een meerprijs van €500,-. Snelle beslissers kunnen tot nader order gebruik maken van een inruilpremie van €1.000,-.

VW komt met exclusieve Golf-aanbieding

VW Golf GL4039_Trend_Edition_thumbVolkswagen start de levering van de Golf en Golf Variant in Trend Edition-uitvoering. Beide zijn er in beperkte oplage: 750 stuks voor de hatchback en 400 voor de Variant. De Trend Editions vallen op door de ruime standaarduitrusting in combinatie met een scherpe prijs: vanaf 19.490 en 21.190 (Variant) euro. Bovendien profiteren ook alle Trend Editions van 1.000 euro extra inruilpremie én van 20% bijtelling.

Voor nog geen 20.000 euro biedt de Golf Trend Edition volop luxe. Standaard is hij uitgerust met airconditioning, Radio Composition Touch met aanraakscherm en een kleinlederpakket – stuur, pookknop en handremgreep zijn met leder bekleed. Ook de techniek is top, met standaard Multi-Collision-Braking dat doorschieten na een aanrijding voorkomt, het XDS-sperdifferentieel, bandenspanningcontrole, automatische handrem met auto-hold en een knieairbag voor de bestuurder.

De Golf Trend Edition is standaard uitgevoerd met de bekende 1.2 TSI benzinemotor met 85 pk en veel bruikbare trekkracht (160 Nm tussen 1.400 en 3.500 toeren). Als driedeurs is deze er vanaf 19.490 euro. Voor de vijfdeurs geldt de reguliere meerprijs van 500 euro. De extra ruime en praktische Golf Variant Trend Edition is er vanaf 21.190 euro met 1.2 TSI en 85 pk.
In beide gevallen is de 1.2 TSI-motor met 77 kW/105 pk optioneel. Alle Golfs Trend Edition hebben bij zakelijk inzet slechts 20% bijtelling.

Prospectkopers die kiezen voor een Golf of Golf Variant Trend Edition krijgen bovenop de scherpe vanafprijzen ook nog eens 1.000 euro extra inruilpremie. Die premie kan bijvoorbeeld gebruikt worden om het Executive-pakket (1.033 euro) te bestellen. Dan wordt de standaarduitrusting uitgebreid met het navigatiesysteem Discover Media, vermoeidheidsherkenning, boordcomputer plus, alarm plus en de multimedia aansluitbox.
De Golf Trend Edition is er zoals gezegd in een oplage van 750 exemplaren, van de Golf Variant Trend Edition zijn 400 exemplaren beschikbaar. Dus wie wil, moet wel een beetje haast maken….

Autotrack; nu ook in Belgie online..

Mini 201310-P90138205-zoom-origAutoTrack lanceert vandaag AutoTrack.be. Het autoplatform AutoTrack bestaat al 14 jaar in Nederland en breidt nu ook uit naar België. Met AutoTrack.be wil moederbedrijf De Persgroep consumenten in ons buurland ook van een betrouwbaar en transparant online autoaanbod voorzien. Met oog op deze expansie heeft AutoTrack haar logo eind 2013 al aangepast.

ABLI1AutoTrack heeft met haar uitbreiding naar België een duidelijke missie, namelijk: Ook in België een betrouwbaar en transparant autoplatform bieden. Sander van den Hout, directeur van de Persgroep Automotive & Technology: ‘Met AutoTrack brengen we meer betrouwbaarheid en transparantie in de sector. Daardoor kunnen mensen appels met appels vergelijken. In de online zoektocht naar een auto zijn diverse modellen te vinden met uiteenlopende prijzen. Het is moeilijk te achterhalen waar dit prijsverschil vandaan komt. Door inzicht te bieden in gegevens en volledige informatie te eisen van adverteerders, creëren wij een platform waarvan je als consument weet: hier krijg ik juiste informatie en word ik niet bedrogen.’
Kijk om een beeld te krijgen van de Belgische site op www.autotrack.be.
Voorsorterend op de uitbreiding naar België heeft AutoTrack sinds november 2013 een nieuw logo. Het oorspronkelijke beeldmerk, de Hollands georiënteerde gele klomp in zwart ovaal, is vervangen door een zwart vergrootglas met een auto tegen een gele achtergrond. Het staat symbool voor het vinden van auto’s op AutoTrack. Maar vooral ook voor de strikte wijze waarop AutoTrack de auto’s en de advertenties onder de loep neemt voordat ze online worden geplaatst.

Speciale website Mazda MX5 online

Mazda_MX-5_Facelift_2012_family_02__jpg72Mazda heeft een speciale website geopend ter gelegenheid van de 25e verjaardag van de legendarische MX-5. De website biedt een blik op de geschiedenis en de toekomst van deze meest populaire roadster aller tijden, inclusief verhalen van ingenieurs betrokken bij de ontwikkeling van de legendarische sportauto. Daarnaast geeft het platform fans en klanten over de hele wereld de mogelijkheid om met elkaar over de MX-5 te communiceren.
De eerste MX-5, ontworpen in de jaren ‘80 als een sportauto voor de moderne tijd, beleefde z’n wereldpremière in februari 1989 op de Chicago Auto Show. Geïnspireerd op de stijlvolle roadsters uit de jaren ‘60 en ‘70 hield Mazda vast aan de formule die hen zo geliefd maakte: snel, lichtvoetig, leuk en open te rijden.
Foto: Hildebrandt/LorenzDe MX-5 blijft na een kwart eeuw nog steeds een doorslaand succes, met tot op heden meer dan 200 awards uit de hele wereld op zijn naam, waaronder Auto van het Jaar 2005-2006 in Japan. De productie van de Guinness World Recordhouder voor de best verkochte tweezits sportauto (roadster) ter wereld bereikte afgelopen maand december de 920.000 eenheden.
De jubileumwebsite, die vanzelfsprekend regelmatig zal worden geactualiseerd, is te vinden op http://www.mazda.com/mazdaspirit/craftmanship/mx-5/mx-5_25th/.

De viering van de 25e verjaardag van de Mazda MX-5 wordt eind februari extra luister bijgezet met een MX-5 IJsrace in Rusland, op het Baltymmeer vlakbij Ekaterinburg in de Oeral. Een Nederlands team bestaande uit journalisten van Autovisie, Top Gear Magazine, Autwereld.com, Veronica Magazine en Dutch Cowboys zal het daar in de MX-5 NC van de derde generatie opnemen tegen teams uit onder meer Rusland, Oekraïne, Italië, Groot-Brittannië en Australië.

Sharapova’s Panamera…

06_Porsche_Panamera_GTS_Maria_Sharapova_193_thumbPorsche ambassadrice Maria Sharapova presenteert haar interpretatie van de Porsche Panamera GTS: de Porsche Panamera GTS “by Maria Sharapova”. De toptennisster deed dit na een bezoek aan haar geboortestad Sochi. Deze Panamera illustreert hoe een in serie gebouwd model zich laat transformeren tot een unieke auto dankzij exclusieve, individuele opties. De Panamera GTS “by Maria Sharapova” biedt een combinatie van design en exclusiviteit die past bij een tennisster van haar niveau.

02_Porsche_Panamera_GTS_Maria_Sharapova_193_thumbDe Porsche Panamera GTS “by Maria Sharapova” onderscheidt zich door tal van opties. Ze zijn afkomstig van Porsche Exclusive dat exclusieve extra’s biedt en in staat is de meest ongewone wensen van klanten te laten uitkomen. Natuurlijk voldoet Porsche Exclusive aan alle kwaliteits- en veiligheidsnormen van Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart. De extra’s sluiten perfect aan op het omvangrijke optieprogramma dat beschikbaar is voor de Panamera.

De spierwitte Panamera GTS “by Maria Sharapova” kent een serie stijlvolle exterieuraccenten. Hij is voorzien van LED-koplampen met zwarte afwerking en Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+), donkergekleurde LED-achterlichtunits en zwarte uiteinden van de sportuitlaat. De 20 inch Panamera Sport velgen sluiten er perfect op aan door hun hoogglans zwarte afwerking.

05_Porsche_Panamera_GTS_Maria_Sharapova_thumbTot de opties van de Porsche Panamera GTS “by Maria Sharapova” behoort een uitgebreide lederen interieurafwerking. De stiknaden zijn uitgevoerd in de kleuren Crema en Dunkelgrau. De wijzerplaten van het instrumentenpaneel hebben dezelfde kleur als de carrosserie (Carrera White) wat ook geldt voor de sleutel van de auto. De hoofdsteunen voor- en achterin zijn voorzien van het Porsche wapen in reliëf. De armsteunen bij de middenconsole hebben het opschrift Panamera GTS gekregen. Als stijlvol en sportief accent zijn de dorpels met carbon afgewerkt en voorzien van de aanduiding “Maria Sharapova”.

De Porsche Panamera GTS is voorzien van een 4,8-liter V8-motor die 324 kW (440 pk) levert bij 6.700 tpm. De acceleratie van nul naar honderd kilometer per uur voltrekt zich in 4,4 seconden. De topsnelheid bedraagt 288 km/u.

Goedkoop is duurkoop…

ANU-37 - Aston Martin Lagonda fabriek - bezoek 140995 Scan10208Terugroepacties van merken die op groot volume zijn ingericht zijn tegenwoordig nauwelijks meer berichten met grote nieuwswaarde. Maar als een merk als Aston Martin moet gaan terugroepen is er toch wel reden voor zorg. De aanleiding van deze service-actie is bijna lachwekkend. Bij de dure en exclusieve Britse sportwagens kan het gaspedaan doormidden breken. Oorzaak, die dingen zijn van plastic gemaakt en dan ook nog van een inferieure Chinese soort. De Britse autobouwer, die vorig jaar precies een eeuw bestond, haalt zijn componenten deels ook uit het land waar het leven goedkoop is en daar sjoemelde men nogal met de kwaliteit. Zo kwam er een component in de keten terecht die niet voldoet aan de criteria die Aston Martin voor zichzelf heeft gesteld. En bestaat er een redelijk risico dat het gaspedaal de Astonpijp aan Martin geeft. Terugroepen is nu de boodschap en bijna 18.000 Astons moeten terug naar de dealers. Het gaat daarbij om auto’s die zijn gebouwd en geleverd tussen 2007 en 2012. Het lijkt er op dat vrijwel elke Aston Martin uit die periode is uitgerust met een verkeerd gaspedaal. En zo werd goedkoop wederom duurkoop.