Motorhuis krimpt in

De inkrimping van het personeelsbestand wordt over alle vestigingen verspreid doorgevoerd

De inkrimping van het personeelsbestand wordt over alle vestigingen verspreid doorgevoerd

Het bekende dealerbedrijf Het Motorhuis is helaas gedwongen om te reorganiseren. Daarbij is niet te vermijden dat er ontslagen zullen vallen.

 

 

 

Naar informatie uit de landelijke autopers, zou het daarbij gaan om een kleine twintig vaste personeelsleden. Daarnaast moeten dertig tijdelijke arbeidskrachten ook omkijken naar ander werk. Het Motorhuis bood tot dusverre werk aan ruim 700 mensen, maar is door de huidige omstandigheden gedwongen om in te krimpen. Daarnaast is het dealerbedrijf van plan bepaalde merken af te stoten waar men nu te weinig rendement mee binnenhaalt en waarvan de kosten wel doorlopen. Vooral merken waarvan het marktaandeel klein is of op dit moment sterk terugloopt, zullen vermoedelijk worden afgestoten. Het Motorhuis heeft verschillende vestigingen op diverse plekken in het land. Van oorsprong is het een familiebedrijf met een vrij hechte sociale binding met haar medewerkers. Overigens is Het Motorhuis maar een van de vele dealerbedrijven die strikte maatregelen moeten nemen om de huidige crisis te overleven. In de landelijke pers worden vrijwel elke dag dealers genoemd die moeten sluiten, inkrimpen of kiezen voor het afstoten van een van de gevoerde merken. In de achter ons liggende jaren is vaak enorm geïnvesteerd onder druk van fabrikanten of importeurs en behaalden de dealers een rendement dat ergens tussen nul en een procent ligt. Daar kan de schoonsteen dan duidelijk niet van roken. Je zou denken dat na deze mindere periode ook aan de kant van de fabrikanten of importeurs een andere denkwijze over het verkoop- en serviceapparaat zal ontstaan. Uit vroegere cijfers van NDA/BOVAG bleek al eens dat een kwart van het toenmalige dealerkorps geen echte toekomst meer had. Misschien dat deze financiële en economische crisis duidelijk gaat maken wie nog verder kan als dealer en wie niet? Het blijven spannende tijden.

Lees ook:Motorhuis wordt nieuwe Haagse Hyundai-dealer
Lees ook:BOVAG wil verlaging dealerstandards
Lees ook:Volvo terug naar haar roots
Lees ook:Twee keer zoveel faillissementen in autoland
Lees ook:Markeur Holding moet reorganiseren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.