Toyota meest waardevolle automerk…

Toyota logoToyota is voor de achtste keer op rij het meest waardevolle automerk ter wereld. Hiermee staat Toyota wederom als eerste automerk op de lijst van meest waardevolle merken, die elk jaar samengesteld wordt door onderzoeksbureau Millward Brown. De merkwaarde waarmee Toyota in deze ‘BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands’ staat, bedraagt 28,9 miljard Amerikaanse dollars.

De ‘BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands’ komt tot stand na een grondige analyse van de financiële resultaten van bedrijven plús een enquête over het imago en de betrouwbaarheid van diezelfde bedrijven onder consumenten wereldwijd. Juist met die combinatie onderscheidt het onderzoek zich in vergelijking tot onderzoeken die zich puur op de financiën richten. Aan het onderzoek doen wereldwijd maar liefst meer dan 100.000 merken en ruim drie miljoen consumenten mee.

Lees ook:Toyota meest waardevolle automerk
Lees ook:Toyota blijft meest waardevolle automerk…
Lees ook:Toyota’s groene imago
Lees ook:Mercedes-Benz blijkt aardig waardevast…
Lees ook:Hyundai steeds meer gewaardeerd als merk…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.