Dat imago toch; Honda!

Honda 1Honda is altijd een beetje een buitenbeentje geweest in het Japanse autolandschap. Het van oorsprong meer op twee- en driewielers ingestelde merk ging ergens in de jaren zestig ook aan de slag met kleine personenwagens. En die stuurde men ook onze kant op. Klein begonnen, vaak via vroegere motorfietsverkopers aan de man of vrouw gebracht. Maar wel succesvol. De kleine sportcoupe’s en cabrio’s die men in de jaren zestig van de vorige eeuw bracht draaide enorm hoge toeren, maar die blokjes konden er tegen. Serieus werd het pas toen men in de jaren zeventig kwam met de eerste Civic. Een heel leuke compacte auto met normale afmetingen die vele Nederlandse kopers ook in het hart sloten. Honda - recallDaarna brak de dam en stroomden er heel wat bekende en (nu) minder bekende modellen vanuit Japan onze kant op. Honda ging ook investeren in Europese assemblagelijnen. En zo komen er tegenwoordig heel wat van die Japanners uit Engeland. Honda is een merk dat nieuwe technieken en innovaties niet schuwt. Men durft te investeren en haalt ook veel uit deelname aan de Formule 1 races, waar men met wisselend succes optrad maar wel een schat aan informatie op deed. Een geweldige auto was de NS-X uit de jaren negentig. Waarmee men aantoonde dat men in het segment van de super-sportwagens een aardig steentje kon bijdragen. Weinig verkocht, wel goed voor het imago. In de Nederlandse markt heeft men het zwaar. Honda’s gaan niet als de bekende ‘witjes’ de showrooms uit, maar wie er een heeft zal niet snel klagen. Technisch zeer begaafde auto’s. En nog een tikkie exclusief…. Rapportcijfer: 7,8

Lees ook:Honda stopt met de Accord
Lees ook:Dat imago toch; Nissan
Lees ook:Honda introduceert nieuwe Europese motoren
Lees ook:Honda meest betrouwbare merk….
Lees ook:Honda zegt alle dealers op….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.