Fiat scoort in Nederland

 Fiat 500 is een groot succes in Nederland

Na een paar jaar waarin het de Italianen wat minder ging, hebben ze bij Fiat nu toch echt de weg naar de harten van de prospektkopers weer gevonden. In vergelijking met vorig jaar namen de verkopen met maar liefst 24% toe!

Het lijkt er op dat de nieuwe Fiat 500, de Panda, Punto en vooral ook de Bravo gaan zorgen voor recordomzetten bij de Nederlandse tak van Fiat. Men kijkt daar in Lijnden ongetwijfeld bij een lekker glaasje Prosecco terug op een flink succesvol eerste halfjaar van 2008, waarbij de verkopen voor de particuliere markt met 24% en die van Professional met bijna 21% stegen. Fiat registreerde bijna 14.000 auto's in dat halve jaar en dat geeft een marktaandeel dat op 4.65% blijft steken tegen 3.82% vorig jaar. Daarvan neemt de succesvolle en ook opvallend leuke 500 een behoorlijk aandeel voor zijn rekening met 3715 registraties. Bij Lancia ging het wat minder naar den vleze, van dat exclusievere zusje werden slechts 415 auto's verkocht in zes maanden tijd, maar daar wachten ze met smart op de nieuwe en zeer opvallende Delta. Nieuwe bedrijfswagens slaan aan bij Nederlandse kopers

Fiat Bedrijfswagens (Professional) laat in een flink stijgende totaalmarkt (+15%) zien dat het mogelijk is boven de markt uit te groeien. Bijna 21% meer Fiat bedrijfswagens vonden hun weg naar gretige klanten die vooral de nieuwe modellijnen van de Italiaanse fabrikant kennelijk waarderen.  

Lees ook:Volkswagen Bedrijfswagens verkoopt volgens plan..
Lees ook:Europese verkopen in de plus….
Lees ook:Volkswagen verkoopt meer bedrijfswagens…
Lees ook:VW levert nieuwe bestellers uit…
Lees ook:Fiat komt met nieuwe besteller; de Talento!

2 reacties op “Fiat scoort in Nederland

  1. Leo

    @Michael – de grap bij deze Fiat 500 is nu juist de uitgekiende marketingcampagne rond de introductie. Wie een beetje hip is of zich zo voelt gaat voor de 500. Wie van zijn vrouw houdt en het kan doen koopt er een voor haar. En de auto’s worden geleverd in de leukste tinten en uitvoeringen. Fiat heeft hier goed over nagedacht. Complimenten voor de marketeers!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.