De autobranche is het beu om steeds maar weer de zwarte toegespeeld te krijgen van de politiek. Dat moest maar eens voorbij zijn! Daarom start men een heuse autolobby; een soort ‘blij dat ik rij’ campagne, meldt De Telegraaf vandaag. Consumenten moeten massaal de auto in en zich weinig aantrekken van de Haagse politiek en maatschappelijke discussies dat de uitstoot van uitlaatgassen schadelijk is voor het milieu en de gezondheid. Nu deden we dat toch al niet, maar goed…
De oorspronkelijke campagne ‘blij dat ik rij’ dateert uit 1975. Toen was het ook de overheid die autorijden min of meer afraadde. En dat gebeurt anno 2006 wederom. Niet terecht zo’n ontmoedigingsbeleid? Nee, zeggen ze bij de Rai en Bovag. De organisaties zeggen compleet gefrustreerd te zijn van het Haagse stigma dat autorijden ongezond is. Bovendien zou de overheid zelf te laks zijn met de invoering van milieumaatregelen. De autobranche presenteert daarom een eigen pakket aan maatregelen en start aan de vooravond van de Tweede-Kamerverkiezingen van volgend jaar een grootse autolobby als reactie op een ‘weinig slagvaardig beleid’ van staatssecretaris Van Geel (Milieu). Wordt vervolgd dus!
Lees ook:RAI blij met Eurlings
Lees ook:Met Blij dat ik Rij flitsend langs de Franse tolpoortjes…
Lees ook:Extra lasten voor autrijdend Nederland! RAI verweert zich!
Lees ook:Duitse overheid pakt uitstoot diesels aan…
Lees ook:Lexus zet Mark Ronson in voor campagne…
En wanneer komt de campagne ‘Blij dat ik Vrij’? Kun je ook doen in de auto. Kijk, toch nog een ontopic antwoord