Twingo krijgt de motor achterin….

RENAULT TWINGO III (X07) PHASE 1Twee decennia na de lancering van de opvallende en toch ook trend settende, eerste generatie Twingo hebben de ontwerpers van Renault onder leiding van Laurens van den Acker, de naar eigen zeggen volmaakte stadsauto opnieuw vormgegeven. De ontwerpers zijn begonnen met het spreekwoordelijke blanco vel papier en gebruikten de originele Renault Twingo en de Renault 5 als belangrijkste inspiratiebronnen. Het resultaat is een baanbrekende stadsauto boordevol innovatie, die garant staat voor wendbaarheid en rijplezier.

RENAULT TWINGO III (X07) PHASE 1De ontwerpers van Renault begonnen in 2008 met de ontwikkeling van de nieuwe stadsauto, met als doel een net zo revolutionaire auto te creëren als de eerste generatie Twingo in 1992. Sinds de introductie van de eerste Renault Twingo staat dat model symbool voor Renaults innovativiteit en creativiteit in de compacte klasse. Het doel van de ontwikkeling van de nieuwe Renault Twingo was om meer ruimte te creëren zonder de compacte buitenmaten en het efficiënte karakter van de auto negatief te beïnvloeden. Renault vond de oplossing door de motor achterin te plaatsen.

RENAULT TWINGO III (X07) PHASE 1Door de plaatsing van de motor achterin, ontstond grote vrijheid bij het ontwerpen van de voorzijde en maakte dat onder meer een uiterst kleine draaicirkel mogelijk. Door de wielen op de uiterste hoeken van de carrosserie te plaatsen en de montage van een kleine motor geheel achterin, is een voor dit segment lange wielbasis gerealiseerd. Die draagt bij aan de royale interieurruimte en het dynamische, wendbare rijgedrag van de nieuwe Renault Twingo. Dankzij het dynamische rijgedrag, de royale binnenruimte en de korte voorzijde bezit de nieuwe Renault Twingo dezelfde opvallende eigenschappen die de originele Renault Twingo zo populair maakte bij zijn debuut op de Autosalon van Parijs in 1992.

De nieuwe compacte Renault wordt onder meer leverbaar in vier nieuwe aansprekende kleuren (lichtblauw, wit, geel en rood). De nieuwe Renault Twingo valt trouwens verder op door de hoek waaronder de achterruit is geplaatst en de prominente schouderlijn. Dat zijn verwijzingen naar de iconische Renault 5 Turbo van begin jaren tachtig, waarvan de motor ook achterin was gemonteerd.
De achterzijde valt op door de brede, glazen achterklep, waarin de achterlichten zijn geïntegreerd. Het geeft de achterzijde van de nieuwe Renault Twingo een moderne aanblik.

RENAULT TWINGO III (X07) PHASE 1De nieuwe Renault Twingo is voor het eerst in de Twingo-geschiedenis als een vijfdeurs model ontworpen. Daarmee is hij functioneler dan ooit.
Doordat de grepen van de achterportieren in de raamstijlen zijn weggewerkt, behoudt de nieuwe Renault Twingo de uitstraling van een sportieve driedeurs. Met talloze keuzemogelijkheden voor wat betreft spiegelkappen, zijstootstrips op de zijkanten en bestickering is de Renault Twingo bovendien op vele manieren te personaliseren.

Net als bij het ontwerp van het exterieur, hebben de ontwerpers zich ook voor het interieur laten inspireren op de kleurrijke en vrolijke binnenkant van de oorspronkelijke Twingo. Daarbij streefden ze naar ingenieuze gebruiksvriendelijkheid, geschikt voor dagelijks gebruik.
De nieuwe Renault Twingo beleeft op 4 maart a.s. zijn wereldpremière op de Autosalon van Genève.

Lees ook:Nieuwe Renault Twingo; durf staat centraal….
Lees ook:Renault zet prijs nieuwe Twingo op scherp..
Lees ook:Twingo staat nu bij de dealer…reclamecampagne loopt!
Lees ook:Renault Twingo RS krijgt 133 pk!
Lees ook:Twingo voor snelle jongens (of meisjes)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.