Mazda groeit snel in Europa…

mazda2-2014-still-05Mazda heeft haar positie als één van Europa‘s snelst groeiende autofabrikanten verder versterkt na weer een goed kwartaal, waarmee het succes van het Japanse merk in Europa voortduurt. De verkoop steeg tussen juli en september met 19 % in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, tot 46.126 eenheden en dat terwijl de groei van de Europese markt voor personenauto’s terugliep tot 5 % *. Dit resultaat bracht het Europese marktaandeel van Mazda in het derde kwartaal op 1,51 %, daar waar dit marktaandeel in dezelfde periode van 2013 nog 1,34 % bedroeg en 1,06 % in 2012. Afgelopen maand september was het marktaandeel 1,66 %. Het totale aantal verkochte Mazda’s in Europa in 2014 is nu 138.556 eenheden, gerekend tot en met september, een stijging van 22 %.
De verkopen van Mazda overstegen die van de meeste Europese markten met ruime marges, waaronder de twee grootste in termen van totale verkoop: een stijging van 20 % in Duitsland in vergelijking met het derde kwartaal van 2013 en van 11 % in Groot-Brittannië **. Spanje en Polen waren opnieuw de twee sterkste nationale markten met een explosieve verkoopgroei van respectievelijk 95 en 93 %. Andere opmerkelijke stijgingen waren er te noteren in Denemarken (+ 74 %), Portugal (+ 46 %), Ierland (+ 35 %), Zweden (+ 33 %), Finland (+ 21 %) en Slovenië (+ 18 %). De omzet steeg in het derde kwartaal ook significant in Nederland (+ 8 %) en Zwitserland in een krimpende automarkt.

Mazda6_Sedan_2013_action_06__jpg72Belangrijkste reden voor de sterke groei van Mazda zijn de nieuwe modellen van de volgende generatie, die het grootste deel van de omzet beslaan. De Mazda3 is vooral populair in heel Europa, met in een aantal landen een verkoopstijging van meer dan 100 % vergeleken met vorig jaar, waaronder Denemarken, Duitsland, Nederland, Zweden en Spanje. De volledig nieuw ontworpen Mazda3, Mazda6 en Mazda CX-5 beschikken alle drie over het complete scala aan SKYACTIV-technologieën. Deze modellen zijn licht van gewicht en zuinig, zonder compromissen te doen aan prestaties, veiligheid of Mazda’s gepatenteerde rijplezier. Ze zien er bovendien goed uit dankzij het Kodo – Ziel van Beweging designthema. De al even innovatieve nieuwe generatie Mazda2 zal begin 2015 toetreden tot de Mazda line-up en na deze zullen er nog meer nieuwe modellen volgen.

Lees ook:Mazda draait lekkere cijfers…
Lees ook:Mazda schrijft dubbele groeicijfers…
Lees ook:Mazda draait als nooit tevoren…
Lees ook:Mazda heeft het naar de zin….
Lees ook:Mazda had een goed jaar…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.