MKB Brandstof wil af van Tom de Ridder….

Terwijl mijn achtergrond zou mogen doen vermoeden dat ik wel iets heb met reclame in het algemeen en promotie van automotive-producten in het bijzonder maak ik daar graag een enkele uitzondering op. Tom de Ridder, de meest irritante reclamefiguur van de afgelopen tien jaar! Bedacht door het reclamebureau van MKB Brandstof, een organisatie die een of andere (toch wat overbodige) tankpas promoot bij mkb-ondernemers. En op die zoektocht bedacht dat je geen sympathie hoeft te bewerkstelligen als het met antipathie ook kan. Het heeft gewerkt hoor. De achterliggende organisatie ging van 4000 naar 50.000 klanten voor dat kaartje, daar lacht men in zijn vuistje, maar de naam van het bedrijf is ook meteen bezoedeld. Telkens als hun Tom de Ridder op de radio zijn oproepen deed zetten veel mensen die radio zacht of uit. Dat kom je maar weinig tegen. Ondanks alle loden Loekies van de TROS, slechts reclame kan ook zijn werk doen. En volgens de directie van MKB Brandstof was dat in het geval van Tom de Ridder dus zeker zo. En inderdaad. Zij geloven er zelf zo in dat zij hun naam hebben gewijzigd. MKB Brandstof verdwijnt, TOM wordt de nieuwe naam. Na de accountants die als JAN door het leven gaan, hebben we nu een aanbieder die TOM heet en kaartjes verkoopt. Of daarmee die vreselijke de Ridder ook in de shredder gaat is een beetje vaag. De directie van TOM wil er niet te veel over kwijt. Kennelijk menen ze zelf dat antipathie ook humor in zich heeft en komen ze binnenkort met een nieuwe troefkaart uit de mouw of hoge hoed. U bent gewaarschuwd. Meteen op een andere zender zetten dan! En alleen al om die reden geen kaartjes aanvragen bij de aanbieder. We zullen ze leren….

Lees ook:Lexus neemt GX460 uit de handel…
Lees ook:Nieuwe biobrandstof van Argos
Lees ook:Smart op eigen benen?
Lees ook:Autokoper gevoelig voor literprijs
Lees ook:Dat imago toch; Lancia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.