Honda geeft Civic een effectieve facelift, praktijktest bewijst dat!

Honda-Civic-1-6-i-AMUS 1Het gaat Honda in ons land niet naar den vleze. Toch is het als merk een van de meest innovatieve Japanse vertegenwoordigers van waar het land van herkomst voor staat. Men heeft durf, kiest niet de meest voor de hand liggende wegen en laat zien dat al die techniek echt niet overdreven duur hoeft te zijn. Daarbij zijn de meeste Honda’s goed in elkaar gezet en vertonen ze maar weinig gebreken. Helaas ziet het grote publiek dat anders en dus blijven de aantallen verkochte auto’s met de grote H in de neus hier beperkt. Zo beperkt zelfs dat de Nederlandse importeur werd opgenomen in een grotere die heel de Benelux moet bedienen. Honda-Civic-1-6-i-DTEC-AMUS 3 motorNieuws, zoals dat van een stevige facelift voor de Civic, komt dan ook uit Duitsland. Daar laten de media zien dat de Civic met 1.6 i-DTEC motor in zijn laatste uitvoering weliswaar cosmetisch niet meteen een nekkendraaier is, maar dat de auto wel veel fijner rijdt dan zijn voorganger. Aanpassingen aan het onderstel zorgen voor een veel groter rijcomfort. Ook de stuurbekrachtiging geeft veel meer gevoel. Over de motor niets dan lof en de versnellingsbak is helemaal afgestemd op de wensen en verlangens van zowel bestaande berijders van de Civic en autojournalisten die de vorige generatie Civics met enige terughoudendheid bereden. De Civic werd volwassen en dat lijkt me goed nieuws. Goede auto, wat onderschat merk. (AMuS)

Lees ook:Honda’s innovatieve dempingsysteem; Civic Tourer eerste model!
Lees ook:Honda gaat voor een wereldrecord…
Lees ook:Nieuwe Honda Civic; kwestie van geduld!
Lees ook:Honda Civic Tourer krijgt verrassende prijs..
Lees ook:Honda Civic Tourer; eerste details!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.