Dacia zet Sandero op de markt

 

Wie niet sterk is moet slim zijn, zo denkt men kennelijk bij Dacia als het gaat om marketing-activiteiten. Ondanks het mankeren van enig budget voor promotie weet men toch steeds met ludieke acties de productlijn onder de aandacht te brengen van de gewone man of vrouw……

 

Als je door de merkfilosofie wat minder geld beschikbaar hebt om marketing te bedrijven, moet je wel met wat slimmere methoden aan de gang gaan om nieuwe producten te promoten. Zo kwam men bij Dacia op het idee om de splinternieuwe Sandero neer te zetten in het winkelcentrum Hoogvliet in Rotterdam en tijdens de Lakenfeesten in Leiden. Zowel op 28 juni als 6 juli kon het winkelende publiek kennis maken met de nieuwe Sandero op een manier die het ‘gewone volk’ nog steeds weet aan te spreken, maar zo weinig wordt toegepast. Zet een leuk promotieteam neer naast een toch aantrekkelijk geprijsd product en laat mensen aan de auto voelen, er in zitten en kennis mee maken zonder dat er meteen een hijgende verkoper in de nek van de geïnteresseerde hijgt. Als mensen dan echt geïnteresseerd zijn komen ze vanzelf wel richting dealer is de filosofie en die klopt naar mijn idee ook. Indertijd pasten wij dit principe bij Pon ook toe met de Road Shows van Skoda. Veel mensen hadden indertijd schroom voor het product, maar eenmaal kennis gemaakt met de nieuwe modellen was het ijs snel gebroken. Daewoo deed later precies hetzelfde door haar Nexia’s (toch niet meer dan Opel Kadettklonen) neer te zetten bij de C&A-winkels in ons land. Bij Dacia speelt dan nog een rol dat de prijs ‘het bewijs’ lijkt te zijn. Want voor € 8.495,00 een ‘echte auto’ in plaats van een overdekte skelter……het kan bij het Roemeense Renaultmerk. 

Lees ook:Dacia zet de prijs voor de Sandero op scherp…
Lees ook:Dacia en de nieuwe modellen
Lees ook:Dacia facelift haar Sandero en Loganreeks…
Lees ook:Dacia prijst de Sandero Blackline-serie
Lees ook:Dacia Duster geintroduceerd…

2 reacties op “Dacia zet Sandero op de markt

  1. KEEEZZUM

    Mooi zo het is en blijft een europeaan die de concurentie met het oosten aan kan

      /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    @Keeezzum – sterker nog, dit wordt een merk waarmee zelfs de gevestigde orde in de lagere middenklasse rekening moet gaan houden. Renault doet hier veel betere zaken mee dan ze ooit voor mogelijk heeft gehouden.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.