Duitsers blijven eigen merken trouw

04_Volkswagen_PassatDuitsers blijven hun eigen merken trouw. Zij kiezen bewust voor ‘Made in Germany’ en experimenteren niet graag met wagens van elders. Met een uitzondering; Skoda! Dat blijkt uit de verkoop-top-50 over de afgelopen maand die weer werd gepubliceerd door Auto Motor & Sport. En VW mag nog steeds rekenen op haar eigen klantenkring. De drie best verkochte modellen bij de oosterburen komen uit de VW-hoek. Op plek vier volgt dan de Audi A3, direct gevolgd door de zeer succesvolle Skoda Octavia. 13-Persbericht-Prijzen-nieuwe-SKODA-Fabia-en-First-Edition-oktober-2014Vijf modellen uit een familie. Niet verkeerd! Daarna zien we Mercedes met de C-Klasse, Opel met de nieuwe Astra en opnieuw Skoda met de Fabia, die erg goed is aangekomen in zijn nieuwe verpakking. De VW Tiguan staat op plek 9, en de Ford Focus op tien. Ga je dan verder zoeken naar opvallende zaken zie je dat Hyundai pas op plek 20 te vinden is met de (..)i20, direct voor MINI. Een groei van jewelste ontdekken we bij Toyota dat oprukt naar de bovenste helft van de top 50 met de Yaris. Daarmee verdringt de compacte Japanner de Fiat 500 die langzaam weg zakt. De eerste Fransman in Duitsland is de Clio van Renault. Staat op plek 34. Het blijft leuk om te zien hoe groot de verschillen zijn in smaak tussen de Nederlandse en Duitse kopers. (AMuS)

Lees ook:Eigen waar eerst, Duitsers blijven Made in Germany trouw!
Lees ook:VW maakt de dienst uit in Duitsland
Lees ook:Duitsers blijven gek op eigen merken…
Lees ook:Duitse smaak veranderde weinig
Lees ook:Duitsers blijven ‘eigen waar’ trouw…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.