Toyota meest waardevolle automerk…

Toyota EV logoBest Global Brands is een onderzoek dat jaarlijks kijkt naar wat een bepaald merk aan waarde heeft en zet al die merken dan op een ranglijst die voor veel managers en aandeelhouders van groot belang blijkt. Zo zal men bij Coca Cola aardig zuur geworden zijn nu het frisdrankenconcern na 13 achtereenvolgende jaren niet meer die lijst aanvoert, maar wegzakte naar een derde stek na Apple en Google. Voor ons is het interessant om te weten welke automerken het op die lijst goed doen. Wel, Toyota is wederom het meest waardevolle merk van allemaal. Van alle wereldmerken uberhaupt, staat de Japanse autogigant op nummer 10 van de top 100. Het bedrijf vertegenwoordigt een waarde van 35,3 miljard US Dollar. MB Blue efficiency 778537_1424351_2592_3888_7D0V2090Dat is net een plaatsje hoger dan Mercedes-Benz en BMW die beiden aan de 32 miljard tikken. Het Japanse merk Honda staat op de twintigste plaats. Op plaats 34 vinden we Volkswagen dat nog altijd goed is voor een totale waarde van ruim 11 miljard. Ook op die top 100 lijst vinden we Ford (42), Hyundai (43), Audi (51) en Porsche (64). Die lijst zegt op zich niets over het imago van zo’n merk, wel over de opgebouwde waarde of wellicht het bedrijfskapitaal. In dat kader goed om te melden dat op plek 98 het sportwagenmerk Ferrari te vinden is. ‘Slechts’ 4 miljard dollar waard…Mocht je dus zo’n merk willen inlijven bij je kapitaalfonds weet je wat je ongeveer moet meebrengen..

Lees ook:Mercedes-Benz duurste automerk
Lees ook:Hyundai steeds meer gewaardeerd als merk…
Lees ook:Wat is uw merk waard?
Lees ook:Toyota blijft meest waardevolle automerk…
Lees ook:Prijsverlaging Mercedes S-Klasse Coupe AMG

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.