Mazda groeit tegen de klippen op…

mazda3_cng_tokyo-motorshow_1__jpg72Mazda heeft in Europa ook in de afgelopen maand een opzienbarende verkoopgroei gerealiseerd: in de afgelopen maand november stegen de verkopen met 40 % ten opzichte van dezelfde maand in 2012. En dat terwijl de totale markt in Europa nog steeds krimpt.
Mazda is tegen de achtergrond van de Europese markt voor personenauto’s, die op weg is naar zijn zesde opeenvolgende jaar van krimp, een stralende ster: de verkoop van Mazda personenauto’s is 18 % hoger in het lopende jaar tot nu toe in vergelijking met een jaar geleden. Dat betekent een marktaandeel van iets meer dan 1,2 % tijdens de eerste 11 maanden van 2013, een aanzienlijke winst ten opzichte van 2012 met 0,3 procentpunten.
De onderneming behaalde een gezonde groei in alle belangrijke landen, vrijwel overal beter dan de betreffende markten en met een ruime marge. Mazda’s bekroonde modellen van de nieuwe generatie blijven de weg wijzen: de onconventionele combinatie van hun ultra-efficiënte SKYACTIV technologie en het in het oog springende Kodo – Ziel van Beweging designthema blijkt een echte winnaar te zijn. En de Mazda6 en de Mazda CX-5 worden vanaf nu vergezeld door de nieuwe Mazda3. Deze nieuwste editie van Mazda’s all-time bestseller werd afgelopen maand oktober op een aantal markten, waaronder Nederland, geïntroduceerd en zal in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar in heel Europa beschikbaar zijn.

Lees ook:Mazda toont nieuwe CX3
Lees ook:Nieuwe Mazda 6 – Russische premiere!
Lees ook:Meer PK´s voor zakelijke Mazda 3
Lees ook:Mazda komt met nieuwe Crossover suv…
Lees ook:Mazda showt vlotte concept in Geneve

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.