Ferrari perst elke druppel uit de imago-appel….

File picture shows the new LaFerrari hybrid car on the Ferrari stand during the first media day of the 83rd Geneva Car ShowFerrari staat onder druk vanuit de Fiat/Chrysler Holding om zoveel mogelijk bij te dragen aan het rendement van de hele groep. Exclusiviteit is leuk, maar het moet wel geld opleveren. Dus wordt het logo van het merk steeds meer opgewaardeerd. Niet alleen door de soms peperdure sportwagens van het merk, waarvan er eigenlijk minder worden gebouwd dan nodig zijn om aan de vraag te voldoen. Dat houdt de prijzen ook voor gebruikte Ferrari’s hoog. Maar ook in het wereldje van de merchandising perst men de laatste druppels uit het imago om zo extra geld te genereren wat nodig is om nieuwe investeringen te kunnen doen voor de toekomst. FRI-6276 - Ferrari Dino HPIM3797_editedOnlangs werd o.a. een nieuwe deal gesloten met een modelfabrikant die schaalmodellen van Ferrari ’s zal gaan uitbrengen. Het vorige contract was met Mattel, o.a. verantwoordelijk voor HotWheels en Matchbox, maar dat liep af en Mattel wilde niet tegemoet komen aan de nieuwe eisen van Ferrari om de prijs voor de licenties nog eens extra te verhogen. Wie in Abu Dhabi de showroom van Ferrari wil bezoeken om zich te vergapen aan die fraaie bolides moet een pasje kopen dat 70 USD per dag kost. Imago en exclusiviteit hebben een prijs en de Italianen melken dat uit tot op het bot. Momenteel bouwt het merk 7000 Ferrari ‘s, men heeft de capaciteit om daar 10.000 stuks van te maken, maar dat wordt bewust niet gedaan. Ferrari is een duur merk en wil dat blijven. En zo zal het voor veel normale mensen dus een droomwens blijven om er een te berijden. Posters aan de wand en wat schaalmodellen is alles wat ons rest. Al zijn ook die tegenwoordig aardig aan de prijs…

Lees ook:Ferrari kijkt naar hybrides…
Lees ook:Aston Martin Lagonda haalt flink geld op…
Lees ook:Ferrari ontkend SUV
Lees ook:Ferrari 599 GTB vs. Porsche Carrera GT
Lees ook:Ferrari valt op; met de 458 Speciale A Spyder…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.