Topman Opel blijkt kampioen social media…

01-Directeur-Opel-KTN-succesvol-op-social-mediaDr. Karl-Thomas Neumann, de topman van Opel, scoort veel aandacht voor het merk op de sociale netwerken. Hij is nu bijna twee jaar actief op Twitter en heeft inmiddels ruim 10.000 volgers. Hij is de eerste CEO van een Europese autofabrikant die het medium zo intensief gebruikt om nieuws over het merk te delen. Neumann is op Twitter te vinden via @KT_Neumann en #askKTN. Neumann communiceert met zijn volgers via #askKTN, geeft Twitterviews met SPIEGEL Online over het product- en motoroffensief van Opel of met de jury van ‘Auto Best’ over de trofee ‘Best Buy Car of Europe for 2015′, die de Opel Corsa ten deel viel. Ook brengt hij live verslag, backstage, op de grootste autoshows.

02-Directeur-Opel-KTN-succesvol-op-social-mediaNeumanns communicatie via de nieuwe media richt zich tot iedereen die geïnteresseerd is in Opel. De CEO is ook actief met videocasting op YouTube en hij geeft ook commentaar bij actuele gebeurtenissen, zoals de staking in de Duitse kinderopvang. En hij neemt deel aan online happenings, zoals de legendarische #Icebucketchallenge.

De nieuwste Opels maken gebruik van de modernste technieken voor connectiviteit. “Met onze bekroonde IntelliLink-infotainmentsystemen, de integratie van Apple CarPlay en Android Auto en de mobiliteits- en hulpverleningsdienst Opel OnStar zijn onze rijders altijd bereikbaar via de digitale snelweg”, vertelt Johan Willems, Vicepresident Communications bij Opel. “Neumann ziet de nieuwe media als dé perfecte manier om te communiceren met de buitenwereld.”

Lees ook:Opel topman druk met socials…
Lees ook:Opel goes social…
Lees ook:Kat promoot Opel
Lees ook:Opel onthult de Crossland X
Lees ook:Auto geen plek voor social media…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.