Voor het derde jaar op rij staat Toyota op nummer 1 in het ‘Best Global Green Brands’ rapport van ’s wereld leidend merkenadviesbureau Interbrand. Steevast neemt Interbrand het gedrag van bedrijven onder de loep en publiceert vervolgens een Top 50 van meest duurzame merken. Wat het jaarlijkse Best Global Green Brands onderzoek bijzonder én waardevol maakt, is dat het inzoomt op de daadwerkelijke duurzame prestatie enerzijds en perceptie ten aanzien van die prestatie anderzijds. Toyota wordt door de onderzoekers op ‘1’ gezet.
Interbrand interviewt voor haar rapport meer dan 10.000 consumenten over de hele wereld. Gevraagd wordt onder meer welke bedrijven volgens de geïnterviewden vooroplopen in duurzaamheid enerzijds en in de productie van duurzame producten anderzijds. Tegelijk onderzoekt Interbrand zelf wat fabrikanten doen om duurzaam te produceren.
Duurzaam bijdragen aan de samenleving, zit Toyota naar haar eigen persbericht laat zien, in het DNA verweven. Het is een van de pijlers in de al in 1934 (!) opgestelde statuten van Toyota. Investeren in duurzaamheid is niet alleen goed voor Toyota, maar ook van groot belang voor het milieu en de samenleving waarin we opereren, zo is al 80 jaar het achterliggende idee.
Toyota heeft sinds de introductie van de Prius in 1997, al meer dan 5 miljoen hybride auto’s als de Prius, Prius Plug-in, Prius Wagon, Auris en Yaris verkocht. Ook in de productie én bij de recycling van auto’s, wordt door Toyota de footprint van een auto centraal gesteld. Zo haalt de fabriek waar de Prius wordt gebouwd de helft van de stroom uit zonnecollectoren en de andere helft uit cogeneratie van gas
Lees ook:Toyota blijft meest waardevolle automerk…
Lees ook:Vanaf deze maand bij de Toyota-dealer; Prius op zonnecellen…
Lees ook:Toyota weer hoofdsponsor Ecomobiel
Lees ook:Volvodealers duurzaam bezig…
Lees ook:Toyota levert 100.000e hybride in Nederland