Categorie: "Algemeen"

Garantie op tweedehands auto’s behoeft geen discussie…

Autogarantie pechhulpGarantie bij de aanschaf van tweedehands auto’s stond de afgelopen weken volop in de belangstelling. En nog steeds is niet helemaal duidelijk waar consumenten nu wel of niet op kunnen rekenen bij aankoop van een occasion bij een willekeurig autobedrijf. Toch is die onzekerheid niet nodig: de garantieverzekering van Autogarantie.nl kan afgesloten worden bij aanschaf van een gebruikte auto bij een dealer, handelaar of particulier, kent heldere voorwaarden en is bovenal verrassend betaalbaar: al vanaf 10,69 per maand.
Het afsluiten van een losse garantieverzekering, rechtstreeks bij Autogarantie.nl, kent vele voordelen. Een daarvan is dat discussie tijdens het onderhandelen met de verkoper niet meer nodig is. Immers, de garantievoorwaarden van Autogarantie.nl zijn duidelijk en het afsluiten kan door de koper van de auto verzorgd worden zonder dat de verkoper er aan te pas komt. Tot zeven dagen na aanschaf. Het is dus niet meer nodig om in te gaan op dure afleverpakketten van honderden tot wel duizend euro om extra zekerheid bij aanschaf te krijgen. Al vanaf iets meer dan een tientje per maand is zes tot twaalf maanden garantie mogelijk. En in de nabije toekomst zal Autogarantie.nl zijn huidige garantieproduct verder uitbreiden met een nog completere dekking.

Autogarantie bij zelf verkopenHet grote voordeel van het regelen van de garantie via een andere partij dan de verkoper is dat er geen discussie meer aan te pas komt na aankoop. Autogarantie.nl werkt naar eigen verklaring immers met heldere voorwaarden: er is exact omschreven welke zaken wel of niet onder de garantie vallen en reparatie is altijd mogelijk bij een garage in de buurt. Dat maakt het extra aantrekkelijk om een auto te kopen voor de scherpe meeneemprijs en om voor de beste deal misschien wat verder weg te kijken. Autogarantie.nl biedt zekerheid voor auto’s tot tien jaar oud en met maximaal 150.000 kilometer op de teller.

Een garantieverzekering van Autogarantie is ook af te sluiten bij aankoop van een auto van een particulier. Dat is eveneens een voordeel, want occasions van particuliere verkopers zijn volgens de online verzekeraar vaak net even scherper geprijsd dan vergelijkbare auto’s bij een dealer of handelaar. Dat betekent dubbel profiteren: een lagere aanschafprijs plus een gunstig geprijsde garantieverzekering voor maximale zekerheid. En zonder gedoe, want alles staat zwart op wit en vooraf is precies bekend wat de garantieverzekering kost.

Tweedehands kopers willen vooral compacte modellen…

VG Golf Autoscout25 voor 9.995,00Occasions blijven populair in Nederland en vooral de compacte tweedehandsauto’s zijn in trek. De afgelopen maand was een toename te zien in het zoekvolume van 14 procent, wat heeft gezorgd voor een prijsstijging van een half procent naar 9.059 euro. De populairste occasion in dit segment is de Volkswagen Polo. Dit blijkt uit de Marktmonitor* van AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland.

De afgelopen maand zijn er ruim 18 miljoen auto’s bekeken op AutoScout24.nl en stonden er gemiddeld 260.000 occasions te koop. De gemiddelde prijs van een occasion is in september met 0.9 procent gestegen naar 14.680 euro. Dat is bijna 1.560 euro meer dan de gemiddelde prijs in september vorig jaar.

Volkswagen Golf TSI BlueMotionWelke occasions waren in september in trek? De Volkswagen Golf is al jaren de favoriete nummer één van de meest populaire occasions, zo ook op dit moment. Wat opvalt, is dat negen van de tien meest gezochte occasions van Duitse makelij zijn:
1. Volkswagen Golf
2. Volkswagen Polo
3. Audi A3
4. Audi A4
5. BMW 3-serie
6. Opel Astra
7. Opel Corsa
8. Audi A6
9. Ford Focus
10. Renault Mégane

Ondanks dat MPV’s en SUV’s over het algemeen minder zuinige auto’s zijn, valt op dat deze sterk in populariteit zijn gestegen. Zo is er maar liefst 18 procent meer naar MPV’s gezocht op AutoScout24. Het aanbod is de afgelopen maand met 6 procent toegenomen, waardoor de prijs met een half procent is gedaald naar gemiddeld 13.225 euro. Ook bij SUV’s is zowel een aanbod (7%) als populariteitsstijging (5%) te zien, welke ook in dit segment heeft geleid tot een kleine prijsdaling van een half procent.

Renault gaat in energie doen….

Groupe Renault  logoGroupe Renault, nummer 1 fabrikant van 100% elektrische auto’s in Europa, kondigt de oprichting aan van een nieuw filiaal Renault Energy Services. Doel: zich manifesteren in de energiesector en in de wereld van smart grids, het sleutelelement van elektrisch rijden.

Met de mentaliteit van een ‘start-up’ streeft Renault Energy Services ernaar te investeren in projecten rondom intelligente elektriciteitsnetten ‘smart grids’, door bijzondere betrekkingen aan te gaan met de verschillende spelers in de energiesector. Renault Energy Services richt zich vooral op de ontwikkeling van projecten van intelligent opladen (smartcharging), interacties tussen voertuig en elektriciteitsnet (vehicle to grid) en projecten met batterijpakketten die een tweede leven krijgen.

Via het nieuwe filiaal wil Groupe Renault sterk bijdragen aan de ontwikkeling van intelligente elektriciteitsnetten. Een intelligent elektriciteitsnet of smart grid is een net voor de verdeling van elektriciteit dat de uitwisseling van informatie bevordert om de elektriciteitsstroom in real time aan te passen aan vraag en aanbod en het elektriciteitsnet efficiënter te beheren. Elektrische auto’s van Renault die zijn aangesloten op smart grids bevorderen de beschikbaarheid van duurzame energie en kunnen meehelpen om op energiekosten te besparen.

L'ALLIANCE RENAULT-NISSAN, PARTENAIRE DE LA CONFERENCE COP21De smart grids maken het mogelijk het intelligente opladen (smartcharging) te ontwikkelen, evenals de interacties tussen voertuig en elektriciteitsnet (vehicle to grid) en het opzetten van de projecten met batterijpakketten met een tweede leven:
• Bij intelligent opladen of smartcharging wordt het opladen van de auto afgestemd op de behoefte van de gebruiker en het aanbod elektriciteit dat beschikbaar is op het net. Er wordt maximaal opgeladen als het aanbod elektriciteit groter is dan de vraag, met name tijdens pieken in de productie van hernieuwbare ‘groene’ energie en op tijden dat het elektriciteitstarief het laagste is.
• In de vehicle-to-grid systemen zijn de auto’s in staat elektriciteit te leveren aan het net tijdens verbruikspieken. Elektrische auto’s laden dus niet alleen intelligent op, maar kunnen ook dienen als tijdelijke opslagplek voor energie.

Zelfs na zijn ‘autoleven’ behoudt het batterijpakket van de elektrische auto een aanzienlijke opslagcapaciteit. Renault kan deze hergebruiken in minder veeleisende omgevingen, met name de stationaire energieopslag. Met dit tweede leven van de batterij is Renault tegenwoordig in staat te voldoen aan alle behoeften van energieopslag: van individueel huis tot kantoorgebouwen, bedrijfsgebouwen of universiteitsgebouwen of zelfs oplaadpunten voor elektrische auto’s.

Mercedes bouwt intelligente Sprinters…

Seit rund einem Jahr ist bereits die zweite Generation der fahrerlosen Transportsysteme (FTS) im Mercedes-Benz Werk Ludwigsfelde unterwegs.//For about a year now, the second generation of the AGVs has already been operating in the Mercedes-Benz Ludwigsfelde plant.Mercedes-Benz stak nu al miljoenen Euro’s in de productie van de nieuwe Sprinter, maar daar komt in de toekomst nog wel een stevig bedrag bij. Want Mercedes wil die Sprinter nog veel meer op intelligente wijze bouwen dan nu al gebeurd. Daardoor kunnen individuele klantenwensen ook in dit marktsegment nog beter worden ingevuld en auto’s bijna per stuk worden afgebouwd zonder dat dit de snelheid van de productiebanden schaadt.RFID entlastet die Mitarbeiter von Routineaufgaben und gibt ihnen gleichzeitig durch automatische Prüfung die Sicherheit, die richtigen Teile verbaut zu haben.//RFID consequently relieves the employees of routine tasks and thanks to automatic checks gives them peace of mind knowing they installed the right parts. Het antwoord op de vraag hoe zit hem in het compleet elektronisch aansturen van de fabricagelijnen. Met speciale codes, RFID-getagde onderdelen en de mogelijkheid om auto’s met verschillende aandrijflijnen, ook elektrische, door elkaar heen te bouwen. Tussen dit jaar en 2025 gaat er nog eens 2000 miljoen Euro zitten in dit nieuwe benadering, maar gezien de populariteit van de nieuwe Sprinter komt dit bedrag aan investeringen er vast uit. Het voordeel van het nieuwe systeem is ook dat elke medewerker in de Sprinterfabriek in staat is uit te vogelen waar een bepaald component zich bevindt en er niet hoeft te worden gewacht op onderdelen als deze dreigen uit voorraad te zijn aan de band. Info-Grafik zum Ablauf des RFID-Prozesses bei Mercedes-Benz Vans.//Infographics about the RFID process at Mercedes-Benz Vans.Flexibiliteit aan de band zorgt dan dat men eerst andere auto’s kan afbouwen tot het bewuste onderdeel elektronisch opgevraagd wordt aangeleverd. De RFID-technologie wordt al bij de fabricage van componenten ingebakken. Je weet dus wanneer dat onderdeel de productielijn zal bereiken. Mercedes-Benz gelooft er heilig in dat dit de toekomst is en zet er daarom alleen al zwaar op in. En de klanten die kiezen voor een Sprinter worden er niet slechter van. (DB)

VW levert meer auto’s dan ooit…

Tiguan Allspace 800_tiguan-allspace-02Volkswagen laat zien dat consumenten en ondernemers onveranderd veel vertrouwen hebben in het Duitse merk. De verkopen gingen in september weer met acht procent omhoog en dat zorgt er voor dat ook de omzet over de eerste negen maanden van dit jaar weer drie procent hoger uitvallen dan vorig jaar. In totaal leverde VW alleen al in september 594.000 auto’s af wat flink meer is dan vorig jaar. Met name de omzet in China, Canada, Chili en een aantal Europese landen laten meer dan bevredigende groeicijfers zien. Europa als geheel laat consolidatie zien. Arteon 9In het ene land verliest VW wat marktaandeel terwijl het elders wint. Zo gaan de omzetten in Zweden met maar liefst 15% omhoog, maar kopen ook de Polen (+19%) en Slowaken (+14%) steeds meer VW’s. Net als bij andere merken is het SUV-segment van de markt van groot belang, waarbij de Tiguan hoge ogen scoort. Opvallennd is ook de stevige groei die VW doormaakt in de lastige markt van de Verenigde Staten. Daar scoorde men 18% groei, met dank aan de nieuwe verlengde Tiguan en de specifiek voor die markt ontwikkelde Atlas SUV. Volkswagen heeft het eigenlijk het lastigst in haar eigen thuismarkt Duitsland. Daar zakten de verkopen met 7,4% in. Ik denk dat men daar wel gaat komen met acties en inruilpremies o.i.d. (NP)

Renault-groep vijfjarenplan – Groei, groei, groei!

Renault - strategisch plan 2017-2022Groupe Renault heeft eind vorige week Drive The Future gepresenteerd. Dit is een nieuw zesjarenplan waarmee aan het eind van de planperiode een jaarlijkse omzet van meer dan 70 miljard euro, een operationele marge van meer dan 7%, met een ondergrens van 5%, en elk jaar een positieve free cash flow bereikt wordt. Het Drive The Future plan vertaalt de visie Group Renault: duurzame mobiliteit voor iedereen, nu en in de toekomst.

02-Renault-Trafic-Formula-edition-400x250In de looptijd van het Drive The Future plan verwacht Groupe Renault dat het verkoopvolume meer dan 40% zal stijgen naar boven de 5 miljoen auto’s, ten opzichte van een volume van 3,47 miljoen2 in 2016. De groei is mogelijk door uitbreiding van het productaanbod, met onder meer lichte bedrijfswagens (LCV) en nieuwe emissievrije elektrische voertuigen. De groei is verder gebaseerd op het succes van de global access range ‘wereldwijde modelrange’. Het strategisch plan gaat uit van versterking van R&D-activiteiten en van meer schaalvoordeel van de combinatie Renault-Nissan-Mitsubishi, de grootste automotive alliantie ter wereld. Terwijl tegelijk financiële discipline en kostenefficiency worden behouden.

1_Nieuwe-Nissan-LEAF-geeft-elektrisch-rijden-een-nieuwe-ladingDrive The Future bouwt voort op het sterke fundament van Groupe Renault laatste plan Drive the Change. Dat resulteerde in records in groei en operationele winst, zorgde voor meer synergie door de alliantie met Nissan, versterkte regio’s, betekende uitbreiding van de productmix en zorgde voor marktleiderschap met 100% elektrische auto’s in Europa.

Dacia-Lodgy-und-Dokker-1Renault Chairman en CEO Carlos Ghosn: “Groupe Renault is nu een gezonde, winstgevende en wereldwijd opererende onderneming, die met vertrouwen naar de toekomst kijkt. Drive the Future is gericht op sterke, duurzame groei dankzij investeringen in belangrijke regio’s en producten. Het plan gaat uit van vergroting van middelen en technologieën van de Alliantie en van een nog sterkere, concurrerende positie. Dit nieuwe plan, gedragen door de vrouwen en mannen van Renault, benut volledig ons potentieel om te innoveren en te groeien in een snel veranderende industrie.”

Kernpunten van het plan:

Wereldwijde, winstgevende groei:
• 21 nieuwe modellen inclusief 3 additionele
• Versterking van aanwezigheid in Rusland dankzij Renault en door investeringen in AVTOVAZ (Lada)
• Versterking van activiteiten in China, nieuwe strategische joint ventures in EV en LCV
• Stijging marktkansen in Brazilië, India en Iran

Lada-Xray-wit frontAlliantie schaal- en technologievoordelen die groei ondersteunen:
• 4,2 miljard euro Monozukuri besparingen gedurende de planperiode
• Gemeenschappelijke platforms – 80% van Group Renault modellen
• R&D investering – 18 miljard euro over zes jaar, met een vermenigvuldigend effect dankzij de Alliantie
• Connected – 100% connected voertuigen in belangrijkste markten
• Autonoom rijden – 15 modellen
• Nieuwe mobiliteitsdiensten – Ride-hailing, robo-taxi services aan het einde van de planperiode

Groupe Renault speerpunten:
• Globalisering van lichte bedrijfswagenrange (LCV); top global player
• Uitbreiding van de reeds succesvolle Global Access range van de Group
• EV marktleiderschap – 8 100% elektrische modellen, 12 geëlektrificeerde modellen
• RCI Bank en Services – ondersteuning van klantloyaliteit en uitbreiding van connected- en mobiliteitsdiensten

Drive the Future omvat tevens investeringen in digitalisering in het hele concern, in werving van nieuw talent en in ontwikkeling van competenties. Het plan zal het concurrerend vermogen versterken, de CO2-voetafdruk verminderen en duurzaamheid bevorderen.

Mercedes had beste derde kwartaal ooit…

Mercedes-Benz GLC Coupé, C253, 2016.De economie trekt overal aan en dat merk je bij de autofabrikanten zeker. Die zijn vrijwel zonder uitzondering lyrisch over behaalde omzetten en winsten. Zo ook Mercedes-Benz dat met een breed gamma elk jaar wel weer beter scoort op de wereldmarkten waar het merk zeer gevraagd is. Afgelopen derde kwartaal van dit jaar was het beste uit de bedrijfsgeschiedenis. Alleen al in september gingen 221.000 sterdragende auto’s richting een nieuwe eigenaar. Een groei met 4,5% en dat leidde er toe dat de jaarverkopen tot nu to een stijging van 11,7% laten zien t.o.v. vorig jaar. In totaal leverde Mercedes-Benz ruim 1,7 miljoen auto’s af in de afgelopen negen maanden en die successen deden zich niet alleen in Europa voor maar ook Japan, Australie, Taiwan, de VS, Canada, Mexico en Brazilie. Van alle in september geleverde Mercedessen was bijna de helft te vinden in de SUV-hoek van de markt. Een wereldwijde trend die nog wel even door zal gaan.

BMW – motoronderdelen via Partslink24…

P90280290_highRes_bmw-motorrad-partsliBMW Motorrad is de eerste motorfietsenfabrikant die deelneemt aan partslink24, het niet-merkgebonden online bestelplatform voor onderdelen van auto’s en motorfietsen. Via partslink24 kunnen onafhankelijke motorfietsbedrijven originele BMW Motorrad onderdelen en accessoires bestellen bij de officiële BMW Motorrad dealer, 24 uur per dag en zeven dagen per week.
Partslink24 was tot dusver alleen in de automobielbranche actief. Conform de filosofie van BMW om een zo compleet mogelijke service te bieden, zijn nu ook via partslink24 onderdelen van BMW Motorrad leverbaar voor modellen vanaf de R24 uit 1948 tot en met de nieuwste motorfietsen.

P90280291_highRes_bmw-motorrad-partsliDe gegevens en afbeeldingen van de originele BMW Motorrad onderdelen op partslink24 corresponderen met die in de officiële onderdelencatalogus van BMW Motorrad. Voor extra gemak is de weergave vereenvoudigd. Categorisatie van de motorfietsen gaat aan de hand van het framenummer en de onderdelen zijn ook te zoeken op trefwoord of onderdeelnummer.
Partslink24 biedt een uitgebreide omschrijving van de aangeboden producten in woord en beeld. In veel gevallen geeft partslink24, zodra de klant het onderdeelnummer heeft ingevoerd, ook alle benodigde onderdelen weer die voor het onderhoud van de motorfiets nodig zijn. Dat vereenvoudigt het bestelproces.

De officiële BMW Motorrad dealers verwerken de bestellingen. BMW Motorrad is niet alleen in Nederland, maar ook in onder meer Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk op partslink24 actief.

Ford heeft succes met VR-aanpak jeugdopleidingen..

Virtual reality DSC00960-1280x855Ford heeft samen met Google en virtual reality-studio (VR) Happy Finish gewerkt aan de introductie van Ford Reality Check, een VR-app die de mogelijk fatale gevolgen van rijden met afleidingen simuleert.
Voor deze eerste ervaring in zijn soort, wordt gebruikgemaakt van Google Daydream VR om mensen te laten ervaren hoe het is om als afgeleide bestuurder vrienden op te halen om naar een feestje te gaan. Instant messages, telefoongesprekken en praatgrage passagiers kunnen allemaal de aandacht afleiden, waardoor er een reeks aan bijna-ongevallen kan plaatsvinden.

Uit de nieuwste gegevens van de Europese Commissie blijkt dat er jaarlijks meer dan 3.600 jonge personen overlijden bij ongevallen op openbare weg in Europa, en tweederde daarvan is bestuurder. * De makers van de Ford Reality Check-app hopen dat de leerzame app jonge mensen kan helpen bij het aanleren van veiligere rijgewoonten.

De onderbrekingen waarmee bestuurders te maken krijgen in de Ford Reality Check zijn gebaseerd op de meest voorkomende en gevaarlijkste afleidingen voor deze leeftijdsgroep, waaronder smartphones en passagiers. De app houdt bij hoelang de bestuurder zijn of haar ogen niet op de weg heeft gericht, en de totale tijd wordt aan het einde weergegeven.
In de app wordt de smartphone in de hand van de bestuurder een belangrijk interactief element. De handheld Google Daydream-controller, een uniek onderdeel van het Daydream VR-platform, spiegelt het gedrag en de interacties van de virtuele telefoon in de app, waardoor het aanwezigheidsgevoel in de virtuele wereld wordt versterkt.

Virtual Reality FordFord Reality Check is de eerste app voor het Google Daydream VR-platform die erop is gericht om jonge bestuurders voor te lichten. Om het aantal verkeersongevallen waarbij jonge bestuurders betrokken zijn te verminderen, is Ford 12 jaar geleden in Amerika gestart met ‘Driving Skills for Life’, een gratis verhoogde rijvaardigheidstraining. Afgelopen weekend konden jonge automobilisten in Lelystad – voor de derde keer in Nederland – gratis deelnemen. De ruim 300 jonge deelnemers hebben tijdens het evenement ook kennisgemaakt met de Ford Reality Check. Daarnaast was er tijdens de training de gelegenheid om onder gecontroleerde omstandigheden een noodstop te oefenen. Ook was er aandacht voor de gevaren van drank en drugs in het verkeer.
Wereldwijd organiseert Ford het gratis Driving Skills for Life programma inmiddels in 25 landen. De afgelopen 12 jaar dat Ford met dit programma actief is hebben ruim 1.000.000 jonge mensen deelgenomen aan de training. Meer informatie over Driving Skills for Life is te vinden op de website.
De Ford Reality Check app wordt naar verwachting later beschikbaar gesteld in de Google Play Store.

Solar Team Eindhoven rijdt op Bridgestone..

Solat Team EindhovenHet Nederlandse Solar Team Eindhoven, titelverdediger in de cruiser-klasse, is met aftellen begonnen. Zondag starten ze in de Bridgestone World Solar Challenge 2017. Vorig jaar werd begonnen met het maken van de Stella Vie, een technologische topwagen. Stella Vie is uitgerust met Ecopia banden van Bridgestone.
3.000 km, dat is de afstand die de deelnemende teams moeten afleggen. Vier Europese teams – waaronder het Nederlandse – doen dit met ondersteuning van Bridgestone, wereldleider op gebied van banden. Bridgestone stelt hen zijn expertise en technische steun ter beschikking.

De Stella Vie van het Nederlandse Solar Team Eindhoven werd uitgerust met Ecopia banden die ontwikkeld werden op basis van ologic technologie. Het gebruik van deze technologie resulteert in een band die aanzienlijk beter presteert op gebied van aerodynamica en rolweerstand. De band combineert een grotere diameter met een smal loopvlakprofiel. Voordeel hiervan is onder meer de besparing van energie en een betere aerodynamica.

“De Bridgestone banden maken het door de hoge maximale load en lage rolweerstand mogelijk voor ons om efficient met 5 personen te rijden”, zegt Camiel Beeren van Solar Team Eindhoven. “Dankzij onze Bridgestone banden kunnen we de strijd voor de overwinning ten volle aangaan.”

“Voor Bridgestone is de samenwerking met het Solar Team Eindhoven een perfecte opportuniteit om ons steentje bij te dragen aan het ondersteunen van een toekomstige, duurzame mobiliteit . Als bedrijf willen wij ons voortdurend inzetten om een positieve bijdrage te leveren aan de huidige maatschappij. Dat doen we door ons in te zetten voor een betere, milieuvriendelijke mobiliteit en door mensen en communities te ondersteunen”, zegt James Sterpin, Head of Brand activitation Bridgestone Europe. “De samenwerking met dit team is bijzonder interessant en leuk omdat het team gelooft in het project en er volledig achter staat.”