Toyota meest waardevolle automerk

Toyota logo noseToyota is opnieuw het meest waardevolle automerk ter wereld. Tot die conclusie komt onderzoeksbureau WPP in het jaarlijkse rapport BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2013. Toyota’s merkwaarde steeg het afgelopen jaar met 12% naar 18,6 miljard euro. Daarmee is het ook nog eens een van de meest krachtige automotive groeiers van de laatste twaalf maanden.

Het BrandZ rapport wordt samengesteld door zowel twee miljoen consumenten te ondervragen over imago en betrouwbaarheid van merken als door de jaarcijfers van bedrijven én branches te bestuderen. Het onderzoek werd in 2006 voor het eerst uitgevoerd. In de afgelopen acht jaar prijkte de naam van Toyota zes maal bovenaan BrandZ-lijst van meest waardevolle automerken. Tweemaal – zoals in 2012 – was Toyota ‘runner up’.

Lees ook:Toyota meest waardevolle automerk…
Lees ook:Toyota’s groene imago
Lees ook:Wat is uw merk waard?
Lees ook:Toyota meest klantvriendelijk
Lees ook:Toyota meest waardevolle automerk…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.