Categorie: "Actienieuws"

AutoTrack actie succesvol verlopen

Voor de 9e maal is onlangs de occasionactie van AutoTrack.nl succesvol verlopen. Deze actie werd gehouden om in de dure wintermaanden (december, januari en februari) extra verkoop te stimuleren en meer bezoekers naar de showroom te trekken. In totaal hebben 5.293 consumenten deelgenomen aan de actie waarmee voor ruim 52 miljoen aan omzet is gerealiseerd. De gemiddelde aankoopprijs (netto) van een auto betrof 10.000 euro. De top vijf – meest verkochte occasions – bestaat dit jaar geheel uit jonge occasions:

1. Ford Focus (2007)

2. Peugeot 207 en Peugeot 308 (2008)

3. BMW 3 serie (2008)

4. Ford Focus (2009) en Opel Astra (2007)

5. Volkswagen Golf (2008)

Autobedrijf Steyger B.V. is dit jaar de winnaar van de actie. Met de meeste verkopen in hun abonnementsgroep heeft het autobedrijf uit Voorschoten een jaar lang gratis adverteren op AutoTrack.nl gewonnen. Sinds dit jaar heeft dit bedrijf een nieuwe website waarop zij makkelijk zelf aanpassingen kunnen doorvoeren. De occasionactie van AutoTrack.nl hebben ze aangegrepen om die website tijdelijk aan te passen en de informatie over de actie ook beschikbaar te stellen op de eigen site. Het kopen van een auto is een spannende gebeurtenis en de mogelijkheid dat je het bedrag terugwint maakt het nog spannender. ‘Wij zijn heel blij met onze prijs: Een jaar lang gratis adverteren!’, aldus Leo Steyger.
De volgende autobedrijven hebben drie maanden gratis adverteren gewonnen, zij realiseerden de meeste verkopen in hun abonnementgroep: Reuling Automotive uit Doetichem, Bergmans Auto’s uit Den Bosch, Autocentrum Hatebo uit Aalten, M.v.d. Heijden Autocentrum Zijtaart B.V. uit Zijtaart, Brunveld Autobedrijf uit Hoogeveen, Betag uit Beilen, Van Gils Holland Cars B.V. uit Den Haag, Van Lieshout uit Purmerend en Alphabet Occassions uit Zwolle.

Loopen in een Mini

Het maken van een looping is, ik weet dat uit eigen ervaring, aardig en ingewikkeld in een vliegtuig. Hoog boven de grond een manoeuvre die veel ervaring vraagt van de piloot en ook een sterk gestel. Skieers kunnen het als ze ergens een leuk hoopje sneeuw ontdekken en vooral na hun stunt een goede landing weten te maken. Heel internet staat vol met filmpjes van lieden die er niets van bakken. Met een auto zoiets uithhalen is zelfs voor erkende stuntlieden niet zomaar gegeven. Meestal komt de auto waarmee men deze stunt uithaalt niet meer in de fabrieksversie terug op de grond. Er breekt van alles af of de auto eindigt op dak of zijkant. Onlangs deed de in Frankrijk bekende freesyle ski-atleet Guerlain Chicherit in een zeer speciale Mini precies dat wat voorheen niet voor mogelijk werd gehouden. Een looping maken in een auto. Spectaculair beeld, maar voorbeeldig uitgevoerd. Op het gemaakte filmpje ( www.youtube.com/mini) is goed te zien hoe de man deze stunt uitvoert. Je gelooft je ogen bijna niet. Als je kijkt naar de uitmontering van de auto snap je wel een klein beetje dat het ding niet explodeert bij de landing, maar gewoon op zijn wielen landt. Voor Mini een prima promotie, voor iedere waaghals die dit ook wil proberen het advies om toch vooral goed te kijken naar wat men allemaal deed om deze stunt tot een goed einde te brengen. Doe het in ieder geval niet zo maar even thuis met je Micraatje of Astra. Dat loopt vast heel anders af….

Zelfs acties bij Lexus

Het zijn lastige tijden in het Nederlandse autolandschap. En dus grijpen verschillende merken naar het bekende actiewapen. Zo ook Lexus. Dat onder het motto: ‘Wie jarig is, trakteert’ traktaties biedt van maar liefst 4.460 euro. Dit is namelijk het voordeel op de extra complete Lexus GS 450h 20th Anniversary, een exclusief jubileummodel dat het 20-jarig bestaan van de GS-serie extra luister bijzet. De Lexus GS 450h 20th Anniversary is per direct leverbaar voor 67.500 euro.

De Lexus GS 450h 20th Anniversary is gebaseerd op de LUXURY LINE met de toevoeging van een Hard Disk Drive (HDD) navigatiesysteem en metallic lak. De schermweergave van het navigatiesysteem is dankzij het standaard 8-inch multimediascherm – een van de grootste in zijn klasse – bijzonder helder. Het interieur van het jubileummodel is verder voorzien van een Lexus 12-speaker premium audio-systeem inclusief een digitale versterker van 299 watt. De Lexus GS 450h 20th Anniversary staat op lichtmetalen 17-inch wielen met 225/50 R17-banden.

De gestroomlijnde carrosserie (Cw-waarde: 0,26) van de Lexus GS 450h 20th Anniversary is de cadeauverpakking van wat eigenlijk de heerlijkste traktatie van de sportsedan is de Full Hybrid-aandrijflijn. De combinatie van de 3,5 liter V6 en de twee elektromotoren (gezamenlijk vermogen: 254 kW/345 pk) trakteert de bestuurder op een acceleratie vanuit stilstand naar 100 km/u in slechts 5,9 seconden. Het gemiddeld ECE-brandstofverbruik van 5,9 l/100 km is net zo indrukwekkend. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.

Met het jubileummodel van de Lexus GS 450h staat de Toyota-dochter stil bij de eerste generatie GS uit 1993. De GS 300 werd aangedreven door een 3,0 liter V6. Full Hybrid is voor het eerst leverbaar op de derde generatie GS uit 2005. Anno nu is de achterwielaangedreven Lexus GS 450h van de vierde generatie uitgegroeid tot een van de snelste en comfortabelste hybride sportsedans ter wereld.

Mercedes start met actie-CLA

Mercedes-Benz komt meteen vanaf de introductie van de nieuwe CLA-serie met een ‘actiemodel’, aangeduid als Edition 1. Die CLA Edition 1 is slechts twaalf maanden verkrijgbaar. Tot de exclusieve uitrusting van het met alle motoriseringen combineerbare model behoren onder andere het NEON ART interieur met lederen bekleding en zwart DINAMICA microvezel met gele contrasterende sierstiksels. De CLA Edition 1 is leverbaar vanaf € 40.686.

Mercedes-Benz breidt zijn serie special editions uit met de CLA Edition 1 die alleen in het eerste jaar na zijn marktintroductie leverbaar zal zijn. De Edition 1 is een combinatie van bijzondere uitrustingskenmerken die de sportiviteit en exclusiviteit van de vierdeurs coupé benadrukken. Hiertoe behoort de lak in naar keuze mountaingrijs, kosmoszwart, nachtzwart, cirruswit of designo poolzilver magno (naar verwachting leverbaar vanaf het derde kwartaal 2013). AMG vóór- en achterskirts en dorpelverbreders zorgen in combinatie met de zwart gelakte AMG multispaaks lichtmetalen velgen voor een krachtige uitstraling. De diamond grille heeft een met chroom ingelegde zwarte lamel. Bi-xenon koplampen zijn standaard en hetzelfde geldt voor het verlaagde sportonderstel.

Het NEON ART interieur is exclusief voorbehouden aan deze special edition. De sportstoelen zijn uitgevoerd met lederen bekleding en zwart DINAMICA microvezel. Gele sierstiksels zorgen voor een bijzonder contrast. Het instrumentenpaneel en de bovenkant van de portieren zijn in ARTICO lederlook met gele sierstiksels in wrap-around look vormgegeven. Sierelementen in dwarsgeslepen aluminium en een aan de onderkant afgevlakt multifunctioneel driespaaks sportstuur in geperforeerd nappaleder ronden de dynamische uitstraling af.

Wie meer wil weten over prijzen en uitvoeringen of motoren moet maar even gaan kijken bij de dealerpaleizen van het merk met de ster.

BMW’s zakelijke aanbod

De eerste indruk is bepalend. Dat geldt zonder meer voor de nieuwe speciale uitvoeringen van BMW: de 1 Serie Business Sport en de BMW X1 en X3 Chrome Line Edition. Modellen met onderscheidende uitstraling dankzij een uitgebreid pakket opties voor een aantrekkelijke meerprijs. Het voordeel loopt voor potentiele kopers al snel op tot ruim 50%. De speciale uitvoeringen zijn bestelbaar tot en met 30 juni en zolang de voorraad strekt.

De BMW 1 Serie Business Sport dankt zijn uitdagende voorkomen aan extra’s als Xenon koplampen en een Sport Line aankleding. Deze versies van de BMW 1 Serie zijn verder voorzien van een met leder bekleed sportstuur, een midden-armsteun voor, mistlampen voor, Cruise Control met Active Braking (remfunctie) en het navigatiesysteem Business met uitgebreid instrumentencluster. De individuele opties vertegenwoordigen een waarde van € 5.399,-, maar voor het Business Sport-pakket geldt een meerprijs van € 2.595,-, een voordeel van 52%. Het pakket is leverbaar voor alle versies van de BMW 1 Serie, met uitzondering van de BMW 125i, BMW 125d en BMW M135i.In totaal zijn er maar liefst negen motorvarianten van zowel de BMW 1 Serie (3-deurs als 5-deurs) die voldoen aan de verlaagde 20% bijtellingsnorm.

Het Chrome Line Edition-pakket dat op een groot aantal versies van de BMW X1 en X3 leverbaar is, biedt een aantal sportieve en comfortverhogende extra’s. Door het chique Chrome Line-exterieur (X1) of het Individual Exterieur Line (X3) zijn de specials echte blikvangers. Ook zijn beide modellen uitgerust met zijdeglanzend aluminium dakrails, Xenon koplampen en een sportstuurwiel. Tot de uitrusting behoort verder een links en rechts gescheiden automatische airconditioning en het navigatiesysteem Business.
De BMW X1 biedt verder Cruise Control met Active Braking (standaard op de BMW X3) en een middenarmsteun, en de BMW X3 Chrome Line Edition wordt standaard geleverd met een alarmsysteem klasse 3. Bovendien zijn de X1 en de X3 in deze uitvoeringen standaard voorzien van een 8-traps automatische transmissie.

De individuele opties vertegenwoordigen voor de BMW X1 een waarde van € 6.156,-, maar het Chrome Line Edition-pakket komt op een meerprijs van € 2.995,-, een voordeel van 51%. Voor de BMW X3 bedraagt het voordeel 59%. De opties hebben een waarde van € 8.795,-, maar het Chrome Line Edition-pakket komt op een prijs van € 3.595,-. De BMW-dealers zullen alle serieuze vragen vast snel kunnen beantwoorden. Wie dus nog meer wil weten moet maar snel die kant op wegen dan….

Ford komt met special Ka!

Terwijl Ford de Fiesta bijna moeiteloos uitdeelt is de Ka toch een auto met een wat moeizamer verkoop. Het umfeld is druk, heel druk en kennelijk spreekt het ontwerp van de kleine Ford minder aan dan zijn bollige voorganger. Maar Ford komt nu met een aardige actie. Vanaf eind februari staat die bij de dealer: de ‘Flamboyante KA’, een fraaie limited edition van de meest compacte Ford. Deze bijzonder rijke uitvoering is een echt collector’s item, geproduceerd in een oplage van slechts 250 stuks. Met een eigen persoonlijkheid en state-of-the-art technologie. En: het is de eerste van een nieuwe serie ‘KA van karakter’ edities.

De ‘Flamboyante KA’ is gebaseerd op de KA 1.2 Metal 51 kW/69 pk en is voorzien Ford’s nieuwe Advanced Technology Pack. Dit ‘techpack’ voor gadgetfans bevat Bluetooth Voice Control, radio-/telefoonbediening aan het stuur, een USB-aansluiting, automatische airconditioning, elektrische voorruitverwarming, elektrisch verwarmbare voorstoelen en parkeersensoren achter. Dit pakket t.w.v. € 1.680,- is op de Flamboyante KA gewoon bij de prijs inbegrepen. Daarnaast heeft hij uiteraard alle andere standaard features van de KA Metal, zoals een met leder bekleed stuurwiel, mistlampen vóór, Privacy Glass, Theatre dimming binnenverlichting, 16-inch lichtmetalen velgen en een luxueus afgewerkt interieur met fraaie ´Metal´ designdetails.

De ‘Flamboyante KA’ is leverbaar in twee kleuren: de nieuwe dieprode tint Flame met Panther Black wielen en het krachtige Strobe (donkergrijs) met zilverkleurige wielen. Vanaf eind februari staat hij bij de Ford dealers, maar hij is nu al te bestellen. De uitvoering in Flame-rood kost
€13.995,- en de uitvoering in Strobe-metallic kost € 14.495,- inclusief BTW/BPM. Wie meer wil weten over deze bijzondere Ford, of wellicht direct zo’n auto wil bestellen, moet zich maar even haasten naar de Ford-dealer, want 250 stuks is een zeer beperkte reeks!

Opel pakt uit voor ADAM

De Opel ADAM speelt de komende maanden een hoofdrol in de landelijke reclameactiviteiten van deze fabrikant. Men wil de premium-compact anders profileren en dat wordt gedaan met aardige bedacht en ludieke acties. De nadruk ligt, zoals gezegd, op verrassende en ludieke acties die in de ADAM Store, via Facebook, tijdens evenementen en zelfs op straat plaatsvinden. Bovendien maakt het publiek daarbij kans op exclusieve prijzen.

Met de unieke ADAM&YOU-campagne wordt de nieuwe Opel ADAM op een nooit eerder vertoonde wijze onder de aandacht gebracht. Daarbij speelt de zogenoemde ‘photo booth’ een belangrijke rol. Deze photo booth – die permanent in de ADAM Store aanwezig is en de komende weken bij diverse evenementen staat – biedt de mogelijkheid om te gekke foto’s te maken en die met een GLAM-, SLAM- of JAM-filter extra te verfraaien. Iedereen die zo’n ludieke foto uploadt, neemt deel aan de ADAM&YOU-campagne en maakt kans op unieke prijzen, zoals sneakers, tablets en headphones die in de ADAM Store door kunstenaars worden gepersonaliseerd.

Het bijzondere is dat de photo booth niet alleen beschikbaar is op evenementen en via een speciale app via facebook.com/opelnederland en www.adamandyou.nl, maar ook in diverse tram- en bushaltes. De abri’s op de Grote Markt in Groningen, aan de Neude in Utrecht, in de Karnemelkstraat in Breda en nabij het Amstelstation in Amsterdam zijn tijdelijk omgetoverd tot opvallende photo booths, zodat zelfs op straat foto’s zijn te maken om deel te nemen aan de ADAM&YOU-actie.

Alle foto’s die in de photo booth zijn gemaakt en geüpload, worden in een gallery geplaatst. Ook is het mogelijk de foto’s te delen via Facebook. Bovendien worden minimaal 200 foto’s gebruikt voor een megagroot reclamedoek op het Rokin in Amsterdam. Deelnemers maken dus niet alleen kans op unieke prijzen, maar ook op een rol in de reclamecam

Flotte flitser bij Toyota

Toyota introduceert de Xpress: een versie van de Aygo met een vette knipoog. Een stoere striping, zwarte lichtmetalen velgen en een sportief interieur geven het model extra looks. De Xpress heeft een meerprijs van slechts 990 euro ten opzichte van de Aygo Comfort en is met ingang van 1 februari te bestellen.
De Aygo Xpress is gebaseerd op de Comfort uitvoering, en voegt daar 14 inch lichtmetalen velgen, lederlook interieurpakket en side striping aan toe. Zaken als airconditioning, een radio/CD-speler met MP3-aansluiting en vier speakers, centrale vergrendeling met afstandsbediening en elektrische ramen vóór zijn in de Aygo Xpress standaard.

Van de Xpress worden 250 exemplaren gebouwd. Het model kan worden besteld als 3-deurs én 5-deurs en is leverbaar in de trendy kleuren Cool White, Midnight Black en Fire Red. Zoals elke Aygo is ook de Xpress voorzien van de even vlotte als zeer zuinige en betrouwbare 1.0 liter benzinemotor.

Leuke pakketje Mini..

MINI presenteert een nieuw designpakket voor de MINI Clubman met high-end details, exclusieve kleuren en luxe uitrusting. De MINI Clubman Bond Street beleeft zijn wereldpremière op de Geneva Motor Show 2013. De MINI Bond Street heeft onder andere: Metallic lak Midnight Black, dak en spiegelkappen in de exclusieve kleur Cool Champagne, Lichtmetalen 17 inch wielen Twin Spoke Black met Cool Champagne details, Leather Lounge Deep Champagne bekleding, witte knipperlichten, Chrome line interieur en exterieur, automatische airconditioning en regen-en lichtsensor. De MINI Clubman Bond Street staat vanaf april bij de MINI dealer vanaf 31.100,- euro voor een MINI Cooper Clubman Bond Street en de MINI Cooper S Clubman Bond Street vanaf 36.460,- euro. Ook de MINI Hyde Park is vernieuwd voor zowel MINI Hatchback als MINI Clubman varianten, nu met nog meer in het oog springende details en exclusieve kleuren. Het Hyde Park pakket is er vanaf 495,- euro.

Ook de Swift nu in de aanbieding

Na de introductie van de Alto Cityline introduceert Suzuki met de Swift Colorline alweer een actiemodel. Men maakt serieus werk van het bieden van voordeel voor evt. kopers van zo’n compacte Jap.

De Swift Colorline brengt wel kleur in het straatbeeld. Zowel het dak, de onderzijde van de portieren als de spiegelkappen zijn uitgevoerd in een andere kleur dan de rest van de carrosserie. Er is keuze uit rood, zwart, wit en oranje. Om de auto nog verder af te stemmen op de persoonlijke smaak kan men bovendien kiezen uit liefst 4 designs lichtmetalen 15” velgen. Daarnaast is de Colorline uitgerust met o.a. airco, radio-/CD-/MP3-speler, LED-dagrijverlichting in de voorbumper, wielkastverbreders en zijskirts. Met o.a. 7 airbags (waaronder een knieairbag) werd de maximale score bereikt van 5 sterren in de EuroNCAP veiligsheidstest. De Colorline beschikt over een pittige doch zuinige 1.2 benzinemotor van 69 kW / 94 pk.

De Swift Colorline is leverbaar zo lang de voorraad strekt en staat al in de prijslijst vanaf € 16.999,= incl. BTW en BPM. Bovendien betaalt een koper tijdelijk geen afleverkosten (€ 756,20) en kan men desgewenst gebruik maken van de 50/50 deal, waarbij je nu de helft betaalt en de andere helft pas in 2014, zonder rente. Wie er meer over wil weten kan even langs gaan bij de Suzuki dealers in ons land.