Shell gaat zuinig rijden stimuleren

American Traffic JamShell nota bene, een magnaat die erbij gebaat is als we lekker stevig door blijven tuffen, start een campagne om mensen bewust te maken hoe er zuiniger gereden kan worden. Niet zozeer voor het milieu, maar voor de portomonnee. En voor het imago natuurlijk. 

Shell hield een steekproef onder drieduizend automobilisten in elf landen, waaronder Nederland, naar hun ‘brandstofgedrag’. Daaruit blijkt volgens Shell dat de helft van de Nederlanders bij de aankoop van een auto stilstaat bij het brandstofverbruik, internationaal geldt dit voor 69%. Voor een kwart van de Nederlanders is het verbruik een reden om de rijstijl aan te passen.

Andere opvallende resultaten: 38% van de respondenten heeft nog nooit het brandstofverbruik gemeten, 62% heeft nog geen pogingen gedaan het brandstofverbruik te verminderen, wat betekent dat een derde van de automobilisten hier wel mee bezig is.

Op basis van de resultaten besloot Shell een campagne te starten om zuinig rijden te promoten. “We willen dat automobilisten zich aansluiten bij de Zuinig Rijden Beweging; ze kunnen als snel tien procent of meer brandstof besparen.” Op de website http://www.shell.nl/zuinigrijdenbeweging is te zien hoe je geld bespaart op je rijstijl.

Bron: Automotive Online

Lees ook:Zuinigheid voorop bij Total
Lees ook:Speciale software van Total….
Lees ook:Total´s nieuwe tool voor fleetmanagers…..
Lees ook:Shell onderzoekt Formule-1 coureurs…
Lees ook:Gratis bespaarapp…

Eén reactie op “Shell gaat zuinig rijden stimuleren

  1. Michel

    Leuk artikel en leuke poging van shell om hier steunend voor automobilsten over te komen maar de link in het artikel is verkeerd. ook de link http://www.shell.nl/zuinigrijden die vanmiddag op mijn tankbon stond klopt niet. uiteindelijk blijkt het shell.plant.nl/zuinigrijden te zijn. Echter elke link daarvandaan ‘is moved’ en link door naar de shell.nl site.

    Goed bezig zo! Zo gaan we je vast aardiger vinden shell!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.