KIA’s ode aan damesvoetballers…

KIA Damesvoetbal 2Kia brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de docu staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal. De professionaliteit van het vrouwenvoetbal is tegenwoordig vergelijkbaar met die bij de mannen en de populariteit van de sport groeit gestaag, in Nederland mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen. De documentaire is een van de manieren waarmee Kia invulling geeft aan haar status als officiële automotive partner van de EUFA. Eerder wierf Kia al de Official Match Ball Carriers van de UEFA Women’s EURO 2017.
Hettie Olde Loohuis speelde samen met vriendinnen een essentiële rol in het op de kaart zetten van het Nederlandse vrouwenvoetbal. “We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie”, vertelt Hettie in de documentaire. “De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.” In 1974 kwam er schot in de zaak.

KIA DamesvoetbalVrouwenvoetbal is tegenwoordig immens populair. Nog nooit meldden zoveel meisjes zich aan bij de KNVB. In 2017 strijden de Oranje Leeuwinnen tijdens het UEFA Women’s EURO voor de Europese titel. Kia verzorgt als trotse sponsor van het UEFA Women’s EURO 2017 de Official Match Ball Carriers. Dit zijn de meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Dit jaar vindt het EK-vrouwenvoetbal voor het eerst plaats in Nederland. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, moet Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het meteen al opnemen tegen Noorwegen, de finalist uit 2013.

Lees ook:KIA levert auto’s voor vrouwenvoetbaltoernooi…
Lees ook:KIA zoekt ballenmeisjes…
Lees ook:KIA presenteert haar nieuwste sponsormodel; Esra Neter!
Lees ook:KIA sponsor Europa League
Lees ook:Hyundai kiest EK-Sponsorkreet…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.