Politiek wil blijven beprijzen….

Terwijl toch duidelijk is dat je de files maar op een enkele wijze kunt laten verdwijnen, door de aanleg van betere en bredere wegen waarbij scheiding van lokaal en doorgaand verkeer prioriteit krijgt, blijft men in Den Haag vasthouden aan het beprijzen van autogebruik ter vervanging van belastingen op het autobezit. Daarbij schuwt men een prijsverhoging, al dan niet verkapt in de nieuwe tolheffingen opgenomen, niet. Omdat men blijft vasthouden aan de gedachte dat een hoge kilometerkostprijs beter is voor het milieu. Dat er geen maatschappelijk draagvlak is voor dit soort maatregelen blijkt wel uit de nodige onderzoeken die zijn gedaan naar de mening van het autorijdende volk. Dit heeft vooral van doen met het nodeloos ingewikkelde systeem dat ambtenaren en politici nu eenmaal bedenken als ze met een verandering daarvan aan de gang gaan. De zgn. forenzentaks geeft al aan wat men in Den Haag wil. Geen reiskostenvergoeding meer, en men denkt daarmee de forens uit het verkeer te krijgen. Hoe die man of vrouw dan alsnog naar/van de werkplek moeten komen is de grote vraag. Het Openbaar Vervoer is geen alternatief, en al zeker geen goedkoper alternatief. Integendeel. Het O.V. rijdt nog altijd vooral op subsidies en rara waar dat geld allemaal uit wordt betaald. Juist, uit de inkomsten die men haalt bij de automobilist in zijn rijdende melkkoe. GroenLinkse figuren willen ook nog wel eens oreren over de uitstoot van CO2 en zo meer. De normen die worden overschreven, maar daarbij maakt men een totaalplaatje en houdt geen enkele rekening met de algemene luchtvervuiling die ook wordt veroorzaakt door onze CV-installaties, de industrie en zo meer. De hekel aan automobiliteit is zo groot dat een leugentje om bestwil niet wordt geschuwd. Op de voet gevolgd door de media die vanuit hun maatschappelijke of politieke visie al snel alles voor waar nemen en publiceren wat uit die linkse hoek wordt gedebiteerd aan semi-waarheden. Tolheffingen om het milieu te dienen zijn slechts middelen om de algemene middelen te spekken. Zeker als je geen idee hebt of het nu wel of niet duurder zal worden en niemand echt voor zijn lol in files gaat staan naar of van de werkplek, moeten we dit in alle gevallen dus zien te vermnijden. De crisis is een veel beter middel om files te doen slinken. Dat merken we elke dag al, en samen met die eindelijk weer eens wat verbeterde wegen, zorgen voor een rustiger verkeersbeeld. Dat op zich leidt al tot verminderde uitstoot. Maar daar wil men niet aan in die vooringenomenheid van de Haagse kring die meent dat de waarheid nu eenmaal altijd bij de amateurs te halen is die dit land soms besturen.

Lees ook:Knevelsnelheden van de baan…
Lees ook:Uitstoot verkeer en vervoer fors minder geworden…
Lees ook:GroenLinks blijft een hekel houden aan automobiele burgers…
Lees ook:Brussel wil af van tol-lappendeken…
Lees ook:CO2 uitstoot Nederlands verkeer het laagst van hele EU

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.