Engelse malaise raakt megadealer Camden

In Engeland een giganaam, zelfs modellen van te koop; Camden Group

In Engeland een giganaam, zelfs modellen van te koop; Camden Group

Ook in Engeland vallen nu flinke klappen in dealerland. Een van de megadealers daar, Camden Group Services, zou op omvallen staan. Het giga-grote dealerbedrijf dat ook auto’s verhuurt voor vrijwel alle grote labels en dealerschappen exploiteert voor Renault, Nissan, Ford en Vauxhall moet vermoedelijk verschillende van haar divisies afstoten om te kunnen blijven overleven. De financiering van de dagelijkse activiteiten blijkt ineens een groot probleem te zijn door o.a. de sterke afwaardering van de onroerend-goed bezittingen van de groep. Banken willen niet komen zitten met schier onverkoopbare dealerpanden die vaak ook nog heel specifiek voor autodealergebruik zijn ontworpen en gebouwd. Uit de geruchtenstroom rond het dreigende faillissement viel ook op te maken dat er belangstelling zou bestaan vanuit ons land om een deel van Camden over te nemen. Mochten we uitvinden wie in Nederland als investeerder zou willen optreden voor het Engelse bedrijf melden we dit uiteraard direct.

 

 

Lees ook:Mercedes roept B-Klasse terug
Lees ook:Banken kunnen dealers maken en breken
Lees ook:Ford komt met Focus RS!!
Lees ook:Nacht van de Tunnel bijwonen? Nu aanmelden!
Lees ook:Amerikaanse automarkt groeit weer…

2 reacties op “Engelse malaise raakt megadealer Camden

  1. DRIVR

    Lang niet de eerste en zeker niet de laatste.

    Of zoals FIAT-CEO Marchionne het verwoordde:
    “The party is over” – de auto-industrie is aan een rationanlisering toe.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    DRIVR – Ik denk dat de grote mannen (en een enkele vrouw) binnen die belangrijke industrietak zich nu wel het hoofd zullen breken over de vraag hoe het verder moet. Na jaren van overproductie en velden vol onverkochte auto’s die uiteindelijk met veel donder en geweld de diverse markten in zijn geduwd komt men er wel achter dat je ook geld moet verdienen aan de producten die je verkoopt. De krankzinnige kortingen en veel te hoge inruilprijzen zullen moeten verdwijnen en dealers moet worden gegund dat ze weer gewoon hun eigen handel kunnen drijven en daardoor winst kunnen maken. Wellicht is het zelfs een idee om rechtstreeks aan de klant te verkopen via internet en die consumenten dan hun eigen oude auto’s te laten verkopen via Markplaatsachtige structuren en een servicenetwerk overeind te houden voor onderhoud en reparatie. Veel opties staan open, ik ben met je eens dat het niet meer terugkan naar de oude situatie.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.