Autorijdend Nederland wil gewoon 130km/uur!

Wordt het nu wel of niet 130 kilometer per uur op de Nederlandse snelwegen? Het kabinet wikt en weegt, alleen de Nederlandse automobilist is hier heel duidelijk in! Ruim 70% van de Nederlandse automobilisten is positief over het plan om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen van 120 naar 130 kilometer per uur. Dit kwam eerder dit jaar al naar voren uit Het Nationale Automobilisten Onderzoek van mobiliteitsplatform www.eileen.nl. In dit representatieve onderzoek naar de Nederlandse automobilist werden 614 automobilisten gevraagd naar hun mening. Een meerderheid (36,1%) van de automobilisten geeft bovendien aan niet te willen wachten, maar zien de maatregel bij voorkeur per direct nog ingevoerd worden. Twee op de tien automobilisten (21,5%) vindt dat de verhoging van de maximumsnelheid alleen op bepaalde wegen moet worden ingevoerd. Nog eens 12,7% van de respondenten geeft aan dit prima te vinden, echter op bepaalde wegen en op bepaalde tijden.

Automobilisten van 18 t/m 44 jaar vinden vaker dat de maatregel moet worden doorgevoerd dan automobilisten van 55 jaar en ouder. Vrouwen geven vaker aan dan mannen dat de verhoging van de maximumsnelheid alleen op bepaalde wegen moet

Lees ook:Automobilist is accijnsverhogingen zat!
Lees ook:Nederland is agressief gedrag zat!
Lees ook:Automobilisten positief over groene auto’s
Lees ook:Automobilisten voelen crisis!
Lees ook:Kort lontje, groot euvel in verkeer….

2 reacties op “Autorijdend Nederland wil gewoon 130km/uur!

  1. Crisismoe.nl

    Beter zou zijn om de toegestane snelheden dynamisch in te stellen. Overdag lager en ‘s nachts hoger. Dit is met dynamische borden eenvoudig in te voeren.

    Verder moet iedereen zelf weten of hij hard rijd. Het verschil in tijd is nihil (paar minuten) en het brnadstof verbruik hoger.

    Zo heb ik zelf vanaf Delft naar Harlingen gereden. Heen waar het kon en mocht 130/140 en terug 120. Heen was het verbruik 1.9, terug 1.12.

    Scheelt toch. En wat tijd betreft was ik over de hele reis maar een kwartiertj later terug.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    @Crisismoe – Een dynamisch systeem kan goed werken als men het niet zou benutten om zoals je nu ook al veel ziet, de borden consequent op 100km/u te laten staan. Men zou wat minder de automobilist als onmondig kind moeten beschouwen, hij/zij is tenslotte voor een belangrijk deel financier van het hele vervoerssysteem in Nederland. De enorme bedragen die worden gegenereerd door belastingen en accijnzen moeten op een of andere wijze zodanig worden ingezet dat mensen ook snappen waarvoor ze betalen. De milieutaxen bleken gebaseerd op leugens, de kwartjes van Kok kwamen nooit meer terug en rekeningrijden is belasting op belasting op belasting. Wie nadenkt weet dat een auto bij pakweg 100km/u in de juiste versnelling veel minder brandstof gebruikt dan bij 130km./u. Maar dat hoef je niet bij wet af te dwingen. Ik rijdt met een spaardiesel gemiddeld 1 op 20 en weet dat 1 op 16 dus net zo goed mogelijk is als 1 op 25.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.