Categorie: "Dealernieuws"

ŠKODA eert eigen dealers…

Autoland v.d.Brug Heerenveen Skoda dealerAutoland van den Brug is uitgeroepen tot ŠKODA Dealer van het Jaar 2017. Op alle fronten scoorde deze dealer volgens importeur Pon buitengewoon goed. Ook de dealers die als tweede en derde eindigden, gooiden hoge ogen, evenals de winnaars van de Aanmoedigings- en Publieksprijs.

Het behalen van de titel ŠKODA Dealer van het Jaar 2017 is een echte teamprestatie. Autoland van den Brug richt zich op de hoofddoelen van ŠKODA die zowel op kwantitatief als kwalitatief vlak zijn gesteld. De medewerkers streven naar perfectie op alle vlakken en iedereen, van monteur tot directeur, is hiervan doordrongen. Door de persoonlijke benadering voelen zowel particuliere kopers als leaserijders zich thuis in de showroom en bij de werkplaatsreceptie van Autoland van den Brug. Dat dit oog voor het klantenbelang onderdeel is van de cultuur enerzijds en het op orde hebben van processen anderzijds, blijkt uit het feit dat Autoland van den Brug hoge punten scoort in klantentevredenheidsmetingen. De ludieke kerstbomenactie, waarbij het team van Autoland van den Brug kerstbomen bij hun klanten thuis bezorgde, zal hier ook zeker aan hebben bijgedragen. Het team van Auto Hoogenboom in Spijkenisse sleepten de tweede prijs in de wacht. Een bijzondere prestatie, omdat het ŠKODA zusterbedrijf in Barendrecht vorig jaar nog deze plek opeiste. Auto Hoogenboom mag zich met recht een eredivisiespeler noemen.

De Waal Autogroep in Tiel heeft drie jaar op rij de hoofdprijs weten te verwerven. Een derde positie in 2017 zou dan als verlies kunnen voelen. Geheel onterecht, want lange tijd waren zij koplopers in de competitie. In de eindsprint hebben zij het nipt moeten afleggen met minimale puntenverschillen tussen de top-3 spelers.
De Publieksprijs is dit jaar in de wacht gesleept door Noordhoek Autogroep in Tilburg. Zij kregen over 2016 de hoogste klantwaardering. Het prachtige Tilburgse ŠKODA-pand is volledig transparant en weerspiegelt het DNA van de medewerkers, dit laatste weten klanten hoog te waarderen.
Wat goed is komt snel, iets wat zeker van toepassing is op ŠKODA-dealer Van Beynum in Gouda. Als relatieve nieuwkomer direct in de hoogste regionen meedraaien belooft veel voor de toekomst. Met de Aanmoedigingsprijs wordt dit vertrouwen onderstreept.
 

Holdingdirecteur ster in documentaire…

Francois Driessen - filmsterFrançois Driessen, eigenaar van dealerholding Driessen Autogroep in Eindhoven, is samen met onder andere minister Melanie Schultz Van Haegen één van de hoofdpersonen in de nieuwste bioscoopdocumentaire ‘DE AUTOVAKMANNEN’ van filmmaker Gwen Jansen. ‘DE AUTOVAKMANNEN’ geeft een indringend maar ook vergaand kijkje achter de schermen in negen verschillende autobedrijven. Vanaf 10 februari a.s. is ‘DE AUTOVAKMANNEN’ in meerdere bioscopen te zien. Door alle nieuwe technologische ontwikkelingen lijken auto’s steeds meer te veranderen in een soort rijdende computers. De manier waarop auto’s moeten worden onderhouden en gerepareerd verandert daardoor drastisch. Ook de wensen van de klanten veranderen in snel tempo.

François Driessen is directeur van één van de grootste dealerholdings in ons land. De Driessen Autogroep voert tien verschillende automerken. François is vastberaden om voorop te blijven lopen als het gaat om technologische innovaties. Hij ziet ook vooral veel extra kansen om het bedrijf nog verder te laten groeien als het gaat om onder andere het digitaliseren van bedrijfsprocessen. De film volgt hem bij de implementatie van één van de projecten die hij benoemd heeft in dit kader en laat zien in hoeverre het hem lukt om de vele medewerkers ook hiervoor te enthousiasmeren.

De documentaire ‘DE AUTOVAKMANNEN’ duurt 61 minuten, is toegankelijk voor een breed publiek, bevat de nodige humor en er zit veel vaart in de montage. Op woensdag 15 februari 2017 draait de documentaire in Pathé Eindhoven. Op 9 februari a.s. gaat de documentaire groots in première in CineMec te Ede. Op www.deautovakmannen.nl staan alle filmvoorstellingen en de trailer van de film vermeld en kunnen mensen zich aanmelden.

Honda zegt alle dealers op….

Honda Jazz oranje en geel 64b7d6b7-461f-48e0-8f24-d49b87e6be9aImporteur Honda Benelux heeft alle dealers voor het merk per 31 december 2018 opgezegd. Dat doet men omdat Honda verwacht dat de situatie in de komende jaren drastisch zal wijzigen in autoland en wil dat de dealers die dan een nieuw contract krijgen gaan investeren in onder andere de corporate identity. Grotere maar ook minder dealers moeten straks de markt gaan verdelen. Zoals bekend is Honda momenteel bepaald niet het grootste merk van Nederland en de winstmarges zijn bepaald niet al te groot. Om haar organisatie te beschermen zoekt ook Honda het nu in een andere aanpak voor haar dealerkorps. Een beweging die je ook al heb kunnen zien bij andere merken. Wat een en ander inhoudt voor de nu opgezegde dealers is nog niet zo duidelijk, maar de mensen die sinds jaar en dag in kleinere steden of dorpen voor het merk met de H gingen moeten vrezen voor hun toekomst denk ik. Kosten en baten bij elkaar brengen is best een opgave als je in de werkplaatsen ook merkt dat er de afgelopen jaren maar mager is verkocht. Medio 2018 wordt duidelijk welke dealers door zullen mogen en welke niet.

Heron neemt Skoda-dealerschap Schipper over…

Schipper Jan24#03In de kop van Noord-Holland was een kwart eeuw lang het Skoda-dealerschap direct verbonden met de hardwerkende ondernemers Ted en Marga Schipper. Ooit bescheiden begonnen in hun pandje aan huis in Wognum, bouwden ze het dealerschap uit in Nibbixwoud, om een paar jaar terug nog maar te verhuizen naar een aan de doorgaande weg in Zwaag gelegen opvallend fraai en modern pand. Skoda werd met liefde en aandacht verkocht en onderhouden, de klantenkring was meer dan tevreden en strekt zich ook ver buiten de eigen regio uit. Maar het doek is nu gevallen. VW-dealer Heron neemt de boel over en integreert Skoda in haar eigen lokatie. Schipper2Dit beeld zien we nu overal. De VW-dealers die zowel Skoda als Seat integreren en de onafhankelijke dealers van die merken die soms jarenlang ziel en zaligheid gaven voor die merken, die er de brui aan (moeten) geven. Rationalisering als oplossing voor het volume-denken?! Wat de familie Schipper nu gaat doen is nog niet bekend. Wellicht even vakantie houden? Het is ze gegund, want ze werkten er hard genoeg voor.

Nieuwbouw Korterink de Lichtmis – bijna klaar!

KdL nieuwe pand van bovenVanaf begin dit jaar alle merken onder één dak. Het nieuwe pand vor Korterink is nu dan echt bijna af en daarom laten de hard werkende dealerondernemers uit Rouveen ons en u graag kennis maken met de nieuwe locatie. Want, waar kunt u eigenlijk terecht voor werkplaatsbezoeken, de receptie en de verschillende showrooms?

De vier gevoerde merken; ŠKODA, Suzuki, Ford en Toyota op één centrale locatie. En daar is men bij Korterink erg blij mee. Men legt in de komende weken de laatste hand aan de gevelreclame van alle merken en aan het verhuizen.

KdL - Het team anno 2017In week 2 (9 t/m 14 januari) verhuist ŠKODA naar het prachtige nieuwe pand. Dat betekent ook dat men bij Korterink in deze week geen reguliere werkzaamheden in de werkplaats uitvoeren op de Lichtmis. De showroom en werkplaats in Zwolle blijven tijdens de verhuizing wel gewoon geopend. Vanaf 16 januari a.s. staat het team op de Lichtmis graag weer voor u klaar. Kom dan gerust een kijkje nemen! De officiele opening zal niet al te lang meer op zich laten wachten….

Peugeot wil naar minder, maar wel grotere dealerschappen…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPeugeot wil in ons land het aantal dealers drastisch laten afnemen. Maar meteen ook moeten de overblijvende dealers een stevige schaalvergroting ondergaan. Daarmee wil Peugeot haar organisatie drastisch reorganiseren maar ook professionaliseren. Het Franse merk opereert meer en meer in het zakelijk segment en daar vraagt men om deze aanpak. Een voorbeeld van wat men bedoeld is o.a. de samenvoeging van drie grote dealerbedrijven in het Groene Hart die onder deze laatste naam verder zullen gaan. Boonstoppel Waddinxveen, van Jaarsveld in Montfooort en Hans Lammers met vestigingen in vier plaatsen gaan samen aan de slag om het merk met de leeuw anders in de markt te zetten. De fusie van activiteiten betreft overigens alleen de Peugeot-werkzaamheden, verder blijven de dealerbedrijven gescheiden van elkaar opereren. De toekomst zal leren of deze strategie zorgt voor meer omzet voor Peugeot. Meerdere merken hebben dit geprobeerd te doen, vaak op basis van de bekende rekensommen van importeur of fabrikant, maar het succes is bij niet elk merk aantoonbaar gebleken.

Audi maakt showroombezoek tot digitale belevenis!

Audi - digitale Car ConfiguratorAudi tilt de Car Configurator naar een nog hoger plan. Klanten die vanachter de computer hun eigen Audi hebben samengesteld, kunnen deze bij de dealer op een groot scherm bekijken. De auto is vanuit elke hoek te zien in verschillende achtergronden zoals een showroom, in de stad, in de bergen of zelfs op de maan. De configuraties zijn ook rijdend te bekijken, zodat de klant een goede impressie krijgt van zijn nieuwe auto. De eerste vier Nederlandse Audi-dealers hebben de showroomconfigurator inmiddels in gebruik.
Omdat bij Audi honderden miljoenen configuraties voor het in- en exterieur van een nieuwe Audi mogelijk zijn op basis van alle kleuren, opties en functies, maken de dealers al sinds 2014 gebruik van de zogeheten Audi MSS, de Mobile Sales Solution. Daarmee helpen zij klanten met het samenstellen van hun nieuwe Audi. Configuraties die klanten op de Audi-website hadden gemaakt, konden bij de dealers op een groot scherm worden weergegeven, zij het tot dusver enkel via statische beelden.

Audi 500_audicarconfigurator8Met de vernieuwde digitale technologie van Audi komt het volledige modellenaanbod nu realistischer dan ooit tot leven. Na het online configureren krijgt de klant een Audi Code. Met deze Audi Code kan de klant samen met de Audi-dealer de configuratie nog eens doornemen en kan de dealer de klant desgewenst hierop verder adviseren. Daarbij wordt de auto in 360 graden en tot op het kleinste detail op een 75” – 98” beeldscherm gepresenteerd. Elke verandering of toevoeging van opties – van leerkleur en velgen tot achteruitrijcamera en ISOFIX-bevestiging – is op het scherm te zien. Hiermee ontstaat er onmiddellijk een koppeling tussen het digitale oriëntatieproces van de klant en het advies dat de dealer hem kan geven.

Inmiddels hebben vier Audi-dealers – Audi Centrum Rotterdam, Autohaas in Apeldoorn, M. de Koning in Capelle aan den IJssel en Autoland van den Brug in Drachten – de nieuwe toonaangevende technologie geïnstalleerd. Het doel van Audi is om deze innovatieve Car Configurator in 2017 bij minstens de helft van alle dealers in Nederland te hebben draaien. Bij een select aantal dealers gaat Audi de tool vanaf eind 2017 verder uitbreiden met virtual reality. Daarmee hebben klanten het idee echt om hun nieuwe auto heen te lopen en er zelfs in te kunnen zitten.

Nieuwbouw Korterink Rouveen verloopt voorspoedig…

Korterink de Lichtmis - nieuwe situatieDe al eerder gemelde nieuwbouw aan de Lichtmis is Rouveen verloopt voor Skoda/Suzuki-dealer Korterink volgens plan. Het pand laat haar contouren al zien, het grondwerk is nu aan de beurt. Ook het bekende BP-tankstation gaat op de schop en zal een week (11-18 november) worden gesloten om zo de moderniseringen door te voeren die nodig zijn om straks de bestaande en nieuwe klanten nog beter te kunnen bedienen. Het nieuwe dealerpand van Korterink zal straks dienen als onderdak voor Skoda en Suzuki. KdL BP tankstationHet bestaande Skoda-pand tegenover de nieuwbouw wordt straks het nieuwe thuis voor de Toyota en Ford-activiteiten van Korterink. Als alles mee zit valt de verhuizing van de betreffende filialen in week 51 dit jaar en kan men voor de jaarwisseling alles nog even op zijn plek zetten. Men tracht bij het familiebedrijf dat ook nog een grote Skoda-vestiging exploiteert in Zwolle aan de Marslanden, om de overlast voor haar relaties en nieuwe klanten, zo beperkt mogelijk te houden, maar enige overlast is niet te vermijden.

Van Mossel neemt Citroën Amsterdam over…

CL-14-106-001Sinds gisteren nam de Van Mossel Automotive Groep Citroën Amsterdam over van Citroën Nederland. Door deze overname breidt de Van Mossel Automotive Groep haar merkenpalet uit tot 10 merken. Na de overname zal de vestiging verder gaan onder de naam Van Mossel Citroën Amsterdam. Deze vestiging blijft onveranderd haar activiteiten uitvoeren vanuit de Pieter Braaijweg in Amsterdam-Duivendrecht, inclusief de activiteiten van de DS Store.

De Franse autofabrikant PSA Peugeot Citroën (‘PSA’) zag kansen voor het eigen dealerbedrijf in Amsterdam om op te gaan in een zelfstandige dealergroep. Citroën Amsterdam is de laatste vestiging in Nederland die nog onder eigen beheer viel.

DS Store Amsterdam buitenzijdeDe Van Mossel Automotive Groep is in ruim 65 jaar tijd uitgegroeid tot een van de grootste spelers binnen de automotive branche. Het bedrijf telt 63 vestigingen in Nederland, België en in Duitsland. De Van Mossel Automotive Groep is dealer van de merken Volkswagen, Audi, Peugeot, Kia, Jaguar, Land Rover, Ford en Opel. Verder exploiteert zij drie Mega Occasion Centra en heeft zij een eigen landelijk opererende keten van schadebedrijven.
Onderdeel van de Van Mossel Automotive Groep is ook de eigen leasemaatschappij – International Car Lease Holding, bestaande uit Van Mossel Leasing, J&T Autolease, V&M Leasing, ProfiLease, Autolease Groningen, Lease Quality en DirectLease.
Daarnaast biedt de groep diverse diensten onder één dak naast leasing ook verzekeringen, financieringen en autoverhuur. Met ruim 1.200 medewerkers realiseert de Groep een omzet van meer dan € 1,1 miljard op jaarbasis.

Maastricht heeft eigen Porsche Centrum

Porsche Centrum MaastrichtOp de Afrikalaan 37 te Maastricht-Airport is op feestelijke wijze de nieuwste Porsche dealer van Nederland geopend. Nadat Porsche Centrum Maastricht, samen met Porsche Centrum Eindhoven onderdeel van Porsche Groep Zuid, vijf jaar geleden haar deuren opende op een naastgelegen locatie, bleek de groei van het Porsche merk in de brede Limburgse regio een dermate groot succes dat het formaat van het bedrijf niet kon achterblijven.
In het voorjaar werd gestart met de werkzaamheden en slechts enkele maanden later mag Porsche Centrum Maastricht zich met recht klaar voor een prachtige Porsche toekomst noemen. Het pand kent de kenmerkende Porsche stijl en de showroom is volgens de laatste standaarden van het Duitse merk en van alle gemakken voorzien. De uiterst moderne en efficiënt ingerichte werkplaats is volledig voorbereid op de continu veranderende technologie die de Porsche van de toekomst zal blijven definiëren. Uniek is verder de prachtige vergaderruimte, die ware het een skybox gedeeltelijk boven de showroom hangt.