Mazda schrijft dubbele groeicijfers…

2015_Mazda6_2014_LAAS_EU_SDN_Action_1__jpg72 (1)Mazda heeft het afgelopen solide kalenderjaar afgesloten als één van Europa’s snelst groeiende automerken met een verkoopgroei in 2014 van 18 % tot 176.000 eenheden en met een stijging van het Europese marktaandeel naar 1,4 %. Daarmee noteert de onderneming zijn achtste opeenvolgende kwartaal met groei, met een stijging van 9,1% * over de laatste drie maanden van 2014 ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2013.
Alle Mazda’s van de nieuwe generatie zijn goed verkocht. Vooral de Mazda3 viel daarbij op met een groei van 82 % ten opzichte van 2013 naar bijna 50.000 eenheden. En met iets minder dan 58.000 exemplaren was de CX-5 de bestseller van Mazda in Europa **. Kijkend naar de resultaten van de individuele markten dan zijn het Portugal, Polen en Spanje die de lijst aanvoeren, met respectievelijk een groei van 79 %, 77 % en 71 % in 2014.

Mazda kende ook een indrukwekkende groei in zijn twee grootste volumemarkten: in Duitsland steeg de omzet met 17 % naar 52.491 exemplaren en Groot-Brittannië noteerde een groei van 21 % naar 37.784 eenheden *. Mazda is ervan overtuigd dat het deze groei kan handhaven in 2015, waarin de lancering van drie nieuwe modellen op het programma staat. Te beginnen met de nieuwe Mazda2 in het belangrijke B-segment, die in Nederland half maart zal worden geïntroduceerd. De volledig nieuwe CX-3 wordt een paar maanden later in juni Mazda’s troef in het snel groeiende compact-SUV segment, na de zomer gevolgd door de langverwachte vierde generatie van de Mazda MX-5. Bovendien worden ook nog eens de Mazda6 2015 en de Mazda CX-5 2015 in respectievelijk februari en maart bij de dealers in Nederland verwacht.

Lees ook:Mazda verkopen 2015, plus 21%!
Lees ook:Mazda draait als nooit tevoren…
Lees ook:Mazda draait goed
Lees ook:Mazda draait lekkere cijfers…
Lees ook:Mazda heeft het naar de zin….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.