Goed halfjaar bij VW Bedrijfswagens

VW Commercials verkopen 2016Het mag zo zijn dat VW links en rechts nog wat te repareren heeft door haar wijze van omgaan met software voor haar dieselmotoren, dat schaadt de verkoop van haar bedrijfswagens bepaald niet. Het blijkt dat zakelijke rijders of investeerders in wagenparken de kwaliteit van het gebodene belangrijker vinden dat iets als uitstootemissies o.i.d. Over zes maanden van 2016 verkocht het Duitse merk 7 procent meer van haar bedrijfswagenmodellen en dat is goed nieuws voor voor zowel de mensen bij de ‘fabriek’ als die bij importeurs en dealers. De Transporters van de nieuwe generatie gingen helemaal als warme broodjes bij de (Duitse) bakkers. Daarvan alleen al werden 13% meer exemplaren afgezet dan over dezelfde periode vorig jaar. Ook in de thuismarkt Duitsland zette VW Bedrijfswagens meer auto’s weg. Maar de markten met de grootste groeipercentages waren ook hier weer Spanje, Italie en Frankrijk. Ook in Midden- en Oost-Europa vlogen de VW Bedrijfswagens de showrooms uit. Stevig was ook de groei in de VS, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten. Afrika en Azie deden het wat minder dan voorheen, maar VW wist daar wel marktaandelen te behouden. (NP)

Lees ook:Sterke start voor VW Bedriijfswagens
Lees ook:Mazda had een jubeljaar…
Lees ook:Volkswagen blijft maar groeien…
Lees ook:Skoda had een goede maand…
Lees ook:Opel succesvol met bedrijfswagens…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.