Voor de 9e maal is onlangs de occasionactie van AutoTrack.nl succesvol verlopen. Deze actie werd gehouden om in de dure wintermaanden (december, januari en februari) extra verkoop te stimuleren en meer bezoekers naar de showroom te trekken. In totaal hebben 5.293 consumenten deelgenomen aan de actie waarmee voor ruim 52 miljoen aan omzet is gerealiseerd. De gemiddelde aankoopprijs (netto) van een auto betrof 10.000 euro. De top vijf – meest verkochte occasions – bestaat dit jaar geheel uit jonge occasions:
1. Ford Focus (2007)
2. Peugeot 207 en Peugeot 308 (2008)
3. BMW 3 serie (2008)
4. Ford Focus (2009) en Opel Astra (2007)
5. Volkswagen Golf (2008)
Autobedrijf Steyger B.V. is dit jaar de winnaar van de actie. Met de meeste verkopen in hun abonnementsgroep heeft het autobedrijf uit Voorschoten een jaar lang gratis adverteren op AutoTrack.nl gewonnen. Sinds dit jaar heeft dit bedrijf een nieuwe website waarop zij makkelijk zelf aanpassingen kunnen doorvoeren. De occasionactie van AutoTrack.nl hebben ze aangegrepen om die website tijdelijk aan te passen en de informatie over de actie ook beschikbaar te stellen op de eigen site. Het kopen van een auto is een spannende gebeurtenis en de mogelijkheid dat je het bedrag terugwint maakt het nog spannender. ‘Wij zijn heel blij met onze prijs: Een jaar lang gratis adverteren!’, aldus Leo Steyger.
De volgende autobedrijven hebben drie maanden gratis adverteren gewonnen, zij realiseerden de meeste verkopen in hun abonnementgroep: Reuling Automotive uit Doetichem, Bergmans Auto’s uit Den Bosch, Autocentrum Hatebo uit Aalten, M.v.d. Heijden Autocentrum Zijtaart B.V. uit Zijtaart, Brunveld Autobedrijf uit Hoogeveen, Betag uit Beilen, Van Gils Holland Cars B.V. uit Den Haag, Van Lieshout uit Purmerend en Alphabet Occassions uit Zwolle.