Arval is (nipt) de beste

Leasemaatschappij Arval heeft de meest tevreden klanten van alle leasemaatschappijen. Dat blijkt uit de jaarlijkse benchmarkanalyse van marktonderzoeksbureau Heliview. Arval neemt in 2006 als maatschappij met de meest tevreden klanten de eerste plaats in. Het verschil met andere leasemaatschappijen als het gaat om de algemene tevredenheid is minimaal: Arval krijgt van haar klanten een 7,7, De Lage Landen Translease en Terberg Leasing ontvangen beide een 7,6 en Dutchlease een 7,5. De top 3 van de markt, gevormd door LeasePlan, Athlon Car Lease en ING Car Lease, scoren tussen een 7,0 en 7,3. Hoge cijfers voor bedrijven die doorgaans worden beticht dat ze de klant volledig uit het oog zijn verloren door hun fusiedrift en honger naar meer contracten?!

Lees ook:Athlon Autolease; ook gecertificeerd voor Private Lease!
Lees ook:Peugeot 5008 werd Beste Nieuwkomer van het jaar…
Lees ook:Athlon krijgt veel interesse voor Tesla E-car
Lees ook:Athlon werkt nu ook voor USG People
Lees ook:Astra is Zakenauto van het jaar…

4 reacties op “Arval is (nipt) de beste

  1. p.j.visser

    Ik ben werkzaam bij Feenstra Warmte te Heerhugowaard
    Ik wilde u mede delen dat ik de auto van mijn collega heb overgenomen
    Het gaat om de Renault Megane met kenteken
    61-rb-rx
    met vr.gr.P.J.Visser
    Mathilde Wibautstraat 33
    1628 ph Hoorn
    [email protected]

      /   Beantwoorden  / 
  2. Rob

    Arval mag dan goed voor de leaserijders zijn, maar ik heb een ex-lease auto gekocht en kennelijk verkoopt Arval de auto’s door aan ‘handelaren’ die flink met de km stand rommelen. Ik had bij verkoop meerdere keren om het serviceboekje gevraagd maar nooit gekregen. Er werd gezegd dat de leasemaatschappij een uitdraai zou sturen Echter dit is nooit gebeurd!
    Arval gebeld en die WEIGEREN resoluut een uitdraai te geven. Maw de wagen kan niet ingeruild worden en verkopen levert behoorlijke verliezen op (EUR 5000 >). Het gaat hier om een Audi A6.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Leo

    @Rob – Het is altijd lastig om een auto te volgen die via, via in andere handen terecht komt. Of je de leasemaatschappij hierop zou mogen en kunnen aanspreken is maar de vraag. Het zijn de uiteindelijke verkopers die verantwoordelijk zijn voor wat ze jou hebben aangeboden. Als er met de teller is gerommeld is dat een strafbaar feit. Je moet alleen kunnen aantonen dat dit feit heeft plaatsgehad en op welk moment in de keten. Dat de onderhoudshistorie niet te vinden zou zijn lijkt me sterk, er is toch ook nog het NLP? Daarbij, het onderhoudsboekje en de desbetreffende dealer moeten kunnen aangeven op welke km.stand het leasecontract afliep. Kom je er niet uit, dan even naar de BOVAG Juridische Dienst. IK neem aan dat je de auto bij een BOVAG-bedrijf hebt gekocht met de daarbij behorende garantievoorwaarden?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Rob

    @Leo: Ik heb niet de leasemy aangesproken op het terugdraaien van de kilometerstand, alleen voor een lijst met de servicebeurten.
    VAG vertelde mij dat het inderdaad strafbaar is, echter door de constructie in de wet (de technische details weet ik helaas niet) is het nog steeds mogelijk op elke manier te rommelen met de auto.
    Waar het gebeurd is, is niet bekend. De handelaar die hem mij verkocht is kennelijk (volgens Arval) niet diegene die de auto gekost heeft.
    Bij aankoop was er geen gebruiksaanwijzing en geen servicebeurten boekje. De gebruiksaanwijzing heb ik later gehad maar het boekje voor de service beurten niet.
    De verkoper zou een lijst opvragen van de LeaseMy echter ook na herhaaldelijk vragen was het antwoord steeds dat het er niet was, en nu dus nog niet.
    De lijst zou volgens de verkopen net zo gooed zijn als het servicebeurten boekje.
    Helaas is het bedrijf waar ik de auto gekocht heb overgenomen, waardoor ik niet meer kan zien dat het Bovag is.
    Hoe meer ik alles op een rijtje zet hoe meer ik begin te geloven dat alles een fiasco is.
    Als zelfs VAG niet bij machten is om dit juist op te lossen.
    Inruilen doen ze niet, en als ze hem doorverkopen zal de prijs belachelijk laag zijn.
    Ik kan helaas maar twee conclusies hieruit trekken.
    1-Arval weigert een uitdraai te geven van de service beurten
    2-Alleen nog maar bij een officiele dealer een auto kopen MET NAP.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.