Honda Civic Tourer; eerste details!

HCT2In aanloop naar de officiële onthulling op de Frankfurt Motor Show in september a.s., geeft Honda al een paar details van de Civic Tourer vrij. Deze Tourer, die begin volgens jaar op de markt komt, is straks leverbaar met een 1.6 liter i-DTEC motor uit de Earth Dreams Technology serie of met een 1.8 i-VTEC, handgeschakeld of automaat.
Zeer sterke punten van deze nieuwe Civic zijn de bagageruimte, die met 624 liter de grootste in zijn klasse is, en de bijzondere styling.

De benzinetank van de Civic Tourer is op dezelfde unieke wijze in het midden van de wagen geplaatst als bij de 5-deurs Civic. De tank bevindt zich onder de voorstoelen waardoor de Civic Tourer een zeer royale binnenruimte en Honda’s ‘magic seat’-formatie heeft gekregen.
De Civic Tourer heeft een toonaangevende binnenruimte, zowel in het C- als D-segment. De laadruimte biedt bijvoorbeeld plaats aan 2 mountainbikes of 3 grote Samsonitekoffers, die door de afdekhoes uit het zicht kunnen worden genomen.
HCT1Er is een klein compartiment waarin de afdekhoes weggeborgen kan worden als deze niet gebruikt wordt.
Daarnaast is er extra opslagruimte in de vloer van de kofferbak en is de hoogte van de drempel met 137 mm* ten opzichte van de 5-deurs Civic verminderd, waardoor ook het inladen van grote objecten makkelijker wordt.
Honda’s bijzondere Magic Seats vergroten de gebruiksvriendelijkheid en de ruimte binnen de Civic Tourer aanzienlijk. De achterstoelen kunnen in één beweging neergeklapt worden en de vloer van de kofferbak is ten opzichte van de vijfdeurs Civic iets verhoogd, zodat een geheel vlakke laadruimte ontstaat als de stoelen zijn neergeklapt.
HCT4De zittingen van de achterstoelen kunnen eveneens opgeklapt worden, waarmee ruimte ontstaat voor het vervoeren van hoge objecten. De 60:40-deling van de achterbank biedt nog meer mogelijkheden voor het vervoeren van passagiers en lading tegelijkertijd. Ook geeft dit een extra inlaadmogelijkheid als de laadruimte achter beperkt is.

HCT5De Civic Tourer is voorzien van een innovatief adaptief dempingsysteem. Dit is voor het eerst dat een adaptief dempingsysteem achterin een productieauto geplaatst wordt. Het systeem heeft drie instellingen: comfort, normaal en dynamisch, alle drie ontwikkeld op het vergroten van stabiliteit en comfort bij diverse beladingen en verschillende rijomstandigheden. De Civic Tourer is hierdoor comfortabel op snelwegen, maar doortastend en vlot wanneer hoge prestaties gevraagd worden. Nog even wachten op de nieuweling, maar zoals altijd bij het merk, een bijzondere auto die zeker zal opvallen als je er op straat een tegen zult komen. De lijnen zijn niet alledaags en vragen wellicht om wat gewenning. Wel een interedssante aanvulling op het Honda-gamma.

Lees ook:Honda’s innovatieve dempingsysteem; Civic Tourer eerste model!
Lees ook:Honda Civic Tourer krijgt verrassende prijs..
Lees ook:Honda gaat voor een wereldrecord…
Lees ook:Honda klaagt niet
Lees ook:Honda’s primeurs in Geneve

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.