Renault showt de Fluence Z.E.

Renault Nederland presenteert op Ecomobiel, de vakbeurs voor duurzame mobiliteit, de productieversie van de Fluence Z.E. Deze elektrisch aangedreven sedan stond de afgelopen dagen op de beursvloer in Ahoy Rotterdam.
Tijdens Ecomobiel 2011 informeerde de Franse autofabrikant beursbezoekers over verschillende initiatieven om elektrisch rijden in Nederland op de kaart te zetten. Renault zet groots in op elektrisch rijden en maakt zich op voor de introductie van maar liefst vier elektrisch aangedreven modellen. Twee daarvan komen nog in 2011 op de markt en dat zijn de Fluence Z.E. en de Kangoo Z.E. De Twizy verschijnt begin 2012 en de ZOE maakt zijn debuut in de tweede helft van volgend jaar. De Renault Z.E.-modellen zijn te koop exclusief het batterijpakket. Dat is een slimme set, want daardoor worde prijs van de auto kunstmatig wat gedrukt. En omdat die pakketten voor de stroom aardig aan de prijs zijn lost Renault dat slim en betaalbaar op. Voor het batterijpakket brengt Renault maandelijks een leasebedrag in rekening tussen de 72 en 150 euro, afhankelijk van contractduur en het kilometrage. Daardoor realiseert Renault een aantrekkelijke verkoopprijs voor zijn elektrisch aangedreven auto’s.
In de maand oktober stelt Renault de productieversie van de elektrisch aangedreven Fluence Z.E. en Kangoo Z.E. voor in de pers. De vanafprijs voor de Fluence Z.E. bedraagt 25.990 euro (incl. BTW/BPM). De Kangoo Z.E is er vanaf 20.000 (excl. BTW/BPM) euro. Eind dit jaar staan deze auto’s bij de speciaal geselekteerde Renault Z.E.-dealers in Nederland.

Lees ook:Prijzen Kangoo Z.E. bekend…
Lees ook:Renault zet elektrisch gamma neer…
Lees ook:Renault voor Arend Langenberg
Lees ook:Rabobank gaat voor elektrische rijden…
Lees ook:Meer reikwijdte voor Renault Kangoo Z.E.

2 reacties op “Renault showt de Fluence Z.E.

  1. Bart

    Eco auto’s zijn de toekomst. Zeker gezien de ontwikkelingen op maatschappelijk verantwoord ondernemen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    Het een heeft niet zo vele met het ander van doen Bart. Eco-auto’s zij u al een slimme keuze, maar voor elektrische auto’s bestaan nog net even te veel obstakels om ze nu al aan te raden. Een actieradius van 50-130km is echt te kort om er normaal gebruik van te maken. Ook het gebrek aan laadpunten is een probleem. En dan is er nog de stroomleverantie. Als die stroom komt van kolencentrales heb je niet zoveel bijgedragen aan het milieu, ook al lijkt dat wel zo. Zuinige diesels, hybrides en benzinemotoren met recycling-systemen zijn nog steeds een beel beter alternatief….

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.