Toyota had een goed jaar…

Het is natuurlijk enorm knap van een merk als Toyota dat het ondanks de grote rampen die het land van herkomst van het bedrijf vorig jaar troffen, toch in staat is gebleken om toch nog een omzetwinst te boeken van bijna twee procent in de momenteel erg lastige Europese markten. Moest men begin 2011 de gevolgen verwerken van de enorme aardbeving in Japan en de daarop volgende tsunami, waardoor ook de Europese fabrieken van het merk bijna stil kwamen te staan, men bleek later in staat om de achterstanden snel goed te maken. Dat lukte in het ene land wat sneller en beter dan in het andere, maar toch. Rusland liet een groei zien van bijna vijftig procent en die markt is enorm groot. Ook in de Ukraine ging het flink beter dan over 2010 het geval was. In West Europa waren het vooral Duitsland en Belgiƫ dat winst lieten zien. In Ierland is Toyota zelfs marktleider. Ook de Denen blijken gek op het Japanse merk. Daar groeide de omzet met acht procent. Best verkopende Toyota bleek overal de kleine en zuinige Aygo te zijn, maar opmerkelijk genoeg is de hier niet zo populaire Camry een bestseller bij veel Europese buren. Ook de Verso is een hit gebleken, terwijl ook Lexus fikse duiten in het Japanse zakje deed. Voor dit jaar verwacht het merk ook weer een fikse groei te kunnen behalen. Werk aan de winkel voor de vele dealers dus.

Lees ook:Toyota had een goed jaar
Lees ook:KIA had een goed jaar 2016
Lees ook:Toyota weer in de prijzen
Lees ook:Mazda had een geweldig jaar 2008!
Lees ook:Toyota groeit in Europa flink…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.