Mazda draait lekkere cijfers…

Mazda verkopen september 2016Mazda heeft voor het 16e opeenvolgende kwartaal een groei in Europa gerealiseerd. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar steeg de verkoop van personenauto’s van de Japanse autofabrikant tussen juli en september licht, om net onder de 61.000 eenheden te eindigen. De omzet van de populaire crossover SUV’s, in het bijzonder die van de Mazda CX-3, versterkte deze prestatie van Mazda, dat in het afgelopen kwartaal een marktaandeel van 1,7 % scoorde op de Europese markt.*

Portugal leidde de dans tussen de nationale markten met 47 % omzetgroei in voornoemd kwartaal, vooral dankzij de CX-3 en de Mazda3, gevolgd door Italië met een stijging van 32 %, met een mooi verdeelde vraag over het hele modellengamma. Mazda kende ook een verkoopgroei met dubbele cijfers in Nederland en Frankrijk (beide + 14 %) en Polen (+ 11 %), evenals in een aantal kleinere markten, waaronder Kroatië, Finland, Hongarije, Ierland en Slovenië. Grotere markten als Duitsland en Spanje kenden een stijging van respectievelijk 3 en 7 %.
Met een omzetstijging van 38 % in Europa, in vergelijking met het derde kwartaal van 2015, is de CX-3 nu de meest populaire nieuwe Mazda in acht Europese markten en een goede tweede overall, na de CX-5. Deze laatste blijft nummer één in landen als Duitsland, Spanje en Nederland. Samen vertegenwoordigden de twee modellen 45 % van de Europese verkopen van Mazda. Ook de vraag naar de Mazda3 bleef groot, ondanks de naderende introductie van het vernieuwde model voor 2017.

Lees ook:Mazda had een topjaar…
Lees ook:Mazda groeit snel in Europa…
Lees ook:Mazda draait als nooit tevoren…
Lees ook:Mazda schrijft dubbele groeicijfers…
Lees ook:Mazda heeft het naar de zin….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.